به گزارش مشرق، سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به اینکه هر ساله مشکلات جادهای کشور، جان هزاران تن از هموطنانمان را میگیرد اظهار کرد: توصیهای که برای مسئولان در حوزه شهرسازی و راهسازی و نگهداشت راهها داریم این است که به غیر از مناطق حادثه خیزی که شناسنامهدار هستند و برای آنها برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت وجود دارد، مناطقی را که مستعد تصادفات هستند و به عنوان منطقه عاری از خطر شناخته شدهاند را هر چه سریعتر شناسایی کنند.
رئیس پلیس راه راهور ناجا در ادامه توضیح داد: در حاشیه راه این گونه مناطق، موانع و اختلاف سطحهایی وجود دارد. اختلاف سطحهایی که باعث میشود اگر راننده از مسیر خود خارج شد، دیگر زمان برگشت و جبران امکانپذیر نباشد؛ این مناطق باید شناسایی شوند و با اقداماتی در جهت ایمنسازیشان، جلوی تلفات را بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد:جاده باید بخشنده باشد و خطای راننده را بپوشاند، نه اینکه یک خطای راننده تبدیل به آخرین خطای او شده و غیر قابل جبران شود.
رئیس پلیس راه راهور ناجا در ادامه توضیح داد: در حاشیه راه این گونه مناطق، موانع و اختلاف سطحهایی وجود دارد. اختلاف سطحهایی که باعث میشود اگر راننده از مسیر خود خارج شد، دیگر زمان برگشت و جبران امکانپذیر نباشد؛ این مناطق باید شناسایی شوند و با اقداماتی در جهت ایمنسازیشان، جلوی تلفات را بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد:جاده باید بخشنده باشد و خطای راننده را بپوشاند، نه اینکه یک خطای راننده تبدیل به آخرین خطای او شده و غیر قابل جبران شود.