
به گزارش مشرق، منصور عرب یار محمدی با اشاره به اینکه در کشور اعتقاد و باوری به تولیدکنندگان تجهیزات ریلی وجود ندارد، اظهار کرد: با وضعیت کنونی امید چندانی به ادامه حیات صنعیت ریلی و توسعه آن نیست.
وی با بیان اینکه شرکتهای حملونقل ریلی نباید تولید ملی را رها کنند، تصریح کرد: یکی از بهانههای شرکتها برای خرید خارجی نبود منابع مالی است، آنها خیلی راحت میتوانند با این شرط که نیاز آنها در داخل کشور تولید شود با شرکتهای خارجی وارد مذاکره شده و تامین مالی نیز از سوی خارجیها انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید کارخانههای تولید واگن را تقویت کنیم نه اینکه در راستای تضعیف آنها گام برداریم، افزود: با روند کنونی 20 تا 30 درصدی فعالیت واگنسازان داخلی، سرنوشتی جز تعطیلی در انتظار کارخانههای تولید تجهیزات ریلی نخواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی ادوات ریلی مانند بوژی از خارج تامین میشود، یادآور شد: در تمام دنیا نیز همین گونه است و واگنسازان این قبیل ادوات را از کشورهای دیگر تامین میکنند، چراکه کلا 4 تا 5 تولیدکننده تجهیزاتی مانند بوژی در جهان وجود ندارد.
کارشناس حملونقل تاکید کرد: چنانچه شرکتهای حملونقلی به تولیدات داخل توجه داشته باشند علاوه بر اشتغالزایی بالا، کشور از واردات واگن بینیاز خواهد شد.