در فاصله اندک باقیمانده تا دیدار بعدی تیم ملی فوتبال برابر ازبکستان همچنان بحث بر سر این است که تعطیلی لیگ برتر برای آماده سازی تیم ملی به جا بوده یا نه!

سرویس ورزش مشرق – در آستانه بازی های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، اردوی بلندمدت کی روش برای بازی با ازبکستان و کره جنوبی با انتقاد برخی چهره های مطرح فوتبالی و سرمربیان لیگ برتری مواجه شده است.

این مخالفت ها البته با خروج زودهنگام تیم ملی از ایران و در غیاب کی روش و دستیارانش حاشیه جدی به تیم ملی وارد نکرد، ولی در داخل هنوز هم عده ای در این باره بحث می کنند و نظرات مثبت و منفی شان را نسبت به این تعطیلات و برگزاری جام حذفی ابراز می کنند.
 
ابراهیم قاسمپور مربی و ستاره اسبق تیم ملی در گفت و گو با مشرق با اشاره به اهمیت لیگ در تشکیل هسته اصلی تیم ملی، از مواضع منتقدین دفاع کرد و در نقطه مقابل، مسعود اقبالی مدرس AFC و مربی با سابقه کشورمان هم گفت که با استناد به وضعیت کلی فوتبال در آسیا و البته ایران با برنامه کی روش موافق است.

قاسمپور: تیم ملی را باشگاه تشکیل می دهد/این تیم نیازی به هماهنگی طولانی ندارد
مربی اسبق تیم ملی گفت: بازیکنان تیم ملی حداقل دو، سه سال است کنار هم در حال بازی کردن هستند. چه نیازی است که این همه وقت کنار هم باشند و بدنسازی کنند؟

 ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با سرویس ورزش مشرق، درباره تعطیلی سه هفته ای لیگ برای بازی با ازبکستان و کره اظهار داشت: مطمئنا تیم ملی را باشگاه ها تشکیل می دهند. وقتی لیگ خوبی داشته باشیم، حتما تیم ملی خوبی هم خواهیم داشت. هر زمان تیم های ما بضاعت خوبی داشه و توانایی بیشتری از خود در لیگ نشان دهند، می توانند کمک بهتری هم به تیم ملی بکنند. من هم موافق تعطیلی لیگ هستم اما نه به این زیادی.

وی در این باره که در بیشتر کشورهای دیگر آسیا هم لیگ ها به همین شکل تعطیل شده اند، گفت: چرا ما برای نمونه برداری به لیگ های ضعیف استناد می کنیم؟ چرا به لیگ هایی که از ما جلوتر هستند استناد نمی شود؟ تیم ملی جایی است بازیکن باید کارهای تاکتیکی را در آن انجام بدهد؛ نه بدنسازی. این بازیکنان هم که الان حداقل دو، سه سال است کنار هم در حال بازی کردن هستند. پس چه نیازی است که این همه وقت کنار هم باشند و بدنسازی هم بکنند؟ به نظر من تعطیلات لیگ باید کوتاه مدت باشد.

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: در همین تیم ملی، غیر از دژاگه و قوچان نژاد که در لیگ ایران رشد نکرده اند، اکثر بچه ها حاصل همین لیگ هستند. از این رو می توان دریافت که لیگ چه نقشی در بازیکن سازی دارد. در این چند وقت هم که اکثر بازیکنان لژیونر به اردوی تیم ملی دعوت می شوند، در تیم های خود گرم تمرین و بدنسازی هستند.

اقبالی: بازیکن آسیایی شعور تاکتیکی ندارد/ لیگ باید به خاطر جام جهانی تعطیل شود
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازیکن آسیایی هنوز به لحاظ شعور تاکتیکی به درجه ای نرسیده که بتواند 72 ساعته در قالب تاکتیکی تیمی که با آن تمرین کافی نداشته جا بیفتد.

 مسعود اقبالی نیز در گفت و گو با سرویس ورزش مشرق اظهار داشت: میان دو تفکری که درباره تعطیلی لیگ یا تعطیل نشدن آن وجود دارد، ابتدا باید دید که ما چه اقدامات ریشه ای برای فوتبالمان انجام داده ایم. کسی که می گوید لیگ نباید تعطیل شود، آیا تأیید می کند بازیکنان ایرانی از نظر مهارت های فردی و شرایط فیزیکی در وضعیتی هستند که در سطح بین المللی بازی کنند؟

وی ادامه داد: بازیکن ایرانی از این نظر در وضعیت ایده آلی نیست که مانند بازیکن شاغل در لیگ اروپا 72 ساعت مانده به بازی در اردوی تیم ملی حضور یافته و بتواند ظرف 3 روز به هماهنگی تاکتیکی با دیگر بازیکنان برسد. نه تنها ایران بلکه حتی بازیکنان لیگ های کره جنوبی و ژاپن هم چنین شرایطی را ندارند که اگر داشتند، آنها هم تعطیلاتشان 72 ساعته بود؛ نه دو هفته ای. در برنامه های دیگر لیگ های آسیایی هم می بینیم که با در نظر گرفتن این معیارها بازیکنانشان را بیشتر از 10 روز در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار می دهند.

مدرس ای اف سی افزود: بازیکن آسیایی هنوز به لحاظ شعور تاکتیکی به درجه ای نرسیده که بتواند 72 ساعته در قالب تاکتیکی تیمی که با آن تمرین کافی نداشته جا بیفتد. کما اینکه می بینیم بازیکنان تیم ملی خودمان بعد از اردوی 20 روزه باز هم نمی توانند در طول بازی چند پاس به هم بدهند.

وی خاطر نشان ساخت: باید این را هم در نظر گرفت که همه در این برهه باید دست به دست هم بدهند تا تیم ملی به جام جهانی برود و در این بین اگر هم باشگاهی به لحاظ اقتصادی متضرر می شود، باید به خاطر کشورش تن به این مشکل بدهد و اگر باشگاهی از نظر هماهنگی در وضعیت خوبی است، بتواند در این تعطیلات این شرایط را حفظ کند. اگر کی روش بیش از 20 روز هم بخواهد لیگ را تعطیل کند، همه باید از او حمایت کنند چون قطعا بازیکن ایرانی نیاز دارد که این مدت در اختیار مربی تیم ملی باشد.  
 
اقبالی تأکید کرد: مگر در باشگاه های ایران چه اتفاقی برای بازیکن می افتد که اگر لیگ تعطیل شود، وقفه ای در انجام شدن آن بوجود می آید؟ اتفاقا این تعطیلی منهای یکی دو تیم که روند خوبی در لیگ دارند، برای سایر تیم ها که فرصتی برای بدنسازی نداشته یا ضعف تاکتیکی دارند کمک است تا مشکلاتشان را برطرف کرده و لااقل در ادامه با کیفیت بهتری به مسابقات برگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    به تاریخچه بازی های ملی ایران نگاه کنید هروقت اردوهای بلندمدت رفتیم نتیجه نگرفتیم بازیکن بایداز دل لیگ ودرشرایط مسابقه به بازی ملی بره اکثرمواقعی که لیگ ما درتعطیلی بسرمی بره نه تیم ملی و نه تیم باشگاهی نتیجه نگرفته مثلا ازوسط لیگ بدون تعطیلی منصوریان ،روسیه رو دراوجش برد وکیروش قبول کردبه ایران بیاد
  • گمنام ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    دیگه انتظار حمایت از تیم ملی رو نداشته باشید . هوادار پرسپولیس رو رسما زده کردین با این حرکات غیر حرفه ای تون . تیمی که بهترین تیم حال حاظر لیگ چنان باهاش بد برخورد کردن که در بازی جام حذفی خیلی زود حذف بشه . منتظر شعار علیهکیروش باشید . وسلام ...
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    پرسپولیس اصلا نمی خواست در جام حذفی شرکت کنه به فرض این بازی رو هم بدون 6 بازیکن اصلی می برد دیر یا زود می خورد به تیم های بزرگ و فاجعه رخ میداد..مگه میشه هر دو ماه یک بار لیگ تعطیل شه و تیمی که نصف ترکیب اصلیشو از دست میده افت نکنه!!؟ بهترین کاری رو کردن که باید می کردن مشکل اصلی پیروزی برانکو هست که دیگه پروفسور فوتبال نیست و سه تا بازیکن خارجی گرفته که به جای اینکه کمک تیم باشن.....!!
  • رضا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    كيروش بلاخره كاري كه مي خواست كرد و زهرشو روي آالترناتيوش ،برانكو ريخت ،ديگه كيروش نبايد انتظار حمايت هواداراي پرسپوليس رو نسبت به خودش داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس