کد خبر 548858
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

شماری از جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا طرح اعمال تحریم های سرسختانه علیه ایران در راستای برنامه موشکی بالستیک این کشور را پیشنهاد دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو آلمان، سناتور «کلی آیوت» با ارائه این طرح در سنا خواستار اعمال تحریم های شدید علیه ایران شد.

وی آزمایش موشک بالستیک ایران را مورد بهانه قرار داده و مدعی شد که جمهوری خواهان بر این عقیده اند که موشک‌های بالستیک ایران قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را دارند، آزمایش این موشک‌ها را نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ دانسته‌اند.

در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران «خواسته شده» تا از آزمایش‌ موشک‌هایی که «برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده اند»، خودداری کند.

حدود یک هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رزمایش موشکی اقتدار ولایت چندین موشک دوربرد بالستیک به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کرد. ایران بارها اعلام کرده برنامه موشکی اش در راستای دکترین دفاعی کشور است و موشکهای آزمایش شده نیز قابلیت حمل کلاهک هسته ای را ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    من به عنو.ان يك ايراني اگر شما به خاطر صنايع موشكي اب رو هم برما تحريم كنيد استقامت خواهيم كرد و بيني شما را به خاك مي ماليمم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس