تازه‌ترین صحبت‌های دروازه‌بان پرحاشیه و خبرساز پرسپولیس نشان می دهد او نه تنها از اتفاقاتی که رقم زده است پشیمان نیست بلکه دستگاه قضایی، هواداران فوتبال و همه مخاطبان را ساده پنداشته است!

آقای مکانی لطفاً سکوت کن!به گزارش مشرق، سوشا مکانی هفته پیش از سوی مراجع قضایی بازداشت شد و چند روز را هم در زندان سپری کرد تا محیط جدید دیگری به غیر از زمین فوتبال و ... را تجربه کند.

در مورد دلایل بازداشت وی صحبت های ضد و نقیضی مطرح شد و البته هنوز هم به درستی از سوی مراجع رسمی و قضایی اعلام نشده است که وی به چه دلیل بازداشت و روانه زندان شد. اما طبیعتا او اقدام و رفتاری برخلاف قوانین و عرف جامعه انجام داده و تخلفی مرتکب شده که چند روز در بازداشت بود.

بعد از بازداشت وی فیلم‌ها، متن‌ها و البته عکس‌های زیادی از رفتارها و حرکات وی در فضای مجازی منتشر و به سوژه اول محافل ورزشی و غیر ورزشی تبدیل شد. او بالاخره پس از چند روز از زندان آزاد شد و فردایش به تمرین پرسپولیس رفت.

تازه‌ترین‌ترین مصاحبه‌ای که سوشا مکانی انجام داده اما از همه کارهای او تلخ‌تر و گزنده‌تر است. این دروازه‌بان که عضو تیم ملی ایران نیز هست گفته است: «من کار اشتباهی نکردم و با نامزدم و خانواده‌اش در منزل شخصی جشن گرفته بودیم. فرد دیگری اشتباه کرده و تلگرام گوشی‌ام را هک کرده است. امیدوارم این فرد به دست قانون سپرده شود.»

با این اظهار نظر باید از این پس برای کار اشتباه تعریف جدیدی ارائه شود. باید از خانواده هم تعریف جدیدی ارائه شود چرا که هر چه به آن عکس‌ها و فیلم‌ها و چت‌های رد و بدل شده نگاه می‌کنیم نمی‌توانیم بین آنها و اظهارات دروازه بان پرسپولیس وجه تشابهی پیدا کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شاکی خصوصی دارد، عنوان کرد: «شاکی خصوصی در کار نیست. برخی‌ها شایعه‌پراکنی کرده‌اند که شاکی خصوصی دارم اما به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد. متاسفانه خیلی‌ها به حاشیه‌ها دامن زدند که این دنیا و آن دنیا باید پاسخگو باشند. کاری نکردم که پشیمان باشم و همه کارهایم قانونی و رسمی بوده است.»

این دروازه‌بان گفته شاکی خصوصی ندارد اما نگفته اگر شاکی خصوصی ندارد پس به چه دلیل چند روز در زندان بوده است. سوشا مکانی درحالی تاکید کرده شاکی خصوصی نداشته است که  سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که روز 14 دیماه برگزار شد تاکید کرد که این دروازه بان شاکی خصوصی دارد.

سوشا مکانی اما در یکی از جملات عجیب خود گفته است: «با این حال سرم را به خاطر کار اشتباهی که نکردم بالا می‌گیرم.» این جمله یعنی توهین به شعور همه مخاطبان و اهالی فوتبال و مجازی‌بازهایی که آن تصاویر و فیلم‌ها و چت‌ها و ... را دیده اند و خوانده‌اند. یعنی از این به بعد جوانان ایرانی که دروازه‌بان پرسپولیس را الگوی خودشان قرار داده‌اند می‌توانند این کارها را بکنند و بعد هم سرشان را بالا بگیرند!

مکانی در ادامه الگوسازی‌اش برای جوانان یک جمله دیگر هم گفته است:« زندان تجربه‌ای است تا دوستان و دشمنانم را بشناسم.» این هم یعنی اینکه اگر جوانان و علاقمندان به فوتبال خواستند دوستان و دشمنان خود را بشناسند باید بروند زندان تا این تجربه را کسب کنند!

ای کاش دروازه بان پرحاشیه پرسپولیس بعد از این همه اتفاق ریز و درشت و لطمه ای که به اعتبار باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس زده سکوت می کرد و اجازه می داد مراجع قضایی کار خودشان را بکنند و رای خودشان را صادر کنند. ای کاش او به شعور مخاطبان و هواداران توهین نمی کرد و خودش را یک بی اشتباه جلوه نمی داد. ای کاش او حداقل به احترام هواداران پرسپولیس و سایر اهالی و بخش های فوتبال و اقشار جامعه نمی گفت کار اشتباهی نکرده ام و سرم را بالا می گیرم.

شاید هم تقصیر رسانه ها و البته مسئولان است که به خاطر حفظ آبروی او و امثال او اصل ماجرا را به اطلاع مردم نمی رسانند و آن همه تصویر، فیلم، چت های شبانه و ... را سانسور می کنند تا وی اینچنین در مصاحبه هایش منکر همه چیز شود.

به راستی آیا با حضور چنین بازیکنانی در فوتبال ایران دیگر می توان دم از باشگاه های فرهنگی و فوتبال الگوساز زد؟ آیا می شود امیدوار بود که همین اخلاق نصف و نیمه لگد مال نشود و نسل بعد فوتبالی هم ذره ای اخلاق حرفه ای همراه داشته باشد؟ آیا باشگاه های ما مجبور نمی شوند به خاطر این رفتارها نام فرهنگی را از سردر باشگاه خود بکنند و به سطل زباله بیندازند؟
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمدرضا ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    احسنت بر فهم و شعور و درايت نويسنده . الحق كه قشنگ تفسير كردي. به نظر من سوشا با همان سر بالاي خودش از فوتبال و دنياي شهرت بايد برود دنياي شهرت در ايران محلي براي فساد نيست .
  • ali ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اکثر ادمایی که واسه اولین بارمیرن زندان و زود ازاد میشن احساس ادم گنده به سرشون میزنه و فکر میکنند مردی شدند واسه خودشون و هی از خودشون تعریف میکنند . در حالی که همونا تو زندان مثل بچه کوچولو ها گریه و زاری میکردند واسه مامانشون. اینم ازون قسم ادماست
  • هما ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مشرق بیخود بلبشو و هوچی گری نکن
  • ناشناس آذری ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    انتشار عکس های آقای سوشا مکانی و هر چیز دیگری که خصوصی بوده، کاری کاملاً غلط و غیرقانونی و به دور از آموزه های دینی و اخلاقی است. داستان بالا رفت عمر از دیوار منزل مرد زناکار و دیدن او در آن حالت را همه میدانند.
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اگه برای هرکدوم از بازیکنان یک خبرنگار اختصاص میدادید مثل خیلی کشورهای خارجی اونوقت متوجه میشدبد که تقریبا بازیکن با اخلاقی نداریم . باید ببینید شبها این آقایون با ماشیناشون ویا تو آپارتمانها وویلاهایی که با پول این مردم صاحب شده اند چه می کنن .
  • محمد حسین ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بابا دست از سرش بردارید شما ها چرا این قدر بزرگش میکنید اونم خدایی داره و اینو بدونید که همیشه ادم های اسم رسم دار دشمن زیاد دارند که نمیتونند ببینند همین جور میدوزیدو میبافید والا خوب نیست
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    امان از دست لنگیا 44444
  • ریاستی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این پررو تر از این حرفهاست
  • مهدی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    از باشگاه ها اگه قرار شد فرهنگی جدا بشه ، ورزشی هم که نیستند ! اگر ورزشی بودند که حال و روزشان این نبود پس بگیم باشگاه چی ؟ باشگاه .......
  • mohsen ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    رو که رو نیست همین شما هفه قبل میگفتی الکی هم زدن بهش کاری نکرده الان مقاله زدی؟ بادی به هر جهت
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    خودت ببند خواهشا حرفشون حق بود .. قرار نيستد هر كسي كه هر كاري كه دلش خواست بكنه و باز طلبكار باشه
  • سامیا ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    من الان نمیدونستم فیلم هم هست الان میرم ببینم مرسی مشرق یادم انداختی
  • سامیا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    من الان نمیدونستم فیلم هم هست الان میرم ببینم مرسی مشرق یادم انداختی
  • مهند ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اتفاقا خیلی درست گفتی که تقصیر رسانه ها و البته مسئولان است که به خاطر حفظ آبروی او و امثال او اصل ماجرا را به اطلاع مردم نمی رسانند و آن همه تصویر، فیلم، چت های شبانه و ... را سانسور می کنند تا وی اینچنین در مصاحبه هایش منکر همه چیز شود.
  • زهرا ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تا وقتی در کشور ما بین متخلفین عادی و برجستگان سیاسی یا ورزشی یا هنری در محاکم فرق گذاشته میشود وضع بهتر از این نمیشه کار ما به کجا رسیده که یک ایرانی که باید مظهر غیرت باشد در این رابطه به مشرق میگوید هوچیگری نکن. این هوچی گریه؟؟؟!!! پس هر کس هر غلطی کرد همه باید خفه بشن
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    نصف برخورد قضایی که با مکانی می شد با اختلاس گران پرونده 3000 هزار میلیردی صورت می گرفت این وضع ما نبود
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    هنوز خجالت نمیکشه میگه هیچ کاری نکردم و سرمم بالا میگیرم به این حرف میگن نهایت پر رویی البته دست خودش نیست که؛ ادب پدر مادر و خودشو نشون میده
  • میروسلاوا ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    امثال این آقا باید از صحنه فوتبال محو بشن و برن پی یه کسب و کار دیگه,برای این پرتوقع ها فوتبال نه فقط یه تفریح و منبع درآمد هستش که پوششی برای سرکیسه کردن جوانان ساده اندیش ماست.....
  • باقلا ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    بیکار وعلافی مشرق...جوون مملکته خوب کاری کرده شاکی خصوصی هم اگه داشته باشه شگایت میکنه..بشماچه؟ .
  • میروسلاوا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    امثال این آقا باید از صحنه فوتبال محو بشن و برن پی یه کسب و کار دیگه,برای این پرتوقع ها فوتبال نه فقط یه تفریح و منبع درآمد هستش که پوششی برای سرکیسه کردن جوانان ساده اندیش ماست.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس