آی کشتی گیر پر تلاش! قدری بیشتر تاب بیاور. چشمان نگران یک مربی، قلب پر تشویش اش لحظه به لحظه با هر حرکت تو بی قرارتر می شود. می بینی اش؟ حواست هست؟ مگذار امیدهایش نا امید شود.

مشرق - میله ها دستان تو را حلقه کرده اند یا این دست های توست که آن ها را در بر گرفته است؟ شاید احساس می کنی دستانت بسته است و دیگر اسباب دنیا کاری از دستش بر نمی آید. دستانت اما انگار آسمان را می کاود و جستجوگر چیز دیگری است. نمی دانم بگویم یا نگویم که گریه نکن مرد! که از قدیم به ما گفته اند مرد گریه نمی کند. اما این را به تو نمی گویم. به جایش می گویم گریه کن مربی! گریه کن و بگذار دستانت آسمان را بجوید که مرهم را همان جا پیدا خواهی کرد. "به غم دچار چنانم که غم دچار من است"

می دانم، می دانی؛ که گاهی انگار دستان مان بسته است و چاره ای نداریم. به هر چه بگویی  و فکرش را بکنی چنگ زده ایم. چه روزها به خیال این که با توان خود و البته به مدد خداوند راه از پیش برده ایم و سر را بالا گرفته ایم و مدعی قدم بر داشته ایم.
 
زمینِ زیر پای ما به قدم های ما فخر می فروخت یا این ما بودیم که با ابهت روی آن راه می رفتیم؟ اما به حتم همین پاها، همین زمینِ زیر پای ما، که از ادعا و ابهت ما بر خود می لرزید، شاهد تلاش ها و عرق ریختن هایمان بوده است. شاهد بوده است که برای رسیدن به اوج، برای این که دوباره مدالِ گردن آویزمان رنگ طلا بگیرد تلاش کرده ایم. اما..

پس چرا این طور شد؟ خدایا! چرا ناگاه کم آوردیم؟ چرا این قدر خسته بودیم؟ نمی خواهم باور کنم غرور ما را در برگرفته بود، نمی خواهم بگویم زیاد به خودمان مطمئن بودیم. اما گاهی آدم از آن بالا به زمین می افتد، شاید بلکه بیشتر به خودش بیاید. بیشتر حواسش را جمع کند که چه طور بود و چه طور شد؟

راستی اصلا چرا این طور شد مربی؟! خدایا مددی!

آی کشتی گیر پر تلاش! قدری بیشتر تاب بیاور. چشمان نگران یک مربی، قلب پر تشویش اش لحظه به لحظه با هر حرکت تو بی قرارتر می شود. می بینی اش؟ حواست هست؟ مگذار امیدهایش نا امید شود. مگذار از تو و آرزوها مأیوس شود. او آبرویش را در این میدان گرو گذاشته است. توان و قدرت تو را، تلاش بی وقفه ی روزها و شب هایت را گرو گذاشته است.  نه! مگذار نا امید شود.

اما گاهی هیچ کاری از زمین و زمینی ها بر نمی آید. ما همه گره خورده ی زمین هستیم و دستانمان کوتاه است." آدم خلیفه ی تنهای خدا روی زمین است. امپراطوری که گاهی باید برگردد به آخرین سلاح اش.. و سلاح او گریه است" اما با تمام این حرف ها بلند شو مربی! شاید دستانت خالی بود که آن ها را گره کرده ای. هیچ کدام نمی خواستیم و دوست نداشتیم این طور شود. کشتی فرنگی و بدون مدال طلا؟! و شاید اشتباهمان همین جا بود.
 
همین که این قدر به دنیا و زندگی مطمئن بودیم که فکر کردیم همین است که ما می گوییم و جز این هم نیست... اما با همه ی این حرف ها...مربی! تو کوه درد باش، طاقت بیار و مرد باش
 
نویسنده: طیبه حصامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مهماندار هواپیما ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    سرباز ایرانی از باخت هراس نداره کمی استراحت تجدید قوا دوباره حمله به سکو های افتخار انشاالله
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    تیم فرنگی از نظر فنی هیچ چیز نداشت. امتیازات فنی ناچیز بودند و بیشتر روی اخطارها امتیاز میگرفتند.
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    زنده باد بنا
  • بهزاد ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای بنا ، عزیزم همون دفعه قبل که خداحافظی می کردی بهتر نبود ما ایرانی اصلا عادت به خداحافظی با عزت تداریم
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای بنا بلند شو گریه نکن دنیا همین است، ارزش غصه خوردن ندارد
  • جواد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    این متنی که برا این پست گذاشتی خیلی مسخره هست. یه جور نوشته انگار طرف شهید شده !
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    بنا دوست داریم
  • سرباز2020 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    با سلام/ بسيار متن زيبايي بود. رفيق ميتوني شهادت رو معنا كني برايمان؟؟؟؟؟!!!!
  • علی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    ما محمد بنا را دوست داریم ما ایرانی ها یک عادت داریم و ان اینکه وقتی یک بار به موفقیت دست میابیم انتظاراتمان زیاد میشود نه محمد بنا مقصر بود و نه کشتی گیران من فقط میدانم مربی فرنگی ما محمد بنا تمام قله های افتخار را طی کرد محمد بنا همیشه محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی ایران خواهد بود شاید حماسه لندن دوباره اتفاق نیفتد ولی با این مربی اگر در کنار تیم فرنگی باشد تا چهارسال دیگر گرفتن مدالهای طلا و نقره و برنز در تمامی وزنهای فرنگی دور از ذهن نیست مطمن باشید اگر از همین الان محمد بنا تا المپیک 2020 مربی فرنگی ما باشد با کشف استعدادهای جوان جدید نتنها بر قله کشتی فرنگی در الم÷یک توکیو خاهیم ایستاد بلکه تا سالها میتوانیم قدرت بی نظیر جهان در فرنگی باشیم هرچند در حال حاضر هم هستیم ولی برای المپیک ریو خواب بودیم و یکسال مانده به المپیک یادمان امد ما محمد بنایی داریم که سه طلا در لندن را شخم زد و درووو کرد.. حیف ما قدر این نخبه های کشورمان را نمیدانیم امیدواریم محمد بنا همچنان بخاطر ما مردم سکان دار کشتی فرنگی ما تا المپیک 2020 توکیو باشد.. روزهای خوب در پیش خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس