به گزارش مشرق، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی آمارهای موج آفرین درباره اعتیاد دانشآموزان، اظهار داشت: شیوه پرسش سوالات و جمع آوری آمار در این خصوص صحیح نیست.
وی افزود: به عنوان نمونه از دانشآموز سوال میپرسند که آیا تا کنون قلیان کشیدهاید، و حتی اگر او یکبار قلیان کشیده باشد جزو آمار اعلامی محاسبه میکنند؛ در شرایطی که نمیگویند در این خصوص دانشآموز تجربه کرده است و میگویند مصرف میکند.
حمیدی با تأکید بر اینکه در موضوع آمارهای مربوط به اعتیاد نباید فرافکنی کرد، خاطرنشان کرد: آنهایی که اعداد و آمار اعتیاد دانشآموزی را روشن میگویند، موج آفرینی و مدرسه هراسی ایجاد کرده و والدین را نگران میکنند؛ متأسفانه این اخبار خوب بیان نمیشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای به دست آوردن آمارهای اعتیاد دانشآموزان باید از طریق آموزش و پرورش وارد شوند و چطور وارد مدرسه شدهاند؟، گفت: آمارهایی که در این حوزه وجود دارد به درستی بیان نمیشود و یک بار مصرف قلیان یا سیگار را معتاد تلقی میکنند.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گامهای استواری برمیداریم و تمام ظرفیت ممکن را به خدمت گرفتهایم.
حمیدی تصریح کرد: سه کتاب در حوزه آسیبهای اجتماعی برای مطالعه معلمان دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم طراحی کردهایم.
وی افزود: به عنوان نمونه از دانشآموز سوال میپرسند که آیا تا کنون قلیان کشیدهاید، و حتی اگر او یکبار قلیان کشیده باشد جزو آمار اعلامی محاسبه میکنند؛ در شرایطی که نمیگویند در این خصوص دانشآموز تجربه کرده است و میگویند مصرف میکند.
حمیدی با تأکید بر اینکه در موضوع آمارهای مربوط به اعتیاد نباید فرافکنی کرد، خاطرنشان کرد: آنهایی که اعداد و آمار اعتیاد دانشآموزی را روشن میگویند، موج آفرینی و مدرسه هراسی ایجاد کرده و والدین را نگران میکنند؛ متأسفانه این اخبار خوب بیان نمیشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای به دست آوردن آمارهای اعتیاد دانشآموزان باید از طریق آموزش و پرورش وارد شوند و چطور وارد مدرسه شدهاند؟، گفت: آمارهایی که در این حوزه وجود دارد به درستی بیان نمیشود و یک بار مصرف قلیان یا سیگار را معتاد تلقی میکنند.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گامهای استواری برمیداریم و تمام ظرفیت ممکن را به خدمت گرفتهایم.
حمیدی تصریح کرد: سه کتاب در حوزه آسیبهای اجتماعی برای مطالعه معلمان دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم طراحی کردهایم.