به گزارش مشرق، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، درباره وضعیت تاورکرین (جرثقیل برجی) در شهر تهران، اظهار داشت: مدیریت قانونگذاری و تصمیمگیری ما حادثه محور شده است و همیشه منتظر بروز یک حادثه هستیم تا پس از آن برای حل مشکل اقدامی انجام شود.
وی افزود: کمیسیون عمران شورای شهر تهران از سال گذشته به موضوع رسیدگی تاورکرین (جرثقیلهای برجی) شهر تهران وارد شده است.
شاکری گفت: سازمان ملی استاندارد، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، بازرسی وزارت کار، سازمان نظام مهندسی و فنی و حرفهای به نحوی درگیر استفاده از این جرثقیلهای برجی هستند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بیان داشت: دستگاههای نامبرده از ورود تاورکرین به کشور تا اپراتور آن وظایف مختلفی دارند که باید به آن عمل کنند.
شاکری افزود: از 1150 دستگاه جرثقیل برجی 900 جرثقیل در شهر تهران فعال است که حدود 30 درصد آنها گواهیهای لازم را دارند که البته باید به این موضوع نیز با دقت بیشتری رسیدگی شود.
وی گفت: حدود 2 ماه به معاونت شهرسازی شهرداری تهران همراه با نظام مهندسی مسئولیت دادهایم که نسبت به بررسی تاورکرینهای شهری اقدام کنند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: تاریخ ساخت بعضی از این تاورکرینها به قبل از انقلاب و حدود سال 1975 باز میگردد. اکثر جرثقیلهای برجی مورد استفاده به صورت دسته دوم وارد کشور میشوند و بعضی از قطعات آنها نیز در هنگام نصب مونتاژ شده است.
شاکری یادآور شد: سنسورهای جرثقیلهای برجی نیز که در مقابل عوامل جوی و وزن بار هشدارهای لازم را میدهند قطع شده است.
وی بیان داشت: هم اکنون یک ماه از زمان بررسی تاورکرینهای شهر تهران باقی مانده است و در یک ماه گذشته اقدامات خوبی از سوی سازمان استاندارد و بازرسی وزارت کار انجام شده است که امیدواریم در آینده شاهد حادثههای کمتری در استفاده از این جرثقیلها باشیم.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: پیمانکار پروژه در مقابل هر گونه کوتاهی اعم از استفاده از تاورکرینهای غیراستاندارد در پروژه مسئول است.
وی افزود: کمیسیون عمران شورای شهر تهران از سال گذشته به موضوع رسیدگی تاورکرین (جرثقیلهای برجی) شهر تهران وارد شده است.
شاکری گفت: سازمان ملی استاندارد، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، بازرسی وزارت کار، سازمان نظام مهندسی و فنی و حرفهای به نحوی درگیر استفاده از این جرثقیلهای برجی هستند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بیان داشت: دستگاههای نامبرده از ورود تاورکرین به کشور تا اپراتور آن وظایف مختلفی دارند که باید به آن عمل کنند.
شاکری افزود: از 1150 دستگاه جرثقیل برجی 900 جرثقیل در شهر تهران فعال است که حدود 30 درصد آنها گواهیهای لازم را دارند که البته باید به این موضوع نیز با دقت بیشتری رسیدگی شود.
وی گفت: حدود 2 ماه به معاونت شهرسازی شهرداری تهران همراه با نظام مهندسی مسئولیت دادهایم که نسبت به بررسی تاورکرینهای شهری اقدام کنند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: تاریخ ساخت بعضی از این تاورکرینها به قبل از انقلاب و حدود سال 1975 باز میگردد. اکثر جرثقیلهای برجی مورد استفاده به صورت دسته دوم وارد کشور میشوند و بعضی از قطعات آنها نیز در هنگام نصب مونتاژ شده است.
شاکری یادآور شد: سنسورهای جرثقیلهای برجی نیز که در مقابل عوامل جوی و وزن بار هشدارهای لازم را میدهند قطع شده است.
وی بیان داشت: هم اکنون یک ماه از زمان بررسی تاورکرینهای شهر تهران باقی مانده است و در یک ماه گذشته اقدامات خوبی از سوی سازمان استاندارد و بازرسی وزارت کار انجام شده است که امیدواریم در آینده شاهد حادثههای کمتری در استفاده از این جرثقیلها باشیم.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: پیمانکار پروژه در مقابل هر گونه کوتاهی اعم از استفاده از تاورکرینهای غیراستاندارد در پروژه مسئول است.