به گزارش مشرق، بر اساس اسناد شهرداری تهران گزارشی از میزان بدهی دولت به مردم اعلام شد.
بر اساس اعلام شهرداری، با احتساب هزینه 225 میلیارد تومانی بابت ساخت و بهره برداری کامل از هر کیلومتر مترو، در صورت پرداخت مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت، ساخت و راه اندازی کامل 62 کیلومتر مترو ممکن می شد و به راحتی ظرف دو سال این امکان وجود داشت که ظرفیت متروی تهران را حداقل یک سوم افزایش داد.
در مقایسه ای دیگر، قیمت هر دستگاه اتوبوس دوکابین را حدود 700 میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: اگر مطالبات شهرداری تهران از دولت پرداخت شود، با آن می توان 20 هزار دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری نمود که نه تنها با آن صد در صد ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی و تکمیل می شود، بلکه می توان نسبت به تجهیز و تقویت ناوگان اتوبوسرانی سایر کلان شهرهای کشور نیز اقدام کرد.
سهم هر یک از 9 میلیون شهروند تهرانی از 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تهران، یک میلیون و 555 هزار تومان است و به عبارتی هر تهرانی بیش از یک و نیم میلیون تومان از دولت طلبکار است.
بر اساس اعلام شهرداری، با احتساب هزینه 225 میلیارد تومانی بابت ساخت و بهره برداری کامل از هر کیلومتر مترو، در صورت پرداخت مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت، ساخت و راه اندازی کامل 62 کیلومتر مترو ممکن می شد و به راحتی ظرف دو سال این امکان وجود داشت که ظرفیت متروی تهران را حداقل یک سوم افزایش داد.
در مقایسه ای دیگر، قیمت هر دستگاه اتوبوس دوکابین را حدود 700 میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: اگر مطالبات شهرداری تهران از دولت پرداخت شود، با آن می توان 20 هزار دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری نمود که نه تنها با آن صد در صد ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی و تکمیل می شود، بلکه می توان نسبت به تجهیز و تقویت ناوگان اتوبوسرانی سایر کلان شهرهای کشور نیز اقدام کرد.
سهم هر یک از 9 میلیون شهروند تهرانی از 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تهران، یک میلیون و 555 هزار تومان است و به عبارتی هر تهرانی بیش از یک و نیم میلیون تومان از دولت طلبکار است.