کد خبر 548127
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

وزیر بهداشت در یادداشتی به حوادث چهارشنبه سوری اشاره کرده و گفته است: شنیدن نام چهارشنبه سوری کافی است تا تلخ ترین صحنه های کار حرفه ای، پیش روی یک پزشک مرور شود.

به گزارش مشرق، دکتر سید حسن هاشمی نوشته است: شنیدن نام چهارشنبه سوری کافی است تا تلخ ترین صحنه های کار حرفه ای، پیش روی یک پزشک مرور شود. و برای یک چشم پزشک تلخ تر چیست که؛ چشمان برخی هموطنان، بویژه جوانان و نوجوانان عزیز، به خاطر لحظه ای غفلت، تا پایان عمر بسته و از دیدن زیبایی های زندگی محروم شده اند. یا دستان گروهی، دیگر قدرت لمس لطافت های بهار را ندارند و انگشتان عده ای با تیغ بی تدبیری قطع شدند.

این بار نه به عنوان یک پزشک، که به عنوان مسئول سلامت مردم سرزمینم از نوجوانان، جوانان و خانواده ها می خواهم لحظه ای به ظاهر پر هیجان اما بواقع غافل کننده را، با اندوهی بی پایان معاوضه نکنند.

پیشینه تاریخی و فرهنگ آیینی و کهن ما سرشار از صحنه های زیبای زندگی است. از شب نشینی های خانوادگی تا محفل های گرم دوستانه و صمیمی برای خلق اوقاتی خاطره انگیز؛ از یادآوری قصه های کلیله و دمنه تا گلستان سعدی و حافظ خوانی بزرگان فامیل.

بر اساس رسمی دیرینه؛ شب چهارشنبه پایان سال، هنگام شادی است. بخاطر بدرقه سال کهنه و پیشواز سال نو. اما شادی میانه ای با خطر ندارد. بیایید امشب را در کنار خانواده و دوستان بدون ایجاد هر نوع ناهنجاری، خطر یا مزاحمت برای دیگران و خودمان جشن بگیریم و شادمان در کنار یکدیگر به استقبال بهار زیبا برویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    واقعا چشم پزشک ها در کشور ما که منحصر به فرد هستند چند سال پیش به چشم پزشک برای معاینه و نمره کردن چشم مادرم مراجعه کردیم ایشان بعدا از معاینه همزمان چند بیمار همه باهم و توامان در چند دقیقه به مادرم توصیه کرد که چشمت کاتاراکت شده بهتر است جراحی کنی بعد خود او و دیگر پزشک همکارش که شاید رزیدنت بود بسیار پافشاری می کردند که همین فردا صبح مناسب است و با توجیه اینکه شما بیمه داری اخرش هم باید دیر یا زود باید جراحی کنی اصرار زیاد به ما می کردند که بروید از منشی برای جراحی فردا وقت بگیرد ما با وجود بی اطلاعی زیر بار نرفتیم بعدا از تحقیق فهمیدیم که کاتاراکت را توصیه می کنند زمانی بیمار جراحی کند که دیگر انجام کار های روزمره اش برایش سخت است حالل چند سالی می گذرد و دید مادرم بسیار خوب است شاید 10 سال دیگر هم به جراحی احتیاج نداشته باشد واقعا دلسوزی ان پزشک را که در گوهردشت کرج مطب دارد و همه هم می شناسنش فراموش نمی کنیم که فقط به جراحی فکر می کرد از این دست کم نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس