معاون ستادکل ارتش افغانستان اعلام کرد که پایگاه های پراکنده ارتش در مناطق مختلف را با هدف آموزش های جدید و متناسب با حملات گذشته طالبان و تجهیز آنان به تسلیحات مدرن و نوین فراخوانده و از سال آینده سیاست تهاجمی علیه تروریست ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، ژنرال «مرادعلی مراد» روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کرد که در زمستان گذشته ضربات کوبنده و کمرشکنی را به تروریست ها وارد کرده است و نیروهای ارتش برای سرکوب آنان در فصل بهار، از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا نیروهای ارتش شهرستان های «موسی قلعه» و «نوزاد» را ترک کرده اند و برخی گزارش ها از امضای تفاهم نامه ای با طالبان در هلمند مانند آنچه که در بغلان صورت گرفت، خبر می دهد، گفت: هیچ تفاهم نامه ای در هلمند امضا نشده و ما پایگاه های پراکنده ارتش را فراخوانده ایم تا با توزیع تجهیزات جدید، سیاست تهاجمی ارتش را در فصل بهار عملیاتی کنیم.

معاون ستاد کل ارتش افغانستان همچنین تاکید کرد که با توجه به حملات طالبان، نیروهای ارتش نیازمند آموزش های نوین و مدرن برای مقابله با گروه های مسلح مخالف هستند.

ژنرال مراد، طولانی شدن عملیات در استان بغلان و «دند شهاب الدین» و وصل نشدن برق کابل را ناشی از نامساعد بودن وضعیت جوی دانست و افزود: شورای کویته به طالبان دستور داده بود تا پایه های برق را تخریب و از این راه به نیروهای افغان فشار وارد کنند.

وی تاکید کرد که برق تنها نیاز دولت افغانستان نیست، بلکه نیاز ضروری مردم این کشور است و نباید به دارایی های عمومی صدمه وارد شود، اما طالبان با قطع برق و ایجاد مشکلات برای مردم، نشان داد که از خود اراده ندارند و به فرامین آمران خارجی خود عمل می کنند.

ژنرال مراد، گفت: ما بر این باور هستیم که گردانندگان خارجی طالبان به آنها اجازه نمی دهند تا گفت وگوهای صلح افغانستان به نتیجه برسد و به همین دلیل ارتش در تدارک آمادگی کامل برای سرکوب تروریست ها است.

وی همچنین گفت که داعش خشن تر و وحشتی تر از طالبان هستند و اعتنایی به فرهنگ و سنت های مردم این کشور ندارند و عملیات ارتش برای نابودی کامل آنان در مناطق مختلف ادامه دارد.
مراد اضافه کرد که داعش از استان های فراه و هلمند بیرون رانده شدند و در استان ننگرهار نیز ضربات سنگینی به آنها وارد شده و در نهایت نابود خواهند شد.

معاون فرمانده ارتش افغانستان در رابطه با ایجاد تاسیسات نظامی ازسوی ارتش پاکستان در داخل خاک این کشور گفت که به نیروهای ارتش دستور داده شده تا به هرگونه تحرکات مرزی پاسخ مناسب بدهند.

وی از پاکستان خواست تا از انجام اقدام های تحریک آمیز خودداری کند و اجازه ندهد مردم افغانستان، اعتماد و باور خود را نسبت به همسایه خود از دست بدهند.

معاون ستاد کل ارتش افغانستان درعین حال این تحرکات را نگران کننده ندانست و تاکید کرد که مردم افغانستان ازتمامیت ارضی و ذره ذره خاک کشورشان دفاع می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس