به گزارش مشرق، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه
از اجرای طرح نصب ردیاب خودرو در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمارها،
سالانه تعداد قابل توجهی انواع دستگاه خودرو در کشور توسط سارقین به سرقت
میرود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بررسیهای کارشناسی نشان میدهد 90 درصد خودروهای مسروقه مربوط به 5 نوع خودرو به ترتیب سرقت؛ پراید، پژو405، پرشیا، سمند و نیسان است و 10 درصد مابقی سرقتها مربوط به سایر خودروها است.
وی گفت: سرقت خودروهای مذکور عمدتاَ مربوط به خودروهای دارای سال ساخت1388 و قبل از آن است که دارای کمترین سیستم ایمنی و ضد سرقت نظیر ایموبلایزر هستند. ضمن اینکه به لحاظ فراوانی خودروهای مذکور بیشتر در معرض سرقت قرار دارند.
ساوری تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی استانهای تهران (تهران بزرگ)، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس بیشترین فراوانی آمار سرقت خودرو را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه عنوان کرد: در حال حاضر با تلاش و اهتمام ویژه نیروهای خدوم انتظامی حدود 90 درصد از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالباختگان میگردد ولی به دلیل آثار و تبعات منفی ناشی از وقوع جرم آثار مثبت کشفیات در بین مردم کمتر مورد توجه و ملاحظه قرار میگیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ابعاد و پیچیدگیهای جرم سرقت و بعضا سازمان یافتگی جرائم، نیازمند بهرهگیری از ابزارها و فن آوریهای نوین در راستای پیشگیری از جرم و کشف علمی آن هستیم.
ساوری افزود: بهره گیری از ابزار فنآوری و تکنولوژیهای نوین در کاهش وپیشگیری از سرقت خودروها با هدف کشف علمی جرم ومنصرف سازی وناتوان کردن عوامل و عناصر دخیل در سرقت خودروها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نظر دارد با هماهنگی و همکاری سایر دستگاههای مذکور با بهرهگیری از فنآوریهای نوین وتکنولوژیهای پیشرفته نسبت به کنترل، مهار و کاهش سرقت خودرو به ویژه کاهش سرقتهای مربوط به خودروهای پنج گانه فوق الذکر در سطح استانهای کشور اقدام کند.
مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: بهرهگیری از دستگاه ردیاب خودرو و نصب آن بر روی خودروهای تولیدی سال ساخت 1388 و قبل از آن به ویژه در گروه خودروهای پنج گانه مد نظر با اولویت و در یک زمان بندی مرحله ای وتدریجی در استانهای تهران، البرز،خراسان رضوی، فارس،اصفهان و کرمانشاه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
این مقام مسئول توضیح داد: مطابق نظریه کارشناسی اولیه مقرر گردیده است نصب تراشه ردیاب خودرو در مرحله اول بر اساس اعلام رضایت مالک خودرو وبه شکل داوطلبانه بر روی خودروهای پنج گانه در استانهای فوق الذکر صورت پذیرد.
وی در خصوص ضرورت هماهنگی و همکاری سایر دستگاهها گفت: برای اجرای طرح موصوف نیاز به هماهنگی و همکاری سایر دستگاهها از جمله شهرداری، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ناجا، وزارت صنعت و معدن وتجارت، گمرک و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.
مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه به مالکین و دارندگان این قبیل خودروها به ویژه مدلهای تولیدی 88 و پایین تر از آن توصیه کرد: مالکان خودروها با ارتقاء ضریب ایمنی و تجهیز خودروهای خود به لوازم ضد سرقت نظیر قفل پدال، قفل فرمان، نصب دزدگیر، تعویض قفلهای دربها و درب صندوق عقب و نظایر آن از سرقت احتمالی خودروی خود پیشگیری نموده و نسبت به حفظ و صیانت از اموال خود اهتمام لازم را به عمل آورند.
وی در پایان گفت: انشاء الله در آینده نزدیک نتایج حاصل از اجرای طرح نصب تراشه ردیاب خودرو به صورت مرحله ای به سمع و نظر مردم عزیز کشور خواهد رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: بررسیهای کارشناسی نشان میدهد 90 درصد خودروهای مسروقه مربوط به 5 نوع خودرو به ترتیب سرقت؛ پراید، پژو405، پرشیا، سمند و نیسان است و 10 درصد مابقی سرقتها مربوط به سایر خودروها است.
وی گفت: سرقت خودروهای مذکور عمدتاَ مربوط به خودروهای دارای سال ساخت1388 و قبل از آن است که دارای کمترین سیستم ایمنی و ضد سرقت نظیر ایموبلایزر هستند. ضمن اینکه به لحاظ فراوانی خودروهای مذکور بیشتر در معرض سرقت قرار دارند.
ساوری تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی استانهای تهران (تهران بزرگ)، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس بیشترین فراوانی آمار سرقت خودرو را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه عنوان کرد: در حال حاضر با تلاش و اهتمام ویژه نیروهای خدوم انتظامی حدود 90 درصد از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالباختگان میگردد ولی به دلیل آثار و تبعات منفی ناشی از وقوع جرم آثار مثبت کشفیات در بین مردم کمتر مورد توجه و ملاحظه قرار میگیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ابعاد و پیچیدگیهای جرم سرقت و بعضا سازمان یافتگی جرائم، نیازمند بهرهگیری از ابزارها و فن آوریهای نوین در راستای پیشگیری از جرم و کشف علمی آن هستیم.
ساوری افزود: بهره گیری از ابزار فنآوری و تکنولوژیهای نوین در کاهش وپیشگیری از سرقت خودروها با هدف کشف علمی جرم ومنصرف سازی وناتوان کردن عوامل و عناصر دخیل در سرقت خودروها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نظر دارد با هماهنگی و همکاری سایر دستگاههای مذکور با بهرهگیری از فنآوریهای نوین وتکنولوژیهای پیشرفته نسبت به کنترل، مهار و کاهش سرقت خودرو به ویژه کاهش سرقتهای مربوط به خودروهای پنج گانه فوق الذکر در سطح استانهای کشور اقدام کند.
مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: بهرهگیری از دستگاه ردیاب خودرو و نصب آن بر روی خودروهای تولیدی سال ساخت 1388 و قبل از آن به ویژه در گروه خودروهای پنج گانه مد نظر با اولویت و در یک زمان بندی مرحله ای وتدریجی در استانهای تهران، البرز،خراسان رضوی، فارس،اصفهان و کرمانشاه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
این مقام مسئول توضیح داد: مطابق نظریه کارشناسی اولیه مقرر گردیده است نصب تراشه ردیاب خودرو در مرحله اول بر اساس اعلام رضایت مالک خودرو وبه شکل داوطلبانه بر روی خودروهای پنج گانه در استانهای فوق الذکر صورت پذیرد.
وی در خصوص ضرورت هماهنگی و همکاری سایر دستگاهها گفت: برای اجرای طرح موصوف نیاز به هماهنگی و همکاری سایر دستگاهها از جمله شهرداری، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ناجا، وزارت صنعت و معدن وتجارت، گمرک و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.
مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه به مالکین و دارندگان این قبیل خودروها به ویژه مدلهای تولیدی 88 و پایین تر از آن توصیه کرد: مالکان خودروها با ارتقاء ضریب ایمنی و تجهیز خودروهای خود به لوازم ضد سرقت نظیر قفل پدال، قفل فرمان، نصب دزدگیر، تعویض قفلهای دربها و درب صندوق عقب و نظایر آن از سرقت احتمالی خودروی خود پیشگیری نموده و نسبت به حفظ و صیانت از اموال خود اهتمام لازم را به عمل آورند.
وی در پایان گفت: انشاء الله در آینده نزدیک نتایج حاصل از اجرای طرح نصب تراشه ردیاب خودرو به صورت مرحله ای به سمع و نظر مردم عزیز کشور خواهد رسید.