دومین قسمت مستند «ویکو؛ هلوکاست آمریکایی» با موضوع کشته شدن 76 نفر از فرقه دیویدیان به دست FBI، شنبه 12 تیرماه به روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، «هلوکاست» واژه غریبی در دنیای امروز نیست، بهانه ای که راست و دروغش این روزها چندان ارزشی ندارد بلکه دستمایه قرار دادن آنچه در اروپا و به دست غربی ها صورت گرفته برای کشتار مسلمانان در خاورمیانه و غصب سرزمین آنها اهمیت بیشتری دارد.

آمریکا به عنوان بزرگ ترین حامی رژیم صهیونیستی همواره بر هلوکاست تاکید دارد و پژوهش در مورد صحت و سقم آن را جزو خطوط قرمز می داند؛ بر اساس تبلیغات گسترده رسانه های جریان سلطه، هلوکاست یک نسل کشی علیه یهودیان اروپا بوده غافل از اینکه در قلب ایالات متحده نیز بارها و بارها نسل کشی هایی صورت گرفته و از سرخ پوستان تا اقلیت های دیگر همواره زیر ظلم و ستم دولت فدرال قرار داشته و دارند.

مستند «ویکو، هلوکاست آمریکایی» درباره کشتار فرقه دیویدیان در ۱۹۹۳ در منطقه سکونتشان در یکی از ایالت های آمریکاست.

فیلم با توضیحاتی درباره دیوید کُرِش رهبر فرقه آغاز شده و با شرح ماجرای حمله پلیس به دیویدیان ادامه پیدا می کند.

این مستند متشکل از مصاحبه هایی با بازماندگان حادثه، دادگاه های رسیدگی به حادثه و تصاویری از خود حادثه است که با نریشن همراه شده است.

William Gazecki کارگردان «ویکو؛ هلوکاست آمریکایی» است که به صورت دوبله فارسی، جمعه ۱۱ تیرماه ساعت ۲۱,۳۰ به روی آنتن شبکه افق می رود.

تکرار این مستند را می توانید در ساعت های ۷,۳۰ و ۱۴ روز بعد از همین شبکه ببینید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس