به گزارش مشرق، مرتضی رحمانیموحد محتوای یکی از پیامکهای تبلیغاتی درباره سفر به «بوسنی و هرزگوین با بوسنی ایرلاین» را مثال آورد و گفت: این شرکت هواپیمایی اصلا مجوز ندارد که سفر با آن را تبلیغ میکنند! متاسفانه پیش از ارسال پیامکهای تبلیغاتی نسبت به محتوای آنها دقت نمیشود و با وجود درخواست و تذکرهای ما، اجازه بررسی و تایید محتوای این پیامکهای تبلیغاتی را به متولی نمیدهند.
او با انتقاد به شیوه برخورد با فرستندگان پیامکهای بیهویت گردشگری اظهار کرد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در کارگروه نظارت بر محتوا برابر شورای عالی فضای مجازی، عضو نیست. ما درخواست عضویت دادهایم تا بتوانیم بر محتوای تبلیغات گردشگری در فضای مجازی نیز نظارت داشته باشیم. البته به دنبال طرح درخواست ما، شورا همکاریهای خوبی با این سازمان داشته و پنل "خدمات ارزش افزوده" را به ما داده است، ولی پنل "پیامک" در اختیار ما نیست.
معاون گردشگری افزود: با آنکه با عضویت این سازمان موافقت کردهاند، اما گفتهاند؛ نمیتوانیم منتظر تایید محتوای پیامکها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بمانیم. پیامکها را میفرستیم اگر تخلفی شد، با فرستنده برخورد میکنیم. این شیوه برخورد چه فایدهای دارد؟!
وی گفت: متاسفانه مسیر تبلیغات پیامکها جور دیگری تعریف شده است، درحالیکه محتوای پیامکهای تبلیغاتی باید قبل از به اشتراک گذاشتن، راستیآزمایی و صحت و صلاحیتشان تایید شود. چرا پیش از دریافت نظر و تایید متولی، چنین پیامکهایی را که محتوای بیهویتی دارد، منتشر میکنند؟!
او با انتقاد به شیوه برخورد با فرستندگان پیامکهای بیهویت گردشگری اظهار کرد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در کارگروه نظارت بر محتوا برابر شورای عالی فضای مجازی، عضو نیست. ما درخواست عضویت دادهایم تا بتوانیم بر محتوای تبلیغات گردشگری در فضای مجازی نیز نظارت داشته باشیم. البته به دنبال طرح درخواست ما، شورا همکاریهای خوبی با این سازمان داشته و پنل "خدمات ارزش افزوده" را به ما داده است، ولی پنل "پیامک" در اختیار ما نیست.
معاون گردشگری افزود: با آنکه با عضویت این سازمان موافقت کردهاند، اما گفتهاند؛ نمیتوانیم منتظر تایید محتوای پیامکها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بمانیم. پیامکها را میفرستیم اگر تخلفی شد، با فرستنده برخورد میکنیم. این شیوه برخورد چه فایدهای دارد؟!
وی گفت: متاسفانه مسیر تبلیغات پیامکها جور دیگری تعریف شده است، درحالیکه محتوای پیامکهای تبلیغاتی باید قبل از به اشتراک گذاشتن، راستیآزمایی و صحت و صلاحیتشان تایید شود. چرا پیش از دریافت نظر و تایید متولی، چنین پیامکهایی را که محتوای بیهویتی دارد، منتشر میکنند؟!