کد خبر 558457
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

مستند «پروازی در آرامش» با موضوع سرنوشت ارتش ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب و نقش ارتشی ها در دوران دفاع مقدس، شنبه 28 فروردین از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 29 فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شده، روزی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتشی در دوران دفاع مقدس و نیز یادآوری فداکاری و اطاعت ارتش از امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی.

مستند «پروازی در آرامش» درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ روایت از جایی شروع می شود که شاه از ایران فرار کرد و با رفتن او، امید به پیروزی در میان مردم بیشتر شد.

در آن زمان با وجود دلگرمی شاه به ارتش، بعضی فرماندهان معتقد بودند نباید در مقابل مردم ایستاد و برخی از آنها به امام خمینی(ره) دلبستگی داشتند؛ نافرمانی های زیاد در بدنه ارتش دیده می شد که همین امر باعث پیوستن سربازان و امرای ارتش به صف انقلاب بود به گونه ای که بدنه ارتش به امام تمایل داشت و از فرماندهان ارتش اطاعت نمی کرد.

در ادامه به نقش ارتش جمهوری اسلامی در دوران جنگ اشاره می شود؛ گفت وگو با فرماندهان سابق ارتش در این زمینه و نمایش تصاویری آرشیوی از دوران دفاع مقدس، بخش های مختلف این مستند را شامل می شود.

در نهایت به ماجرای سقوط هواپیمای هرکولس نیروی هوایی که سرلشکر ولی الله فلاحی نیز طی آن به شهادت رسید اشاره خواهد شد.

«پروازی در آرامش» به کارگردانی سید مسعود امامی و داود جلیلی، شنبه 28 فروردین ساعت 21.30 از شبکه افق پخش می شود.
تکرار این مستند را می توانید در ساعات 11.30 و 16 روز دوشنبه از همین شبکه ببینید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    2 0
    با کدوم جنگنده میخواید پرواز کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس