به گزارش مشرق، «اشتفن باومن» در حاشیه مراسم آغاز دور جدید همکاریهای بنز با ایران در جمع خبرنگاران گفت: بعد از شرایط جدید اقتصاد ایران در بعد از تحریمها دور جدید همکاریهای بنز با ایران از امروز آغاز میشود که بر این اساس، استراتژی بنز حضور در بازار فعلی ایران است، البته هدف اصلی ما این نیست که در ایران خط تولید افتتاح کنیم بلکه قصد داریم خدمات پس از فروش را بهینه کرده و خودروهای بنز را به صورت CBU در اختیار ایران گذاشته و وارد بازار ایران شویم به این ترتیب قدمهای اولیه را در این زمینه برای دور جدید همکاری ها برمی داریم.
مدیر منطقه ای آسیا و خاورمیانه مرسدس بنز گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای راه اندازی خط تولید مشترک بنز با ایران خودرو نداریم و تاریخی هم برای راه اندازی این خط پیش بینی نشده است بلکه ما هم اکنون در اول راه هستیم و با قدمهای بعدی و نیز مطالعه بازار ایران فعالیتهای خود را گسترش خواهیم داد.
وی تصریح کرد: نظر بسیار مثبتی به بازار ایران داریم و این کشور میتواند در منطقه یک بازار مطمئن و مناسب برای اتومبیلهای لوکس مرسدس بنز باشد اما در عین حال از دولت و سازمانهای دولتی ایران میخواهیم تا زمینه را برای فروش اتومبیلهای هیبریدی و الکترونیکی این کمپانی آلمانی فراهم کنند، چراکه در آینده مدلهای پیشرفته تری از خودروهای بنز وارد ایران خواهد شد.
باومن بار دیگر تاکید کرد: قدمهای اولیه برای صادرات خودروهای بنز به ایران برداشته شده است اما در گامهای بعدی و براساس مطالعاتی که صورت خواهد گرفت، خط موتاژ ممکن است دوباره در ایران شروع به کار کند؛ همانطور که در گذشته کلاس E بنز در ایران خودرو تولید میشد. البته ما نمیخواهیم بازار را به صورت بی حد و حصر در اختیار بگیریم اما به هر حال برای هر بخشی از بازار مطالعه خواهیم داشت.
همچنین علی نمکین که به نمایندگی از ایران خودرو نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران را مدیریت میکند، گفت: هدف ما از دور جدید همکاری با بنز از بین بردن بازار خاکستری و غیر رسمی است و در این ارتباط در آینده فعالیتهای خود را با بنز گسترش خواهیم داد. در گذشته خودروهای کلاس E بنز در ایران خودرو تولید میشد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک مجدد این خط تولید را احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در فاز اول همکاری ایران خودرو با بنز، مطالعاتی در بازار صورت گرفته و پیش بینی ما این است که سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه خودروی بنز در کلاسهای مختلف به ایران وارد کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم.
مراسم آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو با مرسدس بنز دقایقی قبل با حضور مدیر منطقه ای مرسدس بنز در آسیا و خاورمیانه و قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
مدیر منطقه ای آسیا و خاورمیانه مرسدس بنز گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای راه اندازی خط تولید مشترک بنز با ایران خودرو نداریم و تاریخی هم برای راه اندازی این خط پیش بینی نشده است بلکه ما هم اکنون در اول راه هستیم و با قدمهای بعدی و نیز مطالعه بازار ایران فعالیتهای خود را گسترش خواهیم داد.
وی تصریح کرد: نظر بسیار مثبتی به بازار ایران داریم و این کشور میتواند در منطقه یک بازار مطمئن و مناسب برای اتومبیلهای لوکس مرسدس بنز باشد اما در عین حال از دولت و سازمانهای دولتی ایران میخواهیم تا زمینه را برای فروش اتومبیلهای هیبریدی و الکترونیکی این کمپانی آلمانی فراهم کنند، چراکه در آینده مدلهای پیشرفته تری از خودروهای بنز وارد ایران خواهد شد.
باومن بار دیگر تاکید کرد: قدمهای اولیه برای صادرات خودروهای بنز به ایران برداشته شده است اما در گامهای بعدی و براساس مطالعاتی که صورت خواهد گرفت، خط موتاژ ممکن است دوباره در ایران شروع به کار کند؛ همانطور که در گذشته کلاس E بنز در ایران خودرو تولید میشد. البته ما نمیخواهیم بازار را به صورت بی حد و حصر در اختیار بگیریم اما به هر حال برای هر بخشی از بازار مطالعه خواهیم داشت.
همچنین علی نمکین که به نمایندگی از ایران خودرو نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران را مدیریت میکند، گفت: هدف ما از دور جدید همکاری با بنز از بین بردن بازار خاکستری و غیر رسمی است و در این ارتباط در آینده فعالیتهای خود را با بنز گسترش خواهیم داد. در گذشته خودروهای کلاس E بنز در ایران خودرو تولید میشد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک مجدد این خط تولید را احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در فاز اول همکاری ایران خودرو با بنز، مطالعاتی در بازار صورت گرفته و پیش بینی ما این است که سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه خودروی بنز در کلاسهای مختلف به ایران وارد کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم.
مراسم آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو با مرسدس بنز دقایقی قبل با حضور مدیر منطقه ای مرسدس بنز در آسیا و خاورمیانه و قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.