گویی رسانه ملی هنوز برای مردم حاشیه نشین، ملی نشده و جایی برای صدا و یا سیمای مردم استان های حاشیه ای و اخبار آنها ندارد؛ در این شرایط کامران نجف زاده احساس می کند که او هم باید به سفرهای استانی برود تا به قول خودش "شکم های فربه شده را آب لمبو کند".

مشرق- سفرهای استانی یک رییس جمهور امر شایعی در عرصه سیاست نیست و ضرورت انجام آن، در کشورهاییی مثل کشور ایران که میان زندگی پایتخت نشینان و مردم استان های حاشیه ای اختلاف فاحشی وجود دارد؛ بیشتر احساس می شود.

متمرکز بودن همه چیز در پایتخت، از جمله امکانات رفاهی و آموزشی و پزشکی و ... شامل حال رسانه ملی هم شده است و انگار رسانه ملی صرفا برای مردم پایتخت ، ملی است و برای حاشیه نشین ها هنوز ملی نشده.

بگذریم از آن که، عده زیادی از مردم تهران نیز رسانه ملی را متعلق به مردم میدان ونک به بالا می دانند و معتقدند که همه سریال های تلویزیون تنها در قاب زندگی بالای شهر می گنجد و ربطی به پایین شهر ندارد و حتی گزارش های مردمی نیز عمدتا از خیابان ولیعصر آنهم از ونک به بالاست.

در شرایطی که رسانه ملی جایی برای صدا و یا سیمای مردم حاشیه نشین و اخبار آنها ندارد؛ کامران نجف زاده احساس می کند که او هم باید به سفرهای استانی برود.

چند وقت پیش بود که آیت الله نوری همدانی نیز این نیاز را احساس کرد و سفرهای استانی خود را آغاز کرد.

کامران نجف زاده در یک سفر استانی اش به سراغ روستای"درودزن" استان فارس رفت تا ماجرای سوختن کودکان روستایی در کلاس درس را روایت کند . یا به قول خودش:"درست است که مسوولین قول داده اند دیه آنها برقرار شود و الان پنج سال است تاخیر دارند اما واحد مرکزی خبر پیگیر است و به وقتش شکم های فربه شده را آب لمبو می کند."

نجف زاده پیش از آن نیز سفری به کرمان داشت تا از قول کارگران معدن پابدانای زرند بگوید  "این پائین ذغال رویمان را سیاه می کند و آن بالا بی پولی و نداری "

او همچنین تنها کسی بود که غریبه ای به کوچکی "باشو" را در لشگرگاه اهواز، به فراموشی نسپرده بود.

اینکه رسانه ملی در حال حاضر در همه استانها شبکه استانی دارد، قابل انکار نیست؛ اما شاید دلیل مهجور ماندن وقایع و بی اهمیتی به استانها علاوه بر بی توجهی به استاهای حاشیه، ممانعت و اعمال فشار مسوولین این استانها به خبرنگارانشان برای عدم انعکاس مشکلات ناشی از سوء مدیریت آنها باشد؛ اما در قبال خبرنگاران مشهور مرکز توان اعمال چنین فشاری را ندارند.

آیا بعد از ملی شدن صنعت نفت، چیزهای دیگری هم باید ملی شوند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • saeed ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اگر چهارتا خبرنگار مثل این داشتیم دیگه غمی نبود.... بسیاری از خبرنگارهای تلویزیون ایران معمولا بدنبال رفع تکلیف و دریافت حقوق هستند....
  • بی نام ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    جالب اینجاست که اهالی بالاتر از میدان ونک که صداوسیما برایشان برنامه سازی می کند اصولاً جای تلویزیون ماهواره می بینند و اصلاً در جریان برنامه های سیما نیستند
  • سورنا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اصلا در مراکز استانها به دلیلی که ذکر شد مسئولین از بار جوابگویی شانه خالی میکنن و حتی رسانه استانی هم در راستا اهداف شوم خودشون برنامه ریزی میکنن اگر فکر میکنین دروغ میگم بایید مازندران شما دفعه قبل سفرها مدیران مازندرانی رو به آنتالیا گفتین مردم اینجا چیزها دیگه هم بهتون میگن
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    کامران خيلي مرد است.همکارمه و با تمام وجود ميگم بي نهايت دوست داشتني و با شرافته.
  • mohmadi ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    0 0
    مشرق عزيز ! چون بحث برنامه هاي صدا و سيما شد بايد درد دلي را برايتان مطرح کنم شايد ميان شما کسي پيدا شود و پيگيري کند . فساد اخلاقي در سازمان بسيار زياد است و مسائل زيادي در اين امر وجود دارد که نه حراست سازمان قابل اعتماد است که بتوان کاري کرد نه گزينش سازمان . حتي وقتي مفاسد افراد به ....منتقل ميشود با وجود اثبات جرايم ايشان ترجيح مي دهند به نفع فلان آقا يا خانم بعضا مدير اقدامي نکنند دفتر امور زنان هم که بيشتر يک نهاد بي خاصيت است و کلا مي توان گفت در اين سازمان عريض و طويل هيچ جايي نيست که بتوان با اعتماد و اطمينان به آ ن پي گير اين مسايل شد و اين امر ناامني و تشويش خاطر زيادي بوجود آورده چون افرادي که با اين مسايل در گير مي شوند نه تنها مورد حمايت قرار نمي گيرند بلکه طرد هم مي شوند و به عنوان يک معضل اداري سخت براي متدينين تبديل شده است ترا به خدا به اين مسايل رسيدگي کنيد!
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    نداریم.والا مث این نداریم.
  • رحماني-جانباز ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    اگر چند تا آدم دلسوز تو اين مملكت داشتيم كه وقتي انتقاد مي كردنم آدم مي دونست از رو عناد نيست كار حل بود.امثال نجف زاده ها را بايد تقويت كرد.اين اقا مطمئنا اگه دلش مي خواست مي تونست تو فرانسه بمونه اما ترجيح داد با اونا سرشاخ بشه اما منافع مملكتشو نفروشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس