به گزارش مشرق، سردار تقی مهری در خصوص افزایش نرخ جرایم رانندگی افزود: با افزایش یا کاهش نرخ تورم و بر اساس قانون، هر سه سال یک بار با تصویب هیئت وزیران، پیشنهاد افزایش از سوی نیروی انتظامی و تأیید وزیر راه و شهرسازی و دادگستری مورد بررسی قرار میگیرد، البته فلسفه وجود این قانون برای برقراری نظم، انضباط، امنیت و رعایت حقوق دیگران است.
وی ادامه داد: تلاش شبانه روزی مسوولان نیروی انتظامی و مجلس شورای اسلامی در راستای برقراری نظم و امنیت قابل تقدیر و تشکر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تأکید کرد: افزایش جرائم رانندگی برابر قانون اجرایی و عملیاتی میشود در واقع از طریق دولت به نیروی انتظامی ابلاغ و پس از فراهم شدن ساز و کار آن، قابلیت اجرایی شدن دارد.
مهری تصریح کرد: البته تعداد تخلفات اندک است؛ 11 مورد تخلفات حادثهساز داریم که با جان مردم سر و کار دارند. برای افرادی که با مصرف مواد روانگردان رانندگی میکنند و جان مردم را به خطر میاندازند، نمیتوان قیمتی تعیین کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به نرخ جرایم در دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در دنیا برای تمامی تخلفات رانندگی تعاریفی وجود دارد؛ در کشورهای اروپایی شاهد هستیم که رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یکی از مسائل اساسی آن کشور محسوب میشود.
وی گفت: در کویت برای رانندگانی که حین رانندگی از مشروبات الکلی استفاده میکنند، 500 دینار جریمه نقدی، یک سال بازداشت، ابطال گواهینامه و در نیوزلند نیز 6 هزار دلار جریمه نقدی، 2 سال بازداشت و یک سال تعلیق گواهینامه اعمال میشود.
مهری ادامه داد: جریمه عبور از چراغ قرمز در قطر نیز 6 هزار ریال، برابر با پنج میلیون تومان پول ایرانی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: تعداد افرادی که منجر به وقوع حوادث حادثهساز میشوند، اندک است البته این را هم باید بدانیم که حوادث رانندگی مثل آب و برق نیست که در سبد خانوار باشد؛ حدود 40 تا 50 درصد در استانهای کشور به دلیل سرعت بالا جان خود را از دست دادهاند، این در حالی است که نرخ جریمه سرعت غیرمجاز در انگلستان یک هزار پوند است.
وی به نرخ جرایم در کشور اشاره کرد و گفت: عبور از چراغ قرمز به عنوان یکی از تخلفات حادثهساز از یکصد هزار تومان به دویست هزار تومان، سرعت غیرمجاز (بیش از 30 کیلومتر در ساعت) از یکصد هزار تومان به دویست هزار تومان و همچنین سرعت غیرمجاز (تا 30 کیلومتر در ساعت) از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته است.
سردار مهری به تعداد 16 هزار و 870 نفر کشته ناشی از تصادفات در سال 93 اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که چه کسانی باعث وقوع این حوادث میشوند؛ در تصادفات منجر به فوت حدود 30 تا 40 درصد راننده بودهاند که تمامی این افراد (رانندهها) مقصر نیستند؛ البته در حال حاضر قانون گرایی در سطح جامعه رو به افزایش است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این که اعمال جرایم برای پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: بر اساس قانون مصوب هیأت وزیران باید تخلفات خصوصا تخلفات حادثهساز کمتر شود؛ باید از ابزارهای کنترلی و فناوری نوین از جمله دوربینها در سطح شهر و جادهها بیشتر استفاده شود.
مهری گفت: طی 9 ماه گذشته حدود 70 درصد تخلفات عبور از چراغ قرمز توسط دوربینها ثبت و به افراد متخلف اطلاعرسانی و آنها نیز متوجه اقدام خطرناک خود شدهاند.
وی با بیان اینکه پلیس مجری قانون و مقررات است، تأکید کرد: اعمال جرایم برای برقراری نظم و امنیت جانی رانندگان است؛ مردم ما نیز قانونمدار هستند و امیدواریم در برقراری نظم در سطح جامعه با پلیس همکاری کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پلیس هرگز به دنبال جریمه کردن نیست بلکه اجرای قوانین برای سلامت رانندگان مدنظر است؛ اگر بر اساس قوانین و مقررات تردد صورت بگیرد قطعاً در جامعه مشکلی پیش نخواهد آمد.
مهری ادامه داد: طبیعی است که در هر جامعهای تخلف وجود دارد و استفاده از ابزارهای جریمه میتواند از وقوع جرایم پیشگیری کند.
مهری خطاب به مردم تصریح کرد: تا زمانی که ساز و کار اجرایی فراهم نشود افزایش نرخ جرایم هم اعمال نمیشود.
منبع: موج
وی ادامه داد: تلاش شبانه روزی مسوولان نیروی انتظامی و مجلس شورای اسلامی در راستای برقراری نظم و امنیت قابل تقدیر و تشکر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تأکید کرد: افزایش جرائم رانندگی برابر قانون اجرایی و عملیاتی میشود در واقع از طریق دولت به نیروی انتظامی ابلاغ و پس از فراهم شدن ساز و کار آن، قابلیت اجرایی شدن دارد.
مهری تصریح کرد: البته تعداد تخلفات اندک است؛ 11 مورد تخلفات حادثهساز داریم که با جان مردم سر و کار دارند. برای افرادی که با مصرف مواد روانگردان رانندگی میکنند و جان مردم را به خطر میاندازند، نمیتوان قیمتی تعیین کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به نرخ جرایم در دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در دنیا برای تمامی تخلفات رانندگی تعاریفی وجود دارد؛ در کشورهای اروپایی شاهد هستیم که رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یکی از مسائل اساسی آن کشور محسوب میشود.
وی گفت: در کویت برای رانندگانی که حین رانندگی از مشروبات الکلی استفاده میکنند، 500 دینار جریمه نقدی، یک سال بازداشت، ابطال گواهینامه و در نیوزلند نیز 6 هزار دلار جریمه نقدی، 2 سال بازداشت و یک سال تعلیق گواهینامه اعمال میشود.
مهری ادامه داد: جریمه عبور از چراغ قرمز در قطر نیز 6 هزار ریال، برابر با پنج میلیون تومان پول ایرانی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: تعداد افرادی که منجر به وقوع حوادث حادثهساز میشوند، اندک است البته این را هم باید بدانیم که حوادث رانندگی مثل آب و برق نیست که در سبد خانوار باشد؛ حدود 40 تا 50 درصد در استانهای کشور به دلیل سرعت بالا جان خود را از دست دادهاند، این در حالی است که نرخ جریمه سرعت غیرمجاز در انگلستان یک هزار پوند است.
وی به نرخ جرایم در کشور اشاره کرد و گفت: عبور از چراغ قرمز به عنوان یکی از تخلفات حادثهساز از یکصد هزار تومان به دویست هزار تومان، سرعت غیرمجاز (بیش از 30 کیلومتر در ساعت) از یکصد هزار تومان به دویست هزار تومان و همچنین سرعت غیرمجاز (تا 30 کیلومتر در ساعت) از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته است.
سردار مهری به تعداد 16 هزار و 870 نفر کشته ناشی از تصادفات در سال 93 اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که چه کسانی باعث وقوع این حوادث میشوند؛ در تصادفات منجر به فوت حدود 30 تا 40 درصد راننده بودهاند که تمامی این افراد (رانندهها) مقصر نیستند؛ البته در حال حاضر قانون گرایی در سطح جامعه رو به افزایش است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این که اعمال جرایم برای پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: بر اساس قانون مصوب هیأت وزیران باید تخلفات خصوصا تخلفات حادثهساز کمتر شود؛ باید از ابزارهای کنترلی و فناوری نوین از جمله دوربینها در سطح شهر و جادهها بیشتر استفاده شود.
مهری گفت: طی 9 ماه گذشته حدود 70 درصد تخلفات عبور از چراغ قرمز توسط دوربینها ثبت و به افراد متخلف اطلاعرسانی و آنها نیز متوجه اقدام خطرناک خود شدهاند.
وی با بیان اینکه پلیس مجری قانون و مقررات است، تأکید کرد: اعمال جرایم برای برقراری نظم و امنیت جانی رانندگان است؛ مردم ما نیز قانونمدار هستند و امیدواریم در برقراری نظم در سطح جامعه با پلیس همکاری کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پلیس هرگز به دنبال جریمه کردن نیست بلکه اجرای قوانین برای سلامت رانندگان مدنظر است؛ اگر بر اساس قوانین و مقررات تردد صورت بگیرد قطعاً در جامعه مشکلی پیش نخواهد آمد.
مهری ادامه داد: طبیعی است که در هر جامعهای تخلف وجود دارد و استفاده از ابزارهای جریمه میتواند از وقوع جرایم پیشگیری کند.
مهری خطاب به مردم تصریح کرد: تا زمانی که ساز و کار اجرایی فراهم نشود افزایش نرخ جرایم هم اعمال نمیشود.
منبع: موج