جوان خوش آتیه تیم ملی ایران در فصل جاری با آلکمار در لیگ برتر هلند درخشید تا نقشی پررنگ در رسیدن این تیم به مرحله پلی‌آف لیگ اروپا داشته باشد.

جهانبخش بیست و یکمین پاسور هلند شدگروه ورزشی مشرق - لیگ برتر هلند در شرایطی با قهرمانی PSV آیندهوون با 84 امتیاز به پایان رسید که علیرضا جهانبخش و هم‌تیمی‌هایش در گام آخر مهمان‌شان اوترخت را 3 بر یک بردند و با 59 امتیاز بعد از آژاکس و فاینورد در رده چهارم قرار گرفتند تا شانس حضور در مرحله پلی‌آف یورو لیگ را داشته باشد.

اما دلیل موفقیت تیم جان وان دنبروم 49 ساله چه بود؟

آلکمار در شرایطی خود را به یورو لیگ رساند که خط آتش سوم لیگ هلند را به خود اختصاص داد. در واقع قدرت فوق‌العاده AZ در فاز هجومی باعث شد تا تیمی که در پست گوش راست خود از علیرضا جهانبخش بهره می‌برد، با 70 گل زده حتی بهتر از فاینوردی باشد که سوم شد اما 63 گل زد.

* چهارمین پاسور AZ بیست و یکمین پاسور لیگ
علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی AZ بعد از اینکه فصل قبل با NEC عنوان باارزش‌ترین بازیکن لیگ یک را به خود اختصاص داد از ابتدای فصل اخیر لیگ برتر به AZ آلکمار پیوست.

این هافبک ملی‌پوش ایرانی شانس انجام 23 بازی برای تیم هلندی را پیدا کرد تا طی 1672 دقیقه 3 گل به تیم‌های NEC (هفته 21)، هرکولس (هفته 23) و دی‌گراف (هفته 33) بزند. جهانبخش که در 21 بازی با نظر سرمربی تیم به ترکیب اصلی AZ راه پیدا کرد، 5 پاس گل هم داد تا از این حیث چهارمین مرد توپ‌ساز فصل برای آلکمار باشد.

* 2 پاس گل ایرانی به آقای گل لیگ هلند

به گزارش مشرق، موتور علیرضا در فصلی که 48 ساعت قبل به پایان رسید، از هفته سیزدهم روشن شد. بازیکن تیم‌ملی ایران شنبه 30 آبان ماه سال 94 با پاس دقیقه 69 خود به ویسنته جانسون اولین تاثیر مستقیم خود در پیروزی‌های تیمش را گذاشت. 5 ماه و 20 روز قبل آلکمار 3 بر یک هرنوین را برد و این آغازی بود بر درخشش علیرضا جهانبخش.

گوش راست AZ پس از آن در دیدار با فاینورد (هفته 19) به ویسنته جانسون پاس گل دیگری (26) داد. جالب اینکه در نهایت همین بازیکن آقای گل فصل رقابت‌ها شد.

بعد نوبت به وان اوریر رسید. مهاجم 21 ساله AZ که در دیدار برابر تیم‌های کامبور (هفته 20) و دی گراف (هفته 32) از پاس‌های علیرضا بهره برد.

این بهترین اتفاق بود. اوریم با ارسال 9 پاس گل عنوان آقای پاس گل فصل در آلکمار را به دست آورد آن وقت علیرضا 2 پاس گل برای این بازیکن ارسال کرد و 2 پاس گل برای آقای گل لیگ برتر هلند.

* موتور جوان AZ
به گزارش مشرق، در جدول بهترین پاسورهای فصل به اتمام رسیده لیگ برتر هلند ادوارد دوپلان فرانسوی از تیم آدودنهاگ با 11 پاس بهترین شد. در این بخش علیرضا با ارسال 5 پاس نفر بیست و یکم شد آن هم در شرایطی که میان هم‌تیمی‌هایش چهارمین پاسور خوب AZ بود.

در تیم چهارم جدول لیگ برتر هلند آن‌طور که عنوان شد، عنوان بهترین پاسور به وان اوریم 21 ساله رسید که 9 پاس داد. در کنار این بازیکن دوس سانتوز 19 ساله که پرورش‌یافته باشگاه AZ است هم 9 پاس گل ارسال کرد. بعد از این دو، سومین پاسور موثر فصل مارکوس هنریکسن نروژی بود. هافبکی 23 ساله که 6 پاس گل داد و البته 12 گل زد.

و بالاخره علیرضا جهانبخش که 3 گل زد و 5 پاس گل داد. شماره 9 آلکمار به جز 4 پاس گل که برای بهترین پاسور تیم و آقای گل رقابت‌ها ارسال کرد یک پاس هم به بن‌رین استار 25 ساله داد که در دقیقه 84 دیدار برابر هرکولس (هفته 23) گل چهارم را در روز پیروزی 6 بر 3 آلکمار به ثمر رساند.

* بعد از 2 سال یک پاس بیشتر
جهانبخش در فصل 13-2012 لیگ برتر هلند برای تیم نایمخن 27 بازی انجام داده بود تا طی 1285 دقیقه 5 گل بزند و 4 پاس گل ارسال کند. قابل‌توجه اینکه علیرضا دو فصل پیش یکی از پاس‌های گلش را برابر تیم فعلی‌اش AZ داده بود.

این هافبک ارشمند ایرانی فصل قبل هم در لیگ دسته اول هلند برای NEC 12 گل زد و 18 پاس گل داد تا نشان دهد کارش را بلد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    دمش گرم
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    از سردار آزمون چه خبر؟!
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    باید بیاد پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس