کد خبر 533416
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگویی برای اولین بار قیمت جدیدترین محصول خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای اولین بار قیمت جدیدترین محصول خود را اعلام کرد. شنبه، هفدهم بهمن 94 با حضور برخی مسئولان از خط تولید سورن توربو رونمایی و تولید انبوه این خودرو آغاز شد. هاشم یکه زارع در مورد قیمت این خودرو اعلام کرد: سورن توربو دو میلیون و 900 هزار تومان از نمونه ساده گران تر است و بزودی فروش آن آغاز می شود. طبق سیاست های فروش ایران خودرو، به مشتریانی که در فروش اولیه به خرید این خودرو اقدام کنند، تخفیفی داده می شود.

سورن ELX با موتور EF7 (کد 57511) قیمت 36 میلیون و 744 هزار تومان را در شرکت ایران خودرو دارد. با توجه به صحبت مدیر عامل این شرکت در خصوص نحوه قیمت گذاری سورن توربو، قیمت این خودرو 39 میلیون و 644 هزار تومان است. در جمع بندی کلی می توان به این نتیجه رسید که قیمت این محصول جدید زیر 40 میلیون تومان در فروش اولیه اعلام می شود و شایعه قیمت بالاتر سورن توربو نسبت به دنا به طور کل رد می شود.

سورن توربوشارژ در هر 100 کیلومتر، 7.3 لیتر سوخت می‌سوزاند. توان خروجی آن 155 اسب بخار است ( این در حالی است که سورن EF7 معمولی 114 اسب بخار قدرت دارد) و 215 نیوتون متر گشتاور دارد. قدرت این موتور توربوشارژ با حجم 1700 سی سی، معادل قدرت موتور 2400 سی سی بدون توربوشارژ است. در عین اینکه قدرت چنین موتوری افزایش می‌یابد، آلایندگی آن کاهش یافته و در سطح یک موتور 1600 سی سی است.

کیوان وزیری، قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو در جریان این رویداد گفت: «تولید انبوه سورن مجهز به موتور توربوشارژر یک جهش صنعتی و نماد علم و فناوری روز جهان به شمار می‌رود.» او همچنین عنوان کرد که ورود 30 برابر هوای بیشتر به محفظه‌ی احتراق این خودرو، بازدهی آن را 40 درصد افزایش می‌دهد.

این خودرو سازگار با استاندارد یورو 4 اروپا طراحی شده است (یورو 4 استانداردی اروپایی برای حداکثر میزان آلایندگی یک خودرو است و استاندارد خوبی به حساب می‌آید)؛ بدین معنی که در سورن توربوشارژ شاهد 36 تا 40 درصد افزایش توان، 40 درصد افزایش گشتاور، 7 درصد کاهش مصرف سوخت و 13 درصد کاهش آلاینده‌های خروجی خواهیم بود. او همچنین اضافه کرد که سیستم اینترکولر یا سردکن سیال موتور، که یکی از قطعات مهم موتور توربوشارژ به حساب می‌آید، در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی شده است.

علاوه بر اضافه شدن توربوشارژ به موتور این خودرو، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌کاری و شبکه‌ی برق و الکترونیک آن هم تغییر کرده است.

منبع: ایران جیب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عزیزان مستحضر باشند که در بعضی نمایندگی ها برای آچار کشی پول طلیب می کنند حالا هی بخرید!!!!
  • حامد ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    «تولید انبوه سورن مجهز به موتور توربوشارژر یک جهش صنعتی و نماد علم و فناوری روز جهان به شمار می‌رود.» تکبییییییییییییییییییییر...
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    گیربکس اتوماتیک هم بذارید
  • كيوان ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    فقط در صورتي ارزش خريد دارد كه سازنده پنج سال ضمانتش كند
  • محمدی نسب ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دیر اقدام کردند ولی خوبه. ای کاش خیلی زودتر به تحقیق و دانشمندان مان اتکا می کردیم و خودروهایمان به روز می کردیم
  • امین ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کیت توربو که چیزخاصی نیست آلمان ها که ای اف سون رو طراحی کردن براش توربوشارژ هم در نظر گرفتن. الان رو پراید هم توربو میبندند.تو اینترنت میتونید ببینید
  • ناشناس ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    كاش به جاي توربو ايمني خودرو را افزايش مي داديد، ورود اين خودروها قطعا آمار تصادفات را افزايش خواهد داد، هيچ كس بدش نمي آيد پايش را بر روي پدال گاز بيشتر بفشارد، اول زيرساخت ها و جاده ها ، فرهنگ رانندگي و نكات فني و ايمني خودروها تقويت شود سپس موتور آن ها!
  • حسین دلاور ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    با سلام. بعید است از سایت شما که سرقت خبری انجام دهد. چرا منبع خبر که روزنامه دنیای خودرو است را ذکر نکرده اید؟ منتظر پاسخ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس