کد خبر 523414
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با اقدامات کارشناسان پلیس فتا شخصی که با راه‌اندازی تعدادی وب‌سایت در زمینه تبلیغ خرید و فروش ارز و سرمایه‌گذاری و به بهانه پرداخت سودهای کلان اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، جهانگیر کریمی اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی با راه‌اندازی تعدادی وب سایت در محیط اینترنت در زمینه تبلیغ خرید و فروش ارز و سرمایه‌گذاری به بهانه پرداخت سودهای کلان اقدام کرده که شاکیان با مشاهده سایت، وسوسه شده و هر کدام مبالغی بین 10 الی 100 میلیون ریال به حساب شخص مزبور واریز می‌کنند اما پس از مدتی شاکیان با عدم پاسخگویی متصدی سایت روبرو می‌شوند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با اقدامات ویژه و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی سایت‌های فریبنده مسدود و متصدی آن‌ها نیز شناسایی و دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که تاکنون 35 نفر از شاکیان شناسایی و تعدادی از آن‌ها به اموال خود دست یافتند، تصریح کرد: متهم با فریب این تعداد شاکی توانسته بود بیش از یک میلیارد ریال از آنان کلاه‌برداری کند که با اقرار صریح به بزه انتسابی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کریمی خاطر نشان کرد: فضای مجازی یک فضای بسیار گسترده و آزاد است که هر کسی می‌تواند اطلاعات خود را در آن درج نماید و به خاطر همین گستردگی، مجرمان زیادی با حقه‌ها و ترفند‌های مختلف و جذاب سعی می‌کنند به جذب کاربران و فریب آن‌ها بپردازند که در این زمینه شهروندان باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات واهی در دنیای مجازی را نخورند.

وی با بیان این‌که اکثر افراد شیاد و کلاه‌بردار در فضای مجازی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، گفت: عده‌ای قصد کلاه‌برداری مالی از کاربران را دارند و عده‌ای دیگر با نیت غیراخلاقی وارد این فضا می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجه با سایت‌های تبلیغ در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری ابتدا سایت مورد نظر را با استفاده از سایت‌های معروف whois بررسی تا از صحت مشخصات گرداننده آن سایت مطمئن شوند.

کریمی بیان کرد: راه تشخیص سایت‌های مطمئن این است که باید مشخصات دقیق گرداننده سایت در سایت‌های whois ثبت شده باشد؛ همچنین یکی دیگر از مواردی که باید برای کاربران آشکار باشد آدرس و شماره تلفن دقیق آن شرکت است که باید در آن سایت درج شود و کاربران با انجام این تحقیقات می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در آن شرکت کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس