رييس سازمان بسيج جامعه زنان گفت: هم اكنون پنج ميليون و 300 هزار نفر از زنان و دختران كشور در سازمان بسيج زنان عضويت دارند و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه پنجم توسعه تعداد آنها به 9 ميليون نفر افزايش يابد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، مينو اصلاني روز سه شنبه در تشريح برنامه هاي سازمان بسيج جامعه زنان افزود: اين سازمان سه رويكرد اصلي را در سال 1390 دنبال مي كند كه تقويت آموزش هاي معرفتي و تربيتي از مهم ترين آنها است.
رييس سازمان بسيج جامعه زنان افزود: بر اين اساس بيش از 90 هزار حلقه صالحين در گروه هاي 22 نفره ايجاد شده كه در آنها مباحث تربيتي و بصيرت افزايي آموزش داده مي شود.
وي خاطر نشان كرد: يكي از مهم ترين رويكرد هاي بسيج در سال جاري و برنامه پنج ساله پنجم، تربيت زنان جامعه با توجه به معيارها و ارزشهاي انقلاب اسلامي است.

** تقويت پژوهشكده مجازي عفاف و حجاب
اصلاني از تعميق فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان رويكرد دوم بسيج در سال جاري ياد كرد و گفت: در اين راستا، پژوهشكده مجازي عفاف و حجاب به عنوان يك پژوهشكده تخصصي در اين حوزه تقويت مي شود.
وي افزود : در اين پژوهشكده، صاحبنظران حوزه عفاف و حجاب به پژوهش و تبادل نظر مي پردازند.

**استقبال معلمان از دوره هاي آموزش حجاب و عفاف
رييس سازمان بسيج جامعه زنان در ادامه گفت: با همكاري وزارت آموزش و پرورش حدود 200 هزار نفراز معلمان در دوره هاي كوتاه مدت آموزش عفاف و حجاب شركت مي كنند.
وي استقبال معلمان از اين دوره ها را مطلوب دانست و افزود: در اين دوره ها، آموزش هاي تخصصي در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب داده مي شود.
اصلاني گفت: برنامه سوم اين سازمان تحكيم بنيان خانواده است كه بر اين اساس، طرح هم انديشي دختران جوان در سطح 12 هزار پايگاه مقاومت انجام مي شود.
وي افزود: همچنين در 800 پايگاه مقاومت بسيج در سراسر كشور نيز برنامه مشاوره خانواده انجام مي شود.

**معرفي شهيده نسرين افضل، شهيد شاخص زن به نسل جوان
رييس سازمان بسيج جامعه زنان با اشاره به ضرورت الگوسازي براي نسل جوان اظهار داشت: سازمان بسيج جامعه زنان، هفت هزار زن شهيده دوران دفاع مقدس را به نسل جوان معرفي مي كند.
وي افزود: در سال گذشته شهيده فرهانيان به عنوان شهيد شاخص زن معرفي شد و در سال جاري نيز شهيده نسرين افضل كه به دست گروهك تروريستي منافقين در جبهه هاي غرب كشور به شهادت رسيده است به عنوان شهيد شاخص زن به نسل جوان معرفي مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس