یادی هم از شهدای مدافع حرم می کنیم که دایی ام شهید "محمدرضا علی خانی" اهل خوزستان بود که به شهادت رسید و از نظر من، مدال ها را باید به این عزیزان داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،"سید جلال الدین سجادی" از استان خوزستان و دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی (رشته هوافضا) است؛جوانی که در مسابقات و نمايشگاه بين المللي اختراعات ۲۰۰۸ ژنو به خاطر اختراعش مدال طلاگرفت و نامش را در عرصه جهاني ثبت نمود؛ به گفته خودش یک شی و پرنده جدیدی را طراحی و ثبت کرده و در مسابقات اختراع جهانی در سوئیس در سال 2016 شرکت نموده و موفق به کسب مدال طلای این دوره از مسابقات از آن خود کرده است. اختراع این نخبه بسیجی،یک پرنده(پهكواد) است، پرنده ای که همانند یک هواپیمای کوچک و یکی شی پرنده است که به صورت عمود پرواز می کند.اختراع دستگاه شاخص و رفلكتور در زمینه نقشه برداری،مخترع ویلچر بالابرند از پله ها،اختراعات ديگری هم مربوط به كنترل عبور و مرور ماشين هاي نظامي، پرده هوشمند الكترونيكي، جا نمازي قبله ثابت، چند طرح نظامي پدافند، سطح طراز شونده زير هلي كوپتر نظامي، سطح طراز شونده زير دوربين هاي نقشه برداري و نظامي، سيستم خاك گير خانه كه در زابل به علت اين مشكل مردم در معرض بيماري هاي خطرناك قرار دارند، عرشه متحرك هواپيماي نظامي روي كشتي و... از جمله اختراعات وی محسوب می شود.

چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری عملکردش را خاص تر می کند، رد کردن پیشنهاد اقامت از کشور های خارجی همانند سوئيس، اتريش و دانشگاهي از آمريكا است و همین موضوع می طلبد که مسئولان درجهت تعامل با این نخبگان و مخترعین جوان همکاری بیشتری از خود نشان دهند.

او در گفتگویی با خبرگزاری بسیج گفته است: یادی هم از شهدای مدافع حرم می کنیم که دایی ام شهید "محمدرضا علی خانی"  اهل خوزستان بود که به شهادت رسید و از نظر من، مدال ها را باید به این عزیزان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    خودش شهید نشه حالا..! خدا حفظش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس