شهرام ناظری که با همراهی سید عباس سجادی از این نمایشگاهها بازدید کرد، با اشاره به عکسهای به نمایش گذاشته شده در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران و نمایشگاه عکس «چشمهای هما» از ایران دهه 50 شمسی گفت: «این عکسها نشان دهنده عظمت و حقیقت تمدن ایران زمین است.»
او افزود: «وقتی این عکسها را انسان میبیند، متاسف میشود که چرا ما همه آثار تاریخی و محیط زیست را از بین میبریم. وقتی میبینیم با گذشت سالها چقدر این مناظر تغییر کرده و همه جای تهران برج ساخته شده و خُشکسالی همه جای ایران را فرا گرفته است، انسان دچار افسردگی و گریه میشود. واقعا باید برای این فجایع محیط زیستی اشک ریخت.»
ناظری همچنین در بازدید از نمایشگاه «آب حیات»، آثار نیر مصری پور با بیان اینکه ادبیات مادر همه هنرهاست اظهارداشت: «یک هنرمند خطاط، نقاش یا موسیقی با داشتن دانش درحوزه ادبیات میتواند آثار هنری ماندگاری به جامعه عرضه نماید. وقتی به گذشته نگاه میکنیم میبینیم در موسیقی ما اساتید تک نواز بسیار داشتهایم که آثارشان ماندگار شده است، اساتیدی چون استاد شهناز و استاد کسائی که این اساتید درحوزه ادبیات بسیارقوی بودند و اطلاعات زیادی درحوزه ادبیات داشتهاند.»
او درخصوص آثار نیر مصریپور عنوان داشت: «با توجه آثار خط و نقاشی که دراین نمایشگاه دیدم، مشخص است که صاحب این آثار با حس درون و دلش کار میکند. بینش، تفکر و احساس عمیق هنرمند درآثار و سوژههای انتخاب شده برای من بسیار جالب است، با توجه به اینکه این هنرمند عنوان داشته است برای خلق این آثار از صدای من الهام گرفته است.»
او افزود: «برای من بسیار دلگرم کننده و باعث خوشحالی است زیرا احساس میکنم این چراغ خاموش نشده و در یک جاهایی روشن است، امیدوارم این هنرمند با توجه به راهی که انتخاب کرده آینده درخشانی درانتظارش باشد.»
این استاد آواز و موسیقی سنتی درخصوص فرهنگسرای نیاوران بیان داشت: «فضای هنری فرهنگسرای نیاوران با انسان حرف میزند، حتی اگر مدیریت این فرهنگسرا به شخصی غیر متخصص سپرده شود این فضای هنری به او اجازه نمیدهد فعالیتهای غیر فرهنگی، هنری دراین مکان اجرا شود ولی خوشحالم امروز شاهد این هستیم، که مدیریت این فرهنگسرا به عهده کسی است که خود به حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات آشنا است و انتظار ما ازمدیریت فرهنگسرای نیاوران این است که چنین نمایشگاههایی دراین سطح برپا نمایند.»