در این توضیح آمده است:
«صداوسیما به عنوان رسانهای فراگیر بیشترین سهم را در معرفی تولیدات سینمایی کشور داشته است. یکی از راههای حمایتی رسانهملی از صنعت سینمایی کشور پخش آگهیهای آنها در قالبهای مختلف تصویری (تیزر)، زیرنویس و رادیویی است. اما آنچه که در این بین از اهمیت برخوردار است و برخی از منتقدان به آن توجهی ندارند، این است که بخش عمدهای از تیزرهای فیلمهای سینمایی تولید داخل کاملاً به صورت رایگان از سوی صداوسیما پخش میشود تا رسانهملی نیز به سهم خود در پازل حمایت از صنعت سینما نقش خود را ایفا کرده باشد.
در واقع نگاه رسانه ملی به پخش رایگان تیزر فیلمهای سینمایی داخلی، نگاهی حمایتی است که با هدف معرفی این فیلمها و تشویق مخاطبان برای تماشای آنها انجام میشود. از سویی مسئولان سینمایی کشور نیز بارها به صراحت اعلام کردهاند که پخش تیزرهای سینمایی در شبکههای ماهوارهای غیرمجاز، منع قانونی دارد، بنابراین سازندگان این فیلمها نباید تیزر فیلمهایشان را برای تبلیغ در اختیار شبکههای غیرمجاز ماهوارهای قرار دهند.
به همین دلیل اداره کل بازرگانی صداوسیما با بررسیهای کارشناسی به این نتیجه رسید که در ادامه این حمایت، در فرم قرارداد پخش تیزر، این تعهد را از سازنده اخذ کند که چنانچه از حمایت فرهنگی رسانهملی برای پخش رایگان برخوردار شود نمیتواند تیزر فیلم خود را برای پخش در اختیار شبکههای ماهوارهای غیرمجاز قرار دهد. لذا اگر اثبات شود که سازنده پس از بهرهمندی از حمایت رسانه برای پخش رایگان تیزر، آن را برای تبلیغ در اختیار شبکههای ماهوارهای قرار داده است، باید حق پخش تیزر را به صداوسیما پرداخت کند؛ تعهدی که طرفین با رضایت و بهمنظور اجرای سیاستهای فرهنگی و هنری کشور آن را امضاء میکنند.»