به گزارش مشرق، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هم اکنون حدود 10 درصد کادر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خارجی هستند، با توجه به برنامه های تدوین شده در این زمینه طی یک برنامه شش ساله به خودکافیی می رسیم.
وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته نیروی قابل توجهی را نتوانسته ایم در بخش عرشه و مهندسی کشتی جذب کنیم، یکی از برنامه های بنده که به موسسات آموزشی و شرکت تامین نیرو اعلام کردم تامین کادر کافی و آموزش دیده در بخشهای ذکر شده بوده است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به همین جهت با هماهنگی به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح و همراهی دکتر فیروزآبادی بخش قابل توجهی از نیروهای مورد نیاز از افرادی جذب شد که قرار بود دوران سربازی خود را بگذرانند.
وی با بیان این که این افراد را بورسیه کرده ایم، افزود: این افراد پس از دوران سربازی و آموزشی به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش مهندسی کشتی و عرشه ملحق شده و به عنوان مهندس و سرمهندس انتخاب می شوند.
وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته نیروی قابل توجهی را نتوانسته ایم در بخش عرشه و مهندسی کشتی جذب کنیم، یکی از برنامه های بنده که به موسسات آموزشی و شرکت تامین نیرو اعلام کردم تامین کادر کافی و آموزش دیده در بخشهای ذکر شده بوده است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به همین جهت با هماهنگی به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح و همراهی دکتر فیروزآبادی بخش قابل توجهی از نیروهای مورد نیاز از افرادی جذب شد که قرار بود دوران سربازی خود را بگذرانند.
وی با بیان این که این افراد را بورسیه کرده ایم، افزود: این افراد پس از دوران سربازی و آموزشی به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش مهندسی کشتی و عرشه ملحق شده و به عنوان مهندس و سرمهندس انتخاب می شوند.