کد خبر 604543
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

سیدرضا دستواره در عملیات خیبر بعد از شهادت فرمانده دلاور لشکر محمدرسول الله(ص) – «شهید حاج همت» و واگذاری فرماندهی به «شهید کریمی» – سید به عنوان قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) منصوب گردید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهید سید رضا دستواره (نفر وسط نشسته) قائم مقام فرماندهی لشکر۲۷ محمدرسول الله(ص) بود. در سال ۱۳۳۸ در جنوب « تهران» به دنیا آمد و  هنگامی که حاج احمدمتوسلیان ماموریت یافت تیپ محمدرسول الله(ص) را تشکیل دهد، او همراه سایر برادران به سمت جبهه های جنوب عزیمت کرد و در آنجا به علت مهارت در جذب نیرو مامور تشکیل واحد پرسنلی تیپ گردید.

عکس/ یادگاری خانواده دستواره

وی در عملیات خیبر بعد از شهادت فرمانده دلاور لشکر محمدرسول الله(ص) – «شهید حاج همت» و واگذاری فرماندهی به «شهید کریمی» – سید به عنوان قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) منصوب گردید.

تا هنگام شهادت ۱۱ بار مجروح شد. در عملیات کربلای ۱ – که برادرش حسین (نفر اول نشسته از چپ) در خط پدافندی آن شهید شد – جهت شرکت در مراسم تشییع و تدفین او به تهران رفت. ولی بیش از سه روز در تهران نماند و به منطقه بازگشت. بیش از ۱۰ روز از شهادت برادرش نگذشته بود که در عملیات کربلای ۱، «روز آزادسازی شهر مهران» به شهادت رسید.
عکس: حسین ثالثی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس