کد خبر 538835
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

دولت آلمان قصد دارد در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش، سربازان خود را برای آموزش ارتش تونس به این کشور و احتمالا لیبی اعزام کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ"، نمایندگانی از وزارت خارجه و دفاع آلمان روزهای پنج شنبه و جمعه برای بررسی امکان مشارکت نظامیان آلمانی در هیات آموزشی به تونس سفر خواهند کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این اقدام در آینده احتمالا به ایجاد پایگاهی آموزشی برای سربازان لیبیایی در تونس با همکاری دیگر شرکا منجر می‌شود.

اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار داشت: گروه تروریستی داعش کل منطقه شمال آفریقا را تهدید می‌کند و بسیار ضروری است که تمام تلاش‌های ممکن برای حمایت از کشورهایی چون تونس که برای تحقق دموکراسی مبارزه می‌کنند، انجام دهیم.

فون در لاین افزود: برپایی یک پایگاه آموزشی در تونس به ایجاد ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع آلمان ادامه داد: در صورتی که روزی لیبی در تشکیل دولت وحدت ملی موفق شود این امکان را نیز خواهد داشت که نیروهای امنیتی‌اش در تونس از آموزش برخوردار شوند.

تا این لحظه وزارت دفاع و وزارت خارجه آلمان واکنشی به این اظهارات فون در لاین نداشته‌اند.

ارتش آلمان در حال حاضر در ائتلاف ضد داعش مشارکت دارد و در حال آموزش و تجهیز نیروهای کرد به سلاح در شمال عراق است و جنگنده‌های این کشور نیز پروازهای شناسایی را برفراز سوریه انجام می‌دهند.

این در حالی است که هانس پیتر بارتلس، مامور نظارت مجلس بر ارتش آلمان، در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که ارتش به کارایی لازم برای مداخلات نظامی در خارج رسیده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس