به گزارش مشرق، حبیب الله مسعودی فرید ضمن تاکید برآنکه باید حداقل ۱۰ درصد اعتبارات حوزه سلامت به حوزه "سلامت روان" اختصاص یابد، افزود: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 3 درصد از اعتبارات حوزه سلامت به مسئله "سلامت روان" اختصاص مییابد که آن هم صرف درمان و بازتوانی شده و همچنان در این حوزه از پیشگیری غافل هستیم.
وی هم چنین بر ضرورت راهاندازی واحدهای مددکاری در مدارس تاکید و اظهار کرد: نیاز است تا با رویکرد پیشگیرانه محور جهت پیشگیری از بروز و شیوع اختلالات روانی با استفاده از مددکاران جهت راهاندازی واحدهای مددکاری در مدارس اقدام شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدارس گلوگاه خوبی برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد هستند به همین دلیل باید مدارس کشور، مدرسههای زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه و آموزش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.
فرید همچنین بر لزوم گنجاندن مسئله "سلامت روان" در طرح تحول سلامت و اختصاص بسته خدمتی به این موضوع تاکید کرد و گفت: تمامی نهادها و دستگاه های موثر بر حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای ارتقاء شاخص سلامت روان جامعه، آموزش مهارتهای زندگی را در دستور کار خود قرار دهند.
علیرضا طاهری، مدیرعامل سرای احسان نیز چندی پیش در خصوص میزان توجه برنامههای توسعهای کشور به افراد مبتلا به اختلالات روانی، عنوان کرد: تنها در برنامه سوم آن هم بسیار مختصر و کوتاه، ماموریتی به سازمان بهزیستی در خصوص توجه به بیماران روانی واگذار شده در حالیکه به وزارت بهداشت و واحدهای درمانی هیچ تکلیفی در این خصوص واگذار نشده است.
طاهری در ادامه تاکید کرد: افرادی که برنامههای کشوری را تصویب میکنند عمدتا نگاه اقتصادی داشته و نگاه اجتماعی و سلامت محور ندارند به همین دلیل از کنار این مسائل به راحتی میگذرند در حالیکه نیاز است برنامه ریزان کشوری به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.
وی هم چنین بر ضرورت راهاندازی واحدهای مددکاری در مدارس تاکید و اظهار کرد: نیاز است تا با رویکرد پیشگیرانه محور جهت پیشگیری از بروز و شیوع اختلالات روانی با استفاده از مددکاران جهت راهاندازی واحدهای مددکاری در مدارس اقدام شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدارس گلوگاه خوبی برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد هستند به همین دلیل باید مدارس کشور، مدرسههای زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه و آموزش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.
فرید همچنین بر لزوم گنجاندن مسئله "سلامت روان" در طرح تحول سلامت و اختصاص بسته خدمتی به این موضوع تاکید کرد و گفت: تمامی نهادها و دستگاه های موثر بر حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای ارتقاء شاخص سلامت روان جامعه، آموزش مهارتهای زندگی را در دستور کار خود قرار دهند.
علیرضا طاهری، مدیرعامل سرای احسان نیز چندی پیش در خصوص میزان توجه برنامههای توسعهای کشور به افراد مبتلا به اختلالات روانی، عنوان کرد: تنها در برنامه سوم آن هم بسیار مختصر و کوتاه، ماموریتی به سازمان بهزیستی در خصوص توجه به بیماران روانی واگذار شده در حالیکه به وزارت بهداشت و واحدهای درمانی هیچ تکلیفی در این خصوص واگذار نشده است.
طاهری در ادامه تاکید کرد: افرادی که برنامههای کشوری را تصویب میکنند عمدتا نگاه اقتصادی داشته و نگاه اجتماعی و سلامت محور ندارند به همین دلیل از کنار این مسائل به راحتی میگذرند در حالیکه نیاز است برنامه ریزان کشوری به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.