به گزارش مشرق، امرالله امینی اظهار کرد: عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.
وی با بیان اینکه چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرفکنندگان است، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم پایین است و نمیتوانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل رکود بازار خودرو پایین بودن قدرت خرید مصرفکنندگان است بنابراین شورای رقابت باید به جای افزایش، قیمتها را کاهش میداد.
وی افزود: مشخص نیست خودروسازان که به دلیل رکود بازار با کاهش تولید و فروش مواجه شدهاند به چه دلیل عملکرد خود را اصلاح نکرده و قیمتها را کاهش نمیدهند.
امینی با بیان اینکه متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.
اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو و 0.4 درصدی محصولات سایپا خبر داد.
وی با بیان اینکه چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرفکنندگان است، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم پایین است و نمیتوانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل رکود بازار خودرو پایین بودن قدرت خرید مصرفکنندگان است بنابراین شورای رقابت باید به جای افزایش، قیمتها را کاهش میداد.
وی افزود: مشخص نیست خودروسازان که به دلیل رکود بازار با کاهش تولید و فروش مواجه شدهاند به چه دلیل عملکرد خود را اصلاح نکرده و قیمتها را کاهش نمیدهند.
امینی با بیان اینکه متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.
اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو و 0.4 درصدی محصولات سایپا خبر داد.