کد خبر 543726
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

در اين مستند که سومين قسمت از مجموعه مستند اقتصادي ثريا با عنوان «عبور از بن‌بست» است، به محروميت‌هاي امروز و در عين حال ظرفيت‌هاي گسترده پيشرفت و توسعه استان خوزستان با محوريت شهرستان شوش پرداخته شده‌ است.

گروه فیلم و صوت مشرق،‌ در اين مستند به محروميت‌هاي امروز و در عين حال ظرفيت‌هاي گسترده پيشرفت و توسعه استان خوزستان با محوريت شهرستان شوش پرداخته شده‌ است.

اين شهرستان در منطقه‌اي واقع شده است که دو رودخانه نام‌آشناي کرخه و دِز از اطراف آن و رودخانه شاوور نيز از دل شهر مي‌گذرد. آب فراوان در کنار خاک حاصل‌خيز و قرارگرفتن در مدار 33 درجه جغرافيايي، منطقه شوش را به مکاني ممتاز براي کشاورزي و صنايع تبديلي بخش کشاورزي تبديل کرده‌است تا جايي که برخي از کارشناسان معتقدند منطقه شوش مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي کشاورزي سراسر کشور باشد.

{$sepehr_media_1418757_400_300}
دانلود

به همين دليل رهبر انقلاب در سفر سال 75 خود به شهرستان شوش دستور توسعه و احيا کشاورزي در اين منطقه را صادر کردند. اما امروز طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري، صرفا نامي آشنا براي مردمي است که آرزوي به سرانجام رسيدن اين طرح را دارند.

هم‌چنين در بخش‌هاي از اين مستند، به برخي زمزمه ها و خبرهاي غير رسمي از احتمال واگذاري شرکت کشت و صنعت عظيم هفت‌تپه به سرمايه‌گذاران خارجي در آينده پرداخته شده‌است. اين کارخانه که بر روي ويرانه‌هاي شهر قديمي هفت‌تپه بنا شده‌است، با در اختيار داشتن 25 هزار هکتار زمين مستعد در منطقه راهبردي هفت‌تپه چند سالي است که از دوران اوج سوددهي خود فاصله گرفته است.

با مطرح شدن اين اخبار، اکنون مردم محلي نگران تکرار شدن سرنوشت کارخانه قند، در هفت تپه هستند. هم‌چنين قرار داشتن آثار باستاني در محدوده زمين‌هاي متعلق به اين کارخانه نگراني‌ها را در خصوص بي‌توجهي به اين آثار در صورت واگذاري کارخانه به شرکت‌هاي خارجي مي‌دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس