در این مسیر تونلی 500 هزار مترمکعب خاکبرداری، 137 هزار مترمربع قالب بندی، 9700 تن آرماتوربندی و 108 هزار مترمکعب بتن ریزی به کار رفته است.
بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته با حرکت اولین قطار،تست های نهایی فنی این مسیر با موفقیت اجرا و مورد تائید قرار گرفت.
ایستگاه مترو شهرآفتاب به صورت جزیره ای و با مساحت 25 هزار متر مربع و سه برابر ایستگاههای معمولی هم باهدف تسهیل در تردد به مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده است.
شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد 15 هزار مترمربع، رکورددار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود که در ساخت این ابرسازه باشکوه و بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، 2800 تن آرماتوربندی، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندی، 23 هزار مترمکعب بتن ریزی و 70 هزار مترمکعب خاکبرداری به کار رفته است.
معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب است.
هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، گفت: برای رساندن این خط مترو به نمایشگاه بین المللی کتاب که اردیبهشت ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا میشود، به صورت سه شیفت و ضربتی کار کردیم و بحمدالله به اهداف و برنامه از پیش تعیین شده دست یافتیم.
وی با بیان اینکه فاز اول مترو تهران- پرند که تا شهر آفتاب است با همت شهرداری به مرحله بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار، فاز دوم و سوم پروژه در شش ماه کاری قابل تکمیل و افتتاح است.
بر اساس گزارش روابط عمومی مترو، علاقمندان به بازدید ازمجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب می توانند با تغییر خط در ایستگاههای تقاطعی ناوگان مترو تهران و حومه و ادامه مسیر به جنوب خط یک و از طریق ایستگاه مترو شهرآفتاب به محیط نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.