کد خبر 532441
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

درهای بیش از 90 مسجد در نقاط مختلف انگلستان امروز (یکشنبه) در چارچوب طرح 'روز دیدار از مسجد من' و با هدف مقابله با اسلام هراسی و تصحیح دیدگاه ها در مورد اسلام ، بر روی عموم مردم این کشور و پیروان تمامی ادیان گشوده می شود.

به گزارش مشرق، 'شورای مسلمان بریتانیا' هدف از اجرای این طرح در روز یکشنبه ( هفتم فوریه) را آشنایی پیروان سایر ادیان با اسلام و مقابله با جریانات اسلام هراسی که بعد از وقایع تروریستی سال گذشته پاریس بیش از پیش دامن زده شده، اعلام کرده است.

شورای مسلمانان بریتانیا می گوید: اجرای این طرح که در سال جاری میلادی بیش از 90 مسجد در آن مشارکت دارند، فرصتی برای مسلمانان انگلیس است تا با تصورات غلط درباره اسلام مقابله کنند.

سخنگوی این نهاد اسلامی انگلیس گفته است: «این روز به مردم اجازه می دهد تا رو در رو با هم دیدار کنند و یکدیگر را بشناسند و تصورات غلط موجود را تصحیح نمایند.»

در چارچوب این طرح همه افراد با هر دین و اعتقادی می توانند به مساجد بروند و پرسش های خود را مطرح کنند ضمن اینکه بخش های مختلف مساجد به علاقه مندان نشان داده می شود و از آن ها پذیرایی نیز خواهد شد.

برگزار کنندگان این طرح امیدوارند که این اقدام فرصتی برای درک بهتر و همگرایی بیشتر میان جوامع انگلستان فراهم کند.

طرح گشودن درهای مساجد به روی غیرمسلمانان در سال گذشته میلادی تنها در 20 مسجد انگلیس برگزار شده بود.

شورای مسلمانان بریتانیا از تمامی شخصیت های مذهبی و مساجد این کشور که شمار آنها به یکهزار و 700 باب می رسد، خواسته بود که از اجرای این طرح حمایت به عمل آورند.

براساس گزارش این نهاد اسلامی که در سال 1995 میلادی پایه گذاری شده و هم اینک 500 مسجد، مدرسه و انجمن تحت پوشش دارد، در کلانشهر لندن درهای 25 مسجد بر روی غیرمسلمانان گشوده شده است.

بشتر مساجدی که در این طرح شرکت دارند، درهای خود را در بعد از ظهر امروز ( یکشنبه ) بر روی غیر مسلمانان انگلیس باز خواهند کرد.

مسلمانان فرانسه نیز اوایل ماه ژانویه گذشته مراسم مشابهی با هدف تشویق بیشتر برای همگرایی بین مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار کرده بودند.

براساس گزارش پلیس انگلیس و نهادهای اسلامی، جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در این کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

براساس گزارش های یاد شده تنها در آخرین ماه سال 2015، بیش از 158 مورد خشونت علیه مسلمانان گزارش شده که نسبت به آخرین ماه سال 2014 بیش از 50 درصد افزایش داشت.

براساس آخرین آمار رسمی دولت انگلیس، جمعیت بریتانیا (شامل انگلیس ، ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی ) بالغ بر 64 میلیون و 600هزار نفر است.

براساس گزارش جدید دفتر آمار ملی انگلستان، جمعیت مسلمانان در کل بریتانیا( شامل انگلیس، ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند) بالغ بر 3 میلیون و 114 هزار و 992 نفر است که یک میلیون و 554 هزار و 22 نفر از آنها در خارج از این کشور متولد شده اند.

جمعیت مسلمانان در انگلیس و ولز نیز در سال 2014 میلادی به 3 میلیون و 46 هزار و 607 نفر رسیده است که برابر با 5.4 درصد از کل جمعیت این دو منطقه است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلستان، شمار مسلمانان در حال حاضر در هشت منطقه در انگلیس نسبت به جمعیت بومی این مناطق به نحوی قابل توجهی افزایش یافته است که شرق لندن، نیوهام، بلک برن، لوتن، بیرمنگام و منچستر از جمله این مناطق هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس