قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر بین این شرکت ایتالیایی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ارزش حدودا 4 هزار میلیارد تومان امضا شد.

گروه اقتصادی مشرق- فرهاد پرورش با اشاره به این که امروز قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ای تی آر با شرکت ایتالیایی در تهران امضا شد گفت: این هواپیماها ظرفیت 70 نفره دارند و در مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند.

وی تاکید کرد بر اساس این قرارداد قرار است طی سال جاری میلادی 2 تا 4 فروند از این هواپیماها تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شود.

تسنیم در همین رابطه نوشت که شرکت ای تی آر ایرکرافت در اطلاعیه ای با تایید امضای قرارداد این شرکت با ایران اعلام کرد: شرکت هواپیماسازی ای تی آر و شرکت ایران ایر امروز در تهران قراردادی  را به امضا رساندند که به موجب آن 20 فروند از جدیدترین نسل هواپیماهای مدل 600-72 این شرکت به ایران تحویل داده خواهد شد.

مهمان جدید آسمان ایران +تصاویر

ارزش این قرارداد یک میلیارد یورو اعلام شده است که بر اساس آن ایران سفارش 20 فروند از این هواپیماها را داده و راه ارائه سفارش برای 20 فروند دیگر باز گذاشته شده است.

شرکت ای تی آر بر اساس این اطلاعیه که روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده آورده است: امضای این قرارداد پس از مذاکرات تجاری انجام شده در روزهای گذشته در رم و پاریس همزمان با سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به کشورهای اروپایی انجام گرفت.

بر اساس این گزارش در جریان مذاکرات، کشورهای ایتالیا و فرانسه از طریق مشارکت آژانس های اعتبارات صادراتی شان یعنی ساچه و کوفاکه نقش مهمی را در انعقاد این قراداد ایفا کردند.

بر اساس این قرارداد جدیدترین نسل هواپیماهای شرکت ای تی آر وارد ایران می شود. بازار ایران پتانسیل بالایی برای توسعه حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی دارد.

این اطلاعیه افزود: هواپیماهای منطقه ای کمتر از 90 نفره شرکت ای تی آر در سال های اخیر پرفروش ترین هواپیماها در جهان در این کلاس بوده اند.

هواپیماهای این شرکت قادر اند در محیط های مختلف از جمله میادین هوایی کوچک، باندهای فرود نامناسب و مناطق کوهستانی به خوبی پرواز کنند.

پاتریک دی کاستلباجاک، مدیر ارشد شرکت ای تی ار گفت: «ما افتخار داریم که از طریق عرضه (هواپیما) به ایرلاین ملی ایران در این دوران جدید ایران نقش ایفا کنیم.

این (قرارداد) موجب تقویت حمل و نقل منطقه ای در داخل کشور خواهد شد. ما خشنودیم که بالاترین استانداردهای راحتی و اطمینان و همچنین انعطاف عملیاتی بالای هواپیماهای 600-72 را به مسافران شرکت ایران ایر پیشنهاد دهیم.»

ویژگی های هواپیماهای 600-72:

ظرفیت مسافر: 68 تا 78 صندلی

حداکثر قدرت در زمان بلند شدن: 2750 اسب بخار در هر موتور

حداکثر وزن در زمان بلند شدن: 23 هزار کیلو

حداکثر بار: 7500 کیلو

حداکثر مسافت پروازی با تمام ظرفیت مسافری: 1665 کیلومتر

به گزارش مشرق، در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه هم قرارداد خرید 118 فروند انواع هواپیماهای ایرباس بسته شد که نوع این قرارداد و تنوع هواپیماهای آن بازتاب های داخلی و بین المللی فراوانی داشت .

{$sepehr_album_36162}


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    هواپیماهای ملخی هواپیماهای مناسبی هستند برای مسیرهای کوتاه داخلی. هم بسیار کم خرج تر هستند و هم تعمییر و نگه داری آسانتری دارند و اصولا باعث میشند هم از لحاظ فرودگاهی و هم از لحاط ایجاد مسیرهای جدید هوایی و در نتیجه ایجاد اشتغال و پویندگی در شهرستان ها هم تحول شاهد باشیم.
  • از تبریز ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    در در درررررررررررررررررر ببین مش رجب مثل اینکه مسافرامون رسیدند برو فرودگاه
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این که هواپیمای ملخی است و کی جرات می کنه سوار شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    به جای خرید هواپیما وام ازدواج بدید
  • مرتضیsk ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    عین کشورای عربی فقط وارد کننده ، ورود تکنولوژی هواپیما زیر صفر !
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    مهمان؟
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    نه میزبان
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    باهوش جان اینها توربوپراپ هستند. یعنی موتورهاشون جت هست اما نیروی تولیدی موتور به ملخ ها انتقال پیدا میکنه. اتفاقن این موتورها بسیار اقتصادی تر و بسیار ایمن تر از موتورهای جت دیگه هستند
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    چین از قرانسه ایرباس خرید بشرطی که این هواپیماها در چین ساخته شده و تا 10 سال آینده این فن آوری صد درصد به چین منتقل شود .حالا فرق معامله را بین ایران و چین ببین و لذت ببر
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این هواپیمای اقتصادی توربوپراپ ، هواپیمای فوقالعاده ای برای کشورای همجوار ،سفرهای بین استانی و درون کشوری هستش، حتی سفرها اداری یا برای پست و ...... با توجه به سرعت کروز هم طراحی جالبی داره وهم تعمیرات ساده ( یه چند تایی ازش رو داریم که پارسال هم ازشون اورهال کردیم ) ای کاش ....... این هواپیما رو بتونیم تو ایران بسازیم ( اول مونتاژ بعد بومی کردن قطعات) نمونه ی نزدیک این هواپیما فوکر ۲۷ بودش که کارنامه ی درخشانی داشت ( البته کاری به اون لگن روسی آنتونوف ۱۴۰ نداریم ) فقط بدونید که چین هم با تلاش تونست این هواپیما رو مونتاژ کنه ولی حالا داره با قطعات خودش میسازد و اگه اشتباه نکنم ار امسال داره براش بازار یابی میکنه... خلاصه دست بجنبونید که هواپیماهای توربو پراپ غیرنظامی از این بهتر و کم هزینه تر و با ارزش تر نمیشن ، یعنی تا حد اقل ۶۰ یا ۷۰ سال دیگه هم میتونیم با همین شمایل تولیدش کنیم... از ما گفتن ...
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    سوخو از این خیلی ...
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ایران هر وقت تکنولوژی ساخت انجین موتورسیکلت داشت بعدش موتور اتوموبیل و هواپیما هم خواهد ساخت ..............
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    خدا کنه سوخو 100 با خط تولیدش بتونیم بخریم
  • رسول ایران ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این هواپیمای اقتصادی توربوپراپ ، هواپیمای فوقالعاده ای برای کشورای همجوار ،سفرهای بین استانی و درون کشوری هستش، حتی سفرها اداری یا برای پست و ...... با توجه به سرعت کروز هم طراحی جالبی داره وهم تعمیرات ساده ( یه چند تایی ازش رو داریم که پارسال هم ازشون اورهال کردیم ) ای کاش ....... این هواپیما رو بتونیم تو ایران بسازیم ( اول مونتاژ بعد بومی کردن قطعات) نمونه ی نزدیک این هواپیما فوکر ۲۷ بودش که کارنامه ی درخشانی داشت ( البته کاری به اون لگن روسی آنتونوف ۱۴۰ نداریم ) فقط بدونید که چین هم با تلاش تونست این هواپیما رو مونتاژ کنه ولی حالا داره با قطعات خودش میسازد و اگه اشتباه نکنم ار امسال داره براش بازار یابی میکنه... خلاصه دست بجنبونید که هواپیماهای توربو پراپ غیرنظامی از این بهتر و کم هزینه تر و با ارزش تر نمیشن ، یعنی تا حد اقل ۶۰ یا ۷۰ سال دیگه هم میتونیم با همین شمایل تولیدش کنیم... از ما گفتن ...
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    حرف بی ربط نزنید. اگه توربو پراب خوبه چرا در کشور های توسعه یافته شاهد حجم انبوه آنها نیستیم؟!
  • رضا ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    هواپیمایی آسمان 6 فروند از این نوع هواپیما در اختیار دارد و در حال حاضر در حال پرواز میباشند.ضمنا این هواپیما ساخت فرانسه میباشد نه ایتالیا
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    نا شناس 16:49 عزیز موتور جت ملخی نمیشه. موتور اینها توربین است نه جت. درست مثل سی130 های ارتش. ضمنا تحقیر هوش دیگران درست نیست.
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این خبر رو از کجا اوردی ؟ مگه ارباس مرض داره بازار 10 سال دیگش رو به چین بده که هزینه تولیدش کمتره ؟
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    مشترکه
  • مرتضی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    4 میلیارد دلار !!! اگر این میزان به همون ساخت ایران 140 کمک می شد به نتایج خیلی بهتری می شد . تولید داخلی تو دولت 11 ام موج می زنه !! ایرباس نمی تونستیم بسازیم ولی ایران 140 رو که می تونستیم با این مبلغ تا مراحل بسیار خوبی برسانیم . عدم مدیریت بودجه در ایران موج می زنه !!
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    یادمه زمانی که جلیلی مذاکره میکرد میخواستن در قبال توقف کامل غنی سازی بال هواپیما بگیذن.حخخخخ تفاوت را احساس کنید
  • اهوازی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    این یعنی شکست برنامه ایران 140.ایکاش این هواپیمای ایتالیایی با توجه به تجربه ایران 140 در ایران ساخته میشد، نه اینکه فله ای وارد شود.
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    یه سریا مثل این بیسوادهایی که فقط عکس کتابها رو نگاه میکنن نظر میدن. طرف ملخ میبینه فکر میکنه هواپیمای ملخیه خخخخخ خوب عزیز من اطلاعات نداری نظر نده این هواپیما هواپیمای روز اروپاست و در ایران هم در حال کاره و جزو بهترین هواپیماهای خوش سابفه و مدرن در سفرهای داخلی شرکت آسمانه. تولید مشترک چند کشوره ولی شرکت اصلی ایتالیاییه در ضمن اقایون یه اینه قدی بخرن خوب خودشونو نگاه کنن بعد بیان بگن گاسه چی بخریم خودمون بسازیم... شما یه موتور سیکلت طراحی کنید ساخت هواپیما پیش کش.اگه توان ساخت بود که عزیزان دلواپس تو اون سالهای تحریم که نیاز مبرم بود و نمیشد خرید ، میساختیم. یارو یه جور میگه رشد اقتصادی شرکتهای اروپایی انگار وام بلاعوض دادیم لهشون. بده به جای اینکه پول بدیم کارخونه های اشغالسازی چینی رشد اقتقادی کنن ، جنس خوب بخریم؟ شما انگار خبر ندارید تو اون هشت سال چی به سر تولید و صنعت اومده که دم از تولید میزنید.
  • اهوازی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    به خدا اگه راه آهن را گسترش دهیم، احتیاج کمتری به هواپیما خواهیم داشت. برای نمونه اگر قطارهایی با سرعت 200 تا 300 کیلومتر داشته باشیم، از اهواز تا تهران را بین 4 تا 6 ساعت پیموده خواهد شد.اهواز تا بوشهر، اهواز تا شیراز، اهواز تا اصفهان و.... با این قطارها در 1 تا 2 یا کمی بیشتر پیموده خواهد شد.بقیه مسیرها هم همینگوی. اصفهان به شیراز یا یزد یا تهران.شیراز به بوشهر یا کرمان یا بندر عباس یا عسلويه و..... کو گوش شنوا.گویا در کنار مافیایی سد سازی و خودرو و نفت و فولاد و سیمان و... مافیایی هواپیما هم فعال شده است.
  • ناشناس ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    شماها چقدر عجولین!!!! بذارین بیان،امتحانشونو پس بدن،کم کم بفکر ساخت مشارکتی در داخلم بشین؟ در صنعت هوایی،ایمنی مسافران هواپیما(چه ساخت داخل و چه خارجی)،که شاید روزی شما هم مسافرش باشید حرف اول و آخرو میزنه
  • بهمن ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ای بابا... قرار نیست که همه چی رو خودمون بسازیم. بعضی چیزها رو میسازیم مثلاً: پهبادها و موشک ها بعضی موارد رو هم وارد می کنیم مثل هواپیمای مسافربری
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    دور دور خرید هواپیماست حالا ملخی باشه چهارباله هرچی باشه فقط بپره این میان یک عده ثروتمند نشن چند تا ب ز از این قراردادها نزنه بیرون
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    خدایا! ما را از شر جهالت نجات بده. یک مشت حرف با مصرف رسانه ای. برد کوتاه، تعمیر آسان، اقتصادی و..... . واقعا مسئولین ما در دو دنیا پاشون گیره. 4 میلیارد یورو، به جای هزینه برای هواپیماهای واقعا آشغال ملخی که در اروپا و امریکا زیر یک درصد استفاده دارند. همین پول، صرف ریل می شد، سریع نتیجه اش رو تو حمل و نقل بین استانی و مسافت کوتاه می دیدیم. تصمیم گیری، حتی بدتر از کشورهای عربی. همه ی کشورهای توسعه یافته ی دنیا، برای مسیرهای کوتاه و بلند داخلی از قطارهای پیشرفته و ایمن و البته ارزان استفاده می کنند، ما انگار که تشنه ی هواپیماییم، به هر قیمتی.. شما که می خواستید پول رو بریزید تو چاه، میریختید تو حلقوم روسیه که چهارتا نیروگاه اتمی جدید و آب شیرین کن برامون بسازه.
  • ناشناس ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    بشین سر جات وام ازدواج بدن یه سال دیگه میای میگی وام طلاق بدین
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    برادر این هواپیما سالهاست در ایران در شرکت آسمان پرواز میکنه و امتحانشو پس داده و جزء امن ترین و کم حادثه ترین هواپیماهای دنیا بوده ، فوق العاده هم کم خرج و اقتصادی هست. البته متاسفانه این وسط کسی به فکر تولید مشترک در داخل نیست.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    کاش این هواپیما در داخل به کمک ATR مشترکا تولید میشد. هنگام انتخاب طرح هواپیمای بومی یکی از گزینه ها ATR42 بود که به برخی دلایل ( احتمالا اقتصادی) به جاش AN140 برای تولید در داخل انتخاب شد . ای کاش این بار فن آوری این هواپیما وارد بشه و تولید اون جایگزین تولید IRAN140 بشه. خصوصا که از نظر ساختار شرکت هسا با هواپیماهای توربوپراپ کاملا آشناست.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    الان دلار 3500 هست 4 هزار میلیارد تومن 4 میلیارد دلار نمیشه!! اونجوری که من حساب کردم ارزش تقریبی این هواپیما 58 میلیون دلاره
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    کجاست منبع خبرت ؟؟؟؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    آخه برادر من ایران 140 فقط اسمش ایرانی بود کلا تو اکراین تولید میشد وموتورشم که موتور هلیکوپتر بود
  • محمد رضا ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ناشناس 18:11 دوست عزیز موتورهائی مانند توربوجت و توربوفن و رم‌جت و موتور موشک همه نوعی موتور جت هستند منتها شما به دلیل فقدان اطلاعات توربین های گازی که از قدیمی ترین مدل جت هستند رو جت می دونید! توربوپراپ مدلی از جت هست ... اینم اطلاعات تکمیلی: موتورهای توربو پراپ، در حقیقت از نیروی ملخ برای تولید تراست استفاده می‌کنند و تنها وجه جت بودن آنها، تولید نیروی لازم برای این چرخش توسط موتور جت است. طرز کار موتورهای توربوپراپ عیناً مانند موتورهای جت توربینی دیگر است و تنها وجه تمایز آنها این است که نیروی تولید توسط توربین بیشتر صرف چرخاندن ملخ می‌شود تا کمپرسور، به همین دلیل برای تولید نیروی بیشتر، تغییراتی هم در توربین موتورهای توربوپراپ داده می‌شود. در این موتورها حدود ۹۰ درصد از تراست توسط ملخ فراهم می‌شود.این موتور مزیتی دارد وآن این است که نسبت به موتور های جت سبک تر وکم مصرف است.هواپیما هایی که با این نوع موتور ساخته می شود برای ارگان های است که نیاز به هواپیما های کوپک سبک ومقام را دارند واین موتور برای هواپیماهای کمک رسانی پشت خط جنگ بسیار مناسب است
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    الله اکبر اولا ایرباس فقط مال فرانسوی ها نیست که فرانسه بخواد بده به چین دوما خدایش با تعقل حرف بزنید
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    دوست عزیز یکی از شروط توسعه اقتصادی کشور گسترش و نوسازی سیستم حمل و نقل چه به لحاظ زیرساخت ها و چه به لحاظ سخت افزاری است. این سیستم شامل بخش های هوایی، دریایی و زمینی(هم ریلی و هم جاده ایی) می شود. هرکدام کارکرد اختصاصی خود را داشته و هیچکدام بر آن یکی اولویت نداشته و نمی توان با توجیه توسعه یکی آن یکی را قربانی کرد. ضمنا برای دوستانی که فکر میکنند سیستم های ریلی دارای مزیت اقتصادی هستند باید گفته شود که ارزش قرارداد ساخت سیستم ریلی پرسرعت مشهد تهران که با زیمنس و با تامین مالی چین بسته شده است، افزون بر ده میلیارد دلار است که با این پول می توان بیش از دویست هواپیامی بویینگ یا ایرباس کوتاهبرد تهیه کرد که حمل و نقل هوایی در کشور تا دهها سال را تضمین می کند.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    هموطنانی که بدلیل سقوط هواپیما طی این سالها کشته شدن و همه بخاطر تحریم بود ..خدا رحمتشون کنه... ای کاش اون زمان تصمیمات دیگه ای در سیاست گرفته میشد ...آخرش چی شد؟؟
  • ناشناس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    درود بر دکتر جلیلی که باج به شغال نمی داد .
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    اون قطارو از کجا می خوای بخری؟
  • شب ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    بعید میدونم دعات مستجاب بشه چون مخالفان دولت در جهل مرکب گرفتارن.یعنی خودشون تو عمق جهالت قرار دارن ولی جاهل بودنشونو متوجه نیستن.
  • شب ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    در جهان امروز تولید تمام نیازهای داخلی برای هیچ کدوم ازکشورها امکان پذیر نیست.بنابر این در تمام دنیا سرمایه گذاریها براساس مزیتها و توجیه اقتصادی صورت می گیره.اگه در مورد تولید کالایی مزیت و توجیه اقتصادی نباشه بهترین روش واردات اون کالاست.
  • حیدر ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    شخصا تا امروز نه سوار هواپیما شدم و بعید هم هست در آینده از آن استفاده کنم ولی از اینکه بعداز قریب به 4 دهه ناوگان هواپیمایی ایران داره نوسازی میشه بی نهایت خوشحالم.اگر تمام این خرید های جدید فقط باعث جلوگیری از سقوط یک توپولف و کشته شدن ده ها هموطن بشه برنده نهایی وقاطع این معاملات هستیم
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    نه اینکه حالا ما شاخ غول تکنولوژی رو شکسته ایم روی موشک هایی که ساختیم قپی میاییم ما چنین کردیم چنان درحالی که ابوشپش ها هم موشک میسازند
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مگه ما در حد و اندازه چین هستیم تازه درهای جهان به روی ما باز شده اندکی
  • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    یکی دو سال پیش با این هواپیما از تهران داشتم میومدم رشت وسط راه یه موتورش از کار افتاد ولی خوشبختانه سالم برگشت و فرود اومد
  • Hadi ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هرچند واقعا ناوگان هوایی کشورمون به شدت فرسوده و خطرآفرین هست و به شدت به خرید هواپیماهای نو نیازمندیم ، امیدوارم مسوولین در نوسازی ناوگان ریلی کشور هم کوشا باشند. یکی از مهمترین راههای مقابله با تمرکز جمعیت و آلودگی هوا همین قطارهای سریع السیر هست . با وجود قطار سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شما میتونید در تهران کار کنید و در زنجان یا اراک یا سمنان زندگی کنید و در عرض کمتر از یک ساعت به تهران برسید و یا بالعکس. این مساله در حال حاضر در ژاپن و چین و بسیاری کشورهای دیگه رایج هست .
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    این مطلبی که دوست عزیزمون گفتن ٬ عین جمله یه مطلب خبری در سایت رجا نیور هست که چند روز پیش تو سایتشون بود
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ۱ میلیارد دلار
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    دوست عزیز٬ بحث حمل و نقل بسیار تخصصی هست و هیچ کشوری نمیتونه فقط از یک ماژول حمل و نقلی استفاده کنه. شما در سیستم حمل و نقل کشورتون باید همه نوع ماژول رو داشته باشین . البته با توجه به وضعیت جغرافیایی...مثلا تو خیلی از مناطق ایران اصلا ساهت راه آهن منطقی نیست. ولی توسعه حمل و نقل ریلی استراتژی عالی ای هست. که البته باز هم تکنولوژی میخواد. قطار تند رو ساختن٬ از هواپیما ساختن سخت تره برادر من
  • بی سواط ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    یه عده هی دارن میگن اقتصادیه خوب باشه برای کیا اقتصادیه برای بچه پولدارا برای بدبخت بیچاره ها چی ؟ برای بی کارا برایجوونایی که نمیتونن ازدواج کنن مزخرفاتو برای بقیه بگین واقعیتش اینه از فردا باید منتظر ورود جوراب هم از اروپا باشیم چون حضرات اقتصادمقاومتی رو خوب بلدن
  • حسن ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مشرق جان باز گًل کاشته اید. در دو خط بالایی گزارش یک عدد به فارسی و دیگری به انگلیسی است.شاید نویسنده شما به کمی‌ گوشمالی احتیاج دارد.
  • حسین ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مشکل ایران-140 مرحوم ضعف موتورهاش بود. این هواپیما هم با وجود مسافر و ظرفیت بیشتر، موتورهاش هم توان به TV3های ایران-140 است. خدا کنه سقوط نکنه جدای از این، در این کلاس خیلی نیاز داریم. خدا کنه حالا که تحریم نیستیم، یکی بره 200 تا موتور خوب برای ایران-140 بخره و با موتور جدید در تعداد بالا برای کل کشور بسازیمش
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای بی‌سواط نگران نباش. تلاش دولت شکوفا کردن ظرفیت تولید داخل یا رویکرد جذب سرمایه بین‌المللی هست اقلامی مثل هواپیما را هم نیاز داریم وارد کنیم مسیر دولت مسیر صحیحی هست. ایران باید به جایگاه اصلی خود در دنیا بازگردد
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    با وام مشکل اساسی حل نمیشه. مثل توزیع یارانه. دولت داره سعای می‌کنه اساسی مشکلات را حل کنه
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ببینید این یکی از ویژگی های هواپیماهای توربو پراب هست. فکر کنم براتون پیش اومده که کلیپ پرواز هواپیمای ملخی (از نوع توربوبراپ) را دیده باشید ولی تو اوج اسمان ملخش کار نمیکنه. برای من هم سوال بود که این هواپیما چرا سقوط نمیکنه. ولی این موتور ها یه چیزی بین موتورجت و موتور ملخی هستند. و بازده اقتصادی بالایی هم دارند. درضمن سرعت کمی هم ندارند(حول و هوش 800 تا 900km). من این مطالب رو از درس ترمودینامیک2 بخش موتور یادگرفته بودم. امیدوارم بدردتون بخوره
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ایتالیا کجای صنعت هوانوردی جهان هست؟؟؟ چرا نرفتید سراغ کانادا یا برزیل..ایران140 در حد همین هواپیمای ملخی بود که....
  • ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    محمد رضا جان- با احترام منظورم راه انداختن یک بحث فنی نبود. منظور احترام به مخاطب بود که ظاهرا موفق نبودم. نه عزیز موتور این هواپیما الزاما جت نیست بلکه در بعضی از از انواع آن از شاخه های موتور جت شناخته میشود. چنانچه یه کم از ویکی پیدیا اون هم از نوع فارسی آن فرا تر بری متوجه میشی از لفظ جت در زمانی استفاده میشود که نیروی رانشی موتور از نوع عکس العملی بدون واسطه مد نظر باشد. به هر حال متاسفم که پیامم را شهید کردی.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مشکل موتوری ایران140 رو با استفاده از دانش فنی این هواپیما حل کنید
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    یک جور گفتند هواپیمادارورند گفتم حتماً ایرباسهای بزرگ است ... این عکس نشان میدهد ین بو دارند می آورند....
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مرتضی جان من هم با شما موافقم ولی به نظر میرسه که اصلا قرار نیست پولهای ایران رو به صورت نقدی به ایران بدند و ظاهرا توافق شده که فقط ایران کالا از اروپا بخره.واقعا جای تاسفه. یعنی خودشون میبرند و خودشون میدوزند(منظورم اروپائیا هستند)
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ایران 140 هرچی که بود خیلی بهتر از این خریدهای فله ای بود.این دلت به هیچ عنوان به اندازه سر سوزنی به نیرو و استعداد دانشمندان و متخصصین و جوونهای ایرانی اعتقاد نداره. به خدا این موضوع بهم ثابت شده
  • خلبان ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    جون میدن برا تغیر کاربری وتبدیل به گشت دریایی البته باید فک سریالشون کرد
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    این سرمایه گذاری در خطوط ریلی میتونست ایران را کشور قطارها کنه قطارهایی که روی زمین سرعت هواپیمارو داره و باعث پویایی کشور تو زمینه ترابری و اتصال اروپا به اسیای مرکزی شه و ده ها برابر این هواپیماها ارز اوری و اشتغال زایی داشته باشه
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شما هرموقع یاد گرفتی دیکته ات رو (اتفاقن=اتفاقا)درست بنویسی اون موقع بگو توربوپراپ
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    بعضیا فکر میکنن هرجا باید با اطلاعات ناچیز وناقص نظر بدن حمل و نقل ریلی خوبه اما هرجا انجام نمیشه مخصوصا خیلی جاهای کشور ما هزینه زیادتری هم داره درصورت راه اندازی اونم درحال اجراست حالا شما نمیدونید یا اطلاعاتتون ناقصه گناه بقیه چیه که هی مدام انتقاد میکنید
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    منکه سوار ملخی نمیشم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    توپولوف چند ساله دیگه تو ایران پرواز نمیکنه نقریبا از سال 87
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ATR72 از بهترین توربوپراپ های تجاری دنیاست و فکر کنم تا حالا حدود 900 فروند فروش داشته و فوق العاده امن و کم حادثه بوده ، کاش از اول همین هواپیما برای تولید در ایران انتخاب شده بود. زمان انتخاب طرح هواپیمای بومی ATR42 جزء گزینه های اصلی بود ولی متاسفانه انتخاب نشد
  • ناشناس ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    اين ديگه چه آشغاليه، كم مونده بود ايتاليا هم بهمون ملخ قالب كنه، معلوم نيست كي سر اين قراردادها داره ميخوره يك مشت آي كيو هم جو علمي گرفتتشون و از محاسن موتورهاي توربوپراپ ميگن، اين ها ديگه مال موزه هاست، راست ميگيد سال توليدشون هم بزنيد، هر چيز كه تازه رنگ خورده كه دليل نميشه نو هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس