به گزارش مشرق، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راهآهن امروز در حاشیه ورود قطار باری پکن به ایستگاه راهآهن تهران، اظهار داشت: احیای جاده ابریشم موضوع مهمی است که کشورهای مسیر این جاده در حال انجام آن هستند.
وی ادامه داد: رسیدن این قطار به تهران از پکن ظرف مدت کمتر از 14 روز امری بیسابقه بود؛ این قطار روزانه متوسط 700 کیلومتر مسیر را طی کرده است که از سرعت کامیون و حملونقل جادهای نیز بیشتر است، ضمن آنکه در مقایسه با مسیر حملونقل دریایی مدت زمان 30 روز صرفهجویی زمان داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه جاده ابریشم به عنوان مسیر اصلی ترانزیت و تبادل فرهنگ را از دیگر جادههای رقیب خود متمایز کرده است، کاهش مدت زمان سفر است.
پورسیدآقایی بیان کرد: برنامهریزی کردهایم ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم را به اروپا متصل کنیم و بدین طریق چین و بندر شانگهای از طریق ایران به اروپا متصل خواهد شد.
مدیرعامل راهآهن اظهار داشت: در مسیرهای ترانزیتی موضوع زمان بسیار مهم است، در حالی که زمان در حملونقل هوایی بسیار کمتر است اما هزینه بالایی دارد.
وی افزود: در سال 94 حجم ترانزیت ریلی ایران 1.5 میلیون تن است که این رقم در سال آینده به 4 میلیون تن میرسد و انفجار ترانزیت ریلی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: رسیدن این قطار به تهران از پکن ظرف مدت کمتر از 14 روز امری بیسابقه بود؛ این قطار روزانه متوسط 700 کیلومتر مسیر را طی کرده است که از سرعت کامیون و حملونقل جادهای نیز بیشتر است، ضمن آنکه در مقایسه با مسیر حملونقل دریایی مدت زمان 30 روز صرفهجویی زمان داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه جاده ابریشم به عنوان مسیر اصلی ترانزیت و تبادل فرهنگ را از دیگر جادههای رقیب خود متمایز کرده است، کاهش مدت زمان سفر است.
پورسیدآقایی بیان کرد: برنامهریزی کردهایم ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم را به اروپا متصل کنیم و بدین طریق چین و بندر شانگهای از طریق ایران به اروپا متصل خواهد شد.
مدیرعامل راهآهن اظهار داشت: در مسیرهای ترانزیتی موضوع زمان بسیار مهم است، در حالی که زمان در حملونقل هوایی بسیار کمتر است اما هزینه بالایی دارد.
وی افزود: در سال 94 حجم ترانزیت ریلی ایران 1.5 میلیون تن است که این رقم در سال آینده به 4 میلیون تن میرسد و انفجار ترانزیت ریلی خواهیم داشت.