کد خبر 59262
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹

موسسه بيل و مليندا گيتس كه ميزبان باشگاه بارسلونا بود، قرادادي سه‌ساله با باشگاه بارسلونا، موسسه بارسا، ساندرو روسل و پپ گوارديولا بست تا از اين پس مبارزه عليه فلج‌اطفال با جديت بيشتري دنبال شود و اين دو نهاد با هم همكاري تنگاتنگي داشته باشند.

به گزارش مشرق، شرق نوشت: تيم فوتبال بارسلونا پس از آنكه در فينال آئودي‌كاپ با دو گل آلكانتارا از سد بايرن‌مونيخ گذشت و بر جام قهرماني بوسه زد، راهي آمريكا شد تا در تور تابستاني خودش در اين كشور به ميدان برود. شاگردان پپ گوارديولا در اين تور برنامه‌هاي مهمي دارند كه ديدار با باراك اوباما يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي آن است؛ اوباما كه پيش از اين در چند نوبت براي ديدن مسي ابراز تمايل كرده بود، حالا قرار است با تيم بارسلونا و شخص ليونل مسي از نزديك ملاقات كند.
 در اين راستا «بلوگرانا» روز گذشته در اولين برنامه‌اش در آمريكا با موسسه خيريه بيل گيتس ديدار كرد و سران امر توافق‌نامه همكاري امضا كردند.
 موسسه بيل و مليندا گيتس كه ميزبان باشگاه بارسلونا بود، قرادادي سه‌ساله با باشگاه بارسلونا، موسسه بارسا، ساندرو روسل و پپ گوارديولا بست تا از اين پس مبارزه عليه فلج‌اطفال با جديت بيشتري دنبال شود و اين دو نهاد با هم همكاري تنگاتنگي داشته باشند. اولين كنفرانس خبري باشگاه بارسلونا را بيل گيتس ترتيب داد تا در آن روسل، گوارديولا، اينيستا و سيدو كيتا شركت كنند. بنابر اين تفاهم‌نامه برنامه سال اول دو طرف اين است كه براي ريشه‌كن كردن بيماري فلج اطفال اطلاع‌رساني كافي كنند. گفتني است اين بيماري تا 99 درصد در سطح جهان كاهش يافته و از همين‌رو استفاده از واكسن اين بيماري اهميت به‌خصوصي در دوران كودكي دارد.
اگرچه در بيشتر كشورهاي دنيا از اين واكسن به خوبي جهت ريشه‌كن كردن فلج اطفال استفاده مي‌شود ولي هنوز هم چهار كشور نيجريه، هند، پاكستان و افغانستان با اين معضل دست و پنجه نرم مي‌كنند.
 بيل گيتس در مورد اين برنامه مشترك گفت: «ما دستاورد بزرگي در راه مبارزه با بيماري فلج اطفال داشته‌ايم ولي هنوز هم جا دارد كه مردم در اين طرح به ما بپيوندند و براي ريشه‌كن كردن اين بيماري تلاش كنند. همكاري بارسلونا در اين طرح به ما كمك مي‌كند كه به اندازه كافي براي اين طرح واكسن توليد كنيم و در اختيار كشورهاي نيازمند قرار دهيم.»
در سوي مقابل ساندرو روسل رييس باشگاه بارسلونا هم گفت: «ورزش همواره راهي براي سلامتي در بين كودكان و جوانان بوده و حالا هم شاهد اين هستيم كه اين پديده كمك مي‌كند تا سطح سلامتي در بين همه مردم بالا بيايد و رشد كند. همكاري ما با موسسه گيتس نشان مي‌دهد كه باشگاه راغب است كه وضعيت زندگي مردم سمت و سوي بهتري داشته باشد.»
اما پپ گوارديولا مربي موفق بارسلونا هم در اين مورد گفت: «هواداران فوتبال مي‌دانند كه بارسا فراتر از يك باشگاه است و به خوبي هم مي‌دانند كه ريشه‌كن كردن فلج اطفال نياز به يك حركت واحد دارد چون اين موضوع يك هدف كلي است. وقتي تماشاگران فرياد «حمله، حمله» سر مي‌دهند اين فرياد مي‌تواند فريادي قدرتمند باشد. حالا ما مي‌خواهيم از اين انرژي هواداران براي ريشه‌كن كردن فلج اطفال استفاده كنيم.»
 بنا بر تفاهم‌نامه‌اي كه بين اين دو موسسه امضا شده است بارسلونا اجازه داده تا موسسه گيتس در تصويرهاي ويديويي مبارزه با فلج اطفال از تصاوير بازي اين تيم استفاده كند و از طرفي هر دو نهاد منابع مالي به‌خصوصي را براي تهيه واكسن اين بيماري اختصاص دهند و از اسپانسرهايشان نيز در اين زمينه كمك بگيرند. البته تمام اين جلسه حول و حوش فلج اطفال نبود؛ بيل گيتس كه نشان داد چندان از فوتبال هم بدش نمي‌آيد، در پايان به تمجيد از بارسلونا و مربي اين تيم پرداخت و پپ گوارديولا را يك نابغه خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس