کد خبر 570873
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

ارتش ليبي روز دوشنبه اعلام كرد كه 30 گور دسته جمعي را كشف كرده است.

به گزارش مشرق، گفته مي شود كه احتمالا گورهاي دسته جمعي يادشده متعلق به عناصر گروهك تروريستي داعش باشد.

به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، «سالم غفير» سخنگوي «گردان دوم صاعقه» ارتش ليبي كه اين خبر را منتشر كرد از هلال احمر اين كشور خواسته است كه براي جمع كردن جسد گورهاي دسته جمعي به سرعت وارد عمل شود.

اين گور دسته جمعي ديشب در يكي از مزارع منطقه «الفعكات» در غرب بنغازي توسط نيروهاي ارتش ليبي و يگان مهندسي نظامي كشف شدند.

غفير در نشست مطبوعاتي امروز خود گفت: از هلال احمر بنغازي مي خواهيم تا براي كشف هويت افراد دفن شده در گورهاي دسته جمعي، نسبت به خارج كردن اين افراد از اين گورها وارد عمل شود.

در آخرين تحولات ليبي، منابع نظامي ارتش اين كشور امروز (دوشنبه) از آغاز محاصره پايگاه «الجفره» واقع در جنوب سرت كه در اختيار تروريست هاي وابسته به مصراته است، خبر دادند.

همزمان با اين تحركات در ليبي، دهها نفر از عناصر گروهك «ولايت سينا» شاخه گروه تروريستي داعش در سيناي مصري و شماري از سركرده هاي اين گروهك در جستجوي پناهگاهي امن، طي سه ماه گذشته از سينا در شرق مصر به ليبي فرار كرده اند.

نگراني هايي در محافل عربي و آفريقايي از بسط نفوذ داعش در ليبي و تبديل اين گروه تروريستي به حلقه اتصال «بوكوحرام» و گروه هايي مانند «القاعده در مغرب عربي» وجود دارند كه اين امر بر امنيت تونس، الجزاير، مصر، چاد و نيجر و حتي كشورهاي اروپايي اثرات منفي خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس