رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که توافق اخیر روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس سوریه برای حل بحران دمشق انگیزه به وجود می‌آورد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که توافق آتش‌بس بین دولت سوریه و معارضان مسلح این کشور برای حل بحران سوریه انگیزه ایجاد می‌کند.

بنا به گزارش پایگاه اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه (امروز) اعلام کرد که روسیه امیدوار است که آمریکا درک کند که مبارزه علیه «داعش» و دیگر گروههای تروریستی در سوریه باید حتی بعد از اجرایی شدن توافق آتش‌بس ادامه داشته باشد.

وی در حین نشست با اعضای سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) تصریح کرد: «تمایل دارم که یکبار دیگر تأکید کنم که گروههای داعش و جبهه‌النصره و دیگر سازمانهای تروریستی لیست شورای امنیت سازمان ملل شامل این توافق نمی‌شوند. مبارزه قاطع علیه آنها به طور قطع ادامه دارد. تمایل دارم ابراز امیدواری کنم که هیچ‌کس فراموش نکرده باشد که علاوه بر داعش، سازمانهای تروریستی دیگری وجود دارند که همانطور که قبلاً گفتم در لیست شورای امنیت سازمان ملل نیز آورده شده است».

اوایل هفته جاری، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه به «ریانووستی» اعلام کرد که روسیه و آمریکا در خصوص آماده‌سازی پیش‌نویس شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق آتش‌بس سوریه در حال مذاکره هستند. این پیش‌نویس قرار است امروز به رأی‌ گذاشته شود.

روز دوشنبه هفته جاری، آمریکا و روسیه که ریاست مشترک گروه بین‌المللی پشتیبانی از سوریه (ISSG) را برعهده دارند، طرح آتش‌بس بین دولت سوریه و معارضان مسلح این کشور که شنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفندماه) اجرایی می‌شود را اعلام کردند. این طرح به تأیید ۱۷ عضو دیگر ISSG رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    الان یک سوال عربستان تو لبنان تحرکاتی را شروع کرده و حزب الله تو لیست تروریست های شوارای امنیت هست! منظور پوتین از: علاوه بر داعش، سازمانهای تروریستی دیگری وجود دارند که همانطور که قبلاً گفتم در لیست شورای امنیت سازمان ملل نیز آورده شده است چی هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس