گروه اقتصادی مشرق-یکی از شرکتهای ریلی بزرگ کشور در اقدامی خلاف انصاف و عدالت، در قطارهای مسافری خود، چند واگن بی کیفیت را به واگنهای درجه یک و نو متصل کرده، اما برای همه این واگنها بلیت درجه یک به فروش میرساند.
اصل ماجرا را از زبان یکی از مسافران این شرکت بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم . در روز جمعه مورخ 1395/02/03 قطار شماره 3.... مربوط به شرکت( ب. ر) ساعت 21:35 مشهد را به مقصد تهران کرد.
من به همراه خانواده و دیگر دوستانم که آنها هم با خانواده خود بودند سوار قطار شدیم اما از کیفیت قطار رضایت نداشتیم و احساس کردیم پولی که از ما برای این قطار گرفته اند بیش از کیفیت این قطار است.
ما در کوپه های سالن 10 و 11 قطار بودیم و بعضی از دوستان ما نیز در سالن 4 قطار بودند.
هنگامی که به دیدار آنها رفتیم مشاهده کردیم کیفیت واگن های 5 و 4 و 3 بسیار بهتر از واگن های ماست به سراغ بلیت هایمان رفتیم. با خود فکر کردیم که شاید بلیت ما با دیگر دوستانمان متفاوت است. اما مشاهده کردیم که بلیت ها و قیمت آن هیچ فرقی نمی کند.
متاسفانه، شرکت ریلی بنیاد بلیت هایی را به عنوان درجه 1 سروش فروخته بود و مبلغ 85400 تومان را از هر مسافر اخذ کرده بود اما فقط سه واگن این قطار دارای کوچه های درجه 1 سروش بود و مابقی واگن ها، واگن هایی با کیفیت پایین بودند.
از این موضوع به شدت عصبانی شده بودیم که این شرکت به چه زیرکی سر مردم بیچاره کلاه گذاشته است. در کوپه خود نشستیم و منتظر شدیم تا رئیس قطار برای کنترل بلیت ها به کوپه ما بیاید. رئیس آمد و موضوع را با ایشان طرح کردیم ایشان عنوان نمود حق با شماست شرکت بارها این کار را کرده است و ما این موضوع را نیز گزارش کرده ایم اما گوش کسی بدهکار نیست.
فیلم اظهارات رئیس قطار را از دست ندهید، که اظهارات وی در این خصوص شنیدنی است.
لازم به ذکر است در چند سال اخیر خصوصا پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، قیمت بلیت قطار طی چند مرحله افزایش پیدا کرده، اما در این مدت، کیفیت خدمات شرکت های ریلی هیچ بهبودی نیافته است.
اظهارات کامل رئیس قطار و مشخصات کامل شرکت در اختیار مشرق است که در صورت درخواست راه آهن جهت بررسی و رسیدگی ارائه میشود.
--------------------
به گزارش مشرق، روابط عمومی شرکت رجا توضیحی در ارتباط با این گزارش ارسال کرده است که براساس قانون مطبوعات، در ادامه همین مطلب درج میشود:
مديرمسؤول محترم سايت خبري مشرق
با سلام و احترام
با عنايت به انتشار گزارشي در سايت خبري مشرق در تاريخ 07/02/1395 ، با شناسه خبر 563753 ، تحت عنوان«رئیس قطار: چون صدای کسی در نمیآید؛ تخلفات ادامه دارد/ شکایت کنید ما هم راحت شویم» توضيحات ذيل ارسال ميشود. خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به انعكاس آن اقدام مقتضي صورت گيرد:
متأسفانه در بخشي از اين مطلب به اشتباه نام شركت رجا برده شده و تصور مسافر محترم اين بوده كه شركت ريلي بنياد متعلق به شركت رجا ميباشد. اين در حالي است كه شركت بنياد يكي از شركتهاي خصوصي ريلي بوده و هيچ گونه ارتباطي با رجا ندارد.
در حال حاضر غير از شركت حمل و نقل ريلي رجا، 11 شركت خصوصي ريلي ديگر در بخش حمل و نقل ريلي مسافري كشور فعاليت ميكنند كه هر كدام آنها مستقل از يگديگر بوده و تحت نظارت راهآهن ج.ا.ا ميباشند.
با توجه به اطلاعرسانيهاي مختلف از طريق رسانههاي كثيرالانتشار مبني بر تفاوت شركتهاي ريلي مسافري از هم و نظارت راهآهن ج.ا.ا بر فعاليتهاي اين شركتها، انتظار ميرود در انعكاس اين گونه گزارشها تحقيق و بررسيهاي لازم به عمل آيد تا به راحتي نام شركتي كه هيچ گونه نقش و مسؤوليتي در آن موضوع ندارد مخدوش نشود . از حسن نظر و پي گيري آن سايت محترم سپاس گزاريم.
راميز قلي نژاد
مديركل دفتر مديرعامل
روابط عمومي و امور بين الملل
اصل ماجرا را از زبان یکی از مسافران این شرکت بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم . در روز جمعه مورخ 1395/02/03 قطار شماره 3.... مربوط به شرکت( ب. ر) ساعت 21:35 مشهد را به مقصد تهران کرد.
من به همراه خانواده و دیگر دوستانم که آنها هم با خانواده خود بودند سوار قطار شدیم اما از کیفیت قطار رضایت نداشتیم و احساس کردیم پولی که از ما برای این قطار گرفته اند بیش از کیفیت این قطار است.
ما در کوپه های سالن 10 و 11 قطار بودیم و بعضی از دوستان ما نیز در سالن 4 قطار بودند.
هنگامی که به دیدار آنها رفتیم مشاهده کردیم کیفیت واگن های 5 و 4 و 3 بسیار بهتر از واگن های ماست به سراغ بلیت هایمان رفتیم. با خود فکر کردیم که شاید بلیت ما با دیگر دوستانمان متفاوت است. اما مشاهده کردیم که بلیت ها و قیمت آن هیچ فرقی نمی کند.
متاسفانه، شرکت ریلی بنیاد بلیت هایی را به عنوان درجه 1 سروش فروخته بود و مبلغ 85400 تومان را از هر مسافر اخذ کرده بود اما فقط سه واگن این قطار دارای کوچه های درجه 1 سروش بود و مابقی واگن ها، واگن هایی با کیفیت پایین بودند.
از این موضوع به شدت عصبانی شده بودیم که این شرکت به چه زیرکی سر مردم بیچاره کلاه گذاشته است. در کوپه خود نشستیم و منتظر شدیم تا رئیس قطار برای کنترل بلیت ها به کوپه ما بیاید. رئیس آمد و موضوع را با ایشان طرح کردیم ایشان عنوان نمود حق با شماست شرکت بارها این کار را کرده است و ما این موضوع را نیز گزارش کرده ایم اما گوش کسی بدهکار نیست.
فیلم اظهارات رئیس قطار را از دست ندهید، که اظهارات وی در این خصوص شنیدنی است.
لازم به ذکر است در چند سال اخیر خصوصا پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، قیمت بلیت قطار طی چند مرحله افزایش پیدا کرده، اما در این مدت، کیفیت خدمات شرکت های ریلی هیچ بهبودی نیافته است.
اظهارات کامل رئیس قطار و مشخصات کامل شرکت در اختیار مشرق است که در صورت درخواست راه آهن جهت بررسی و رسیدگی ارائه میشود.
--------------------
به گزارش مشرق، روابط عمومی شرکت رجا توضیحی در ارتباط با این گزارش ارسال کرده است که براساس قانون مطبوعات، در ادامه همین مطلب درج میشود:
مديرمسؤول محترم سايت خبري مشرق
با سلام و احترام
با عنايت به انتشار گزارشي در سايت خبري مشرق در تاريخ 07/02/1395 ، با شناسه خبر 563753 ، تحت عنوان«رئیس قطار: چون صدای کسی در نمیآید؛ تخلفات ادامه دارد/ شکایت کنید ما هم راحت شویم» توضيحات ذيل ارسال ميشود. خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به انعكاس آن اقدام مقتضي صورت گيرد:
متأسفانه در بخشي از اين مطلب به اشتباه نام شركت رجا برده شده و تصور مسافر محترم اين بوده كه شركت ريلي بنياد متعلق به شركت رجا ميباشد. اين در حالي است كه شركت بنياد يكي از شركتهاي خصوصي ريلي بوده و هيچ گونه ارتباطي با رجا ندارد.
در حال حاضر غير از شركت حمل و نقل ريلي رجا، 11 شركت خصوصي ريلي ديگر در بخش حمل و نقل ريلي مسافري كشور فعاليت ميكنند كه هر كدام آنها مستقل از يگديگر بوده و تحت نظارت راهآهن ج.ا.ا ميباشند.
با توجه به اطلاعرسانيهاي مختلف از طريق رسانههاي كثيرالانتشار مبني بر تفاوت شركتهاي ريلي مسافري از هم و نظارت راهآهن ج.ا.ا بر فعاليتهاي اين شركتها، انتظار ميرود در انعكاس اين گونه گزارشها تحقيق و بررسيهاي لازم به عمل آيد تا به راحتي نام شركتي كه هيچ گونه نقش و مسؤوليتي در آن موضوع ندارد مخدوش نشود . از حسن نظر و پي گيري آن سايت محترم سپاس گزاريم.
راميز قلي نژاد
مديركل دفتر مديرعامل
روابط عمومي و امور بين الملل