طی این دوره 11 هزار و 440 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که 60 درصد در بخش کالا و 40 درصد بخش خدمات را نشان می دهد که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد به صورت حضوری ، 63 درصد تلفنی و 17درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .
براساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ، پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد 10 هزار و 985 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده که از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 29 درصد متخلف، 42 درصد غیرمتخلف و 14 درصد در دست بررسی است .
بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز در بخش خدمات ، مربوط به تعمیرکاران خودرو ، قالیشویی و سازندگان و فروشندگان مبلمان منزل و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.