کد خبر 620644
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

درحالی قرار است تولید پژو ۲۰۰۸ با ۲۰درصد ساخت داخل آغاز شود که طبق نظر مسئولان وزارت صنعت قرار بود تولید خودروهای مدنظر در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو با ۴۰ درصد تولید داخل شروع شود.

به گزارش مشرق، براساس قرارداد ایران‌خودرو و پژو، تولید محصولات شرکت مشترک قرار است با 40 درصد ساخت داخل آغاز شود. مدیران وزارت صنعت هم بارها عنوان کرده‌اند که شرط وزارت صنعت برای همکاری‌های خارجی خودروسازان، شروع تولید با 40 درصد ساخت داخل است. این در حالی‌ است که مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو-پژو (ایکاپ) از تولید اولین محصول به نام پژو2008 با ساخت داخل 20 درصد از اسفند امسال خبر داد.

با توجه به این‌که 14درصد از ساخت داخل هر خودرو به فرآیند مونتاژ و رنگ بدنه خودرو اختصاص دارد،‌ بنابراین در ابتدای تولید پژو2008 تنها 6 درصد از قطعات داخلی استفاده خواهد شد. هرچند مدیرعامل ایکاپ گفته که این شرکت ساخت داخل این خودرو را ظرف یکسال به 40درصد خواهد رساند ولی سوال این‌جاست که چه تضمینی برای تحقق این رقم طی یک سال وجود دارد؟

برخی کارشناسان قطعه ساز معتقدند در حال حاضر تعداد قطعه سازان داخلی که مورد تأیید شرکت پژو باشند محدود بوده و همین امر باعث می‌شود روند افزایش ساخت داخل قطعات محصولات جدید پژو در ایران با کندی همراه شود.

محمدرضا معتمد در خصوص دلیل آغاز تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل از اسفندماه سال جاری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها قرار شده است این محصول در اسفند ماه سال جاری تولید و در سال 96 به عمق ساخت داخل 40 درصدی برسد.

وی با اشاره به اینکه قطعات و زیر ساخت‌های خودروهای 2008 و 208 شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، گفت: مطابق سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خودروسازان داخلی در شراکت با خارجی‌ها دست یابی به عمق ساخت داخل 40 درصدی در سال اول تعریف شده است.

مدیرعامل ایکاپ اضافه کرد: همزمان با مراحل ساخت زنجیره تأمین قطعات خودروهای جدید پژو، قرار شده به زودی گردهمایی قطعه سازان داخلی با شرکای خارجی برگزار شود تا در زنجیره تأمین محصولات فرانسوی تعاملات لازم انجام و  داخلی سازی قطعات با سرعت بیشتری همراه شود تا زمینه ارتباط قطعه سازان داخلی با زنجیره جهانی شکل بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    14% که ملت رو سرکیسه و رنگ می کنند و 6% باقیش هم باد چرخاش هستش که میشه 20% تولید داخل !!!!!!!!!!!1
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    چقدر سرمایه اجتماعیمان را از کف داده ایم که خودمان ، خودمان را مسخره میکنیم . ما که مدعی هستیم در موارد بسیاری به رده کشورهای پیشرو رسیده ایم ، چرا در سرمایه اجتماعی تا این حد تنزل کرده ایم ؟ این یعنی پیش باختگی .
  • ناشناس ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    بابا دست از این فرانسه لعنتی بردارید
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    قیمت چنده؟ قیمت؟ منتاژ یا تولید؟ که همه میدونیم از صفرتا صد منتاژه بعد 15سال تولید 405 الان چقدرشو ایرانخودرو خودش تولید میکنه؟؟
  • حسن ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام مطابق نظر كارشناسان صنعت خودرو جهان، مونتاژ و رنگ خودرو و سر هم كردن بدنه خودرو يعني ٣٣٪‏ خودرو. به عبارتي ٢٠٪‏ يعني قطعات بدنه هم از خارج وارد ميشود. صنعت خودروسازي با اين همه سرمايه گذازي به كجا مي رود؟ صنعت قطعه سازي در حال تعطيل شدن است. واقعاً جاي تأسف داره.
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    خداییش من عاشق تولید صددرصد داخلیم،ولی بااین کارایی که دوخودروسازداخلی میکنن ترجیح میدم صددرصدخارجی باشه.باعث شرمندگیه ولی صادق بودم
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    باد لاستیکو خوب امدی
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    خداییش منم عاشق تولید داخلیم منتها پولش رو ندارم و به تولیدات خارجی هم اصلا نمی تونم فکر کنم
  • شجاعی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 4
    چرا اصلا با فرانسه و چرا با شرکتهای داخلی قرارداد نمی بندید .مگر شما نمیخواهید پیشرفت کنید خوب با شرکتها کوچک داخلی قرارداد ببندید مگر کیا چطور پیشرفت کرد 25 سال واردات را بست ما همباید همین کار را بکنیم چه نیازی ما به اروپا و کره و ژاپن داریم خودمان میتوانیم .اینکه انها به ما ندهند بهتر چون خودمان مجبور میشویم بسازیم و چنان پیشرفت کنیم که مانند صنعت هسته ای انها در عجب بمانند الان تو هوافضا انها از سال 1950 دارند کار میکنند و ما چند سال است خوب ببینید الان ما جلوتریم یا در صنعت نفت و گاز هم خودمان سکو میسازیم استخراج میکنیم پالایش میکنیم و باز جلوتریم وخودرو را اگر چند وقت تلاش کنیم از انها جلو میزنیم .همین هواپیما را انها ندادند الان خودمان ایران 140 را میسازیم که با شرایط اب هوا و جغرافیای حرکتی و مسیر راههای ما مناسب است .ایرباس مخصوص اروپا است یا بویینگ برای امریکا خوب است نه ایران .الان ایران 140 کم از 787 و ایرباس 350 نمی اورد حتی پیشرفته تر است .الان در زمینه هوافضا و نانو و نفت گاز و پتروشیمی و صنایع فولاد و مس و استخراج کانی ها ما جلوتر هستیم در زمینه برق و هسته ای که ما به اندازه چند دهه جلوتر از انها هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس