![](http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/3/11/1666376_911.jpg)
مدیر عامل شرکت تحقیقاتی چینی Sino، چارت آماری را با بازدیدکنندگان صفحه ویبو خود به اشتراک گذاشته است. بر اساس این چارت در ماه آپریل، ۲۶ درصد گوشیهای فروختهشده در چین، مربوط به کمپانی شیائومی بوده است. برند آنر که زیرمجموعه هواوی محسوب میشود، با ۱۵.۷ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. کمپانی LeTV نیز با سهم ۱۰.۵ درصدی، در رده سوم قرار دارد.
اپل، بعد از گذر از سه ماهه دوم مالی و کاهش ۲۶ درصدی فروش در منطقه بزرگ چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در ماه آپریل ۸.۲ درصد بازار را در اختیار دارد. منطقه بزرگ چین، شامل کشور چین، هنگکنگ، ماکائو و تایوان میشود که همگی به عنوان یک بازار، محسوب میشوند.
سامسونگ، که پرفروشترین برند در سطح جهان است، فقط سهم ۳.۲ درصدی از بازار چین دارد که آن را در پایین این فهرست قرار میدهد. دو کمپانی هواوی و میزو در بین اپل و سامسونگ قرار گرفتهاند. هواوی سهم ۸ درصدی و میزو سهم ۷ درصدی دارند.
در ادامه، این جدول آماری را مشاهده میکنید:
![شیائومی در بازار چین اول، اپل دوم و سامسونگ سوم شد شیائومی در بازار چین اول، اپل دوم و سامسونگ سوم شد](https://cdn.mashreghnews.ir/d/old/files/fa/news/1395/3/11/1666377_990.jpg)