به گزارش مشرق، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید و پیشین شرکت ملی نفتکش ایران امروز برگزار شد.
نعمتالله ایزدی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید این شرکت، اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر بهرهمندی از ناوگان مقتدر دارای نیروی انسانی کارآمد به عنوان سرمایه ارزشمند است که باید آن را پاس داشت و از آن به طور بهینه استفاده کرد.
وی افزود: خوشبختانه شرکت ملی نفتکش ایران در دوره مدیریت آقای صفایی توانست تلاطمهای دوران تحریم را پشت سر بگذارد و سودهی مناسبی را برای شرکت و کشور ایجاد کند.
جبل عاملی مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران نیز یادآور شد:تا پیش از سال 92 با مشکلات متعددی در بخشهای مختلف فنی، آموزش، پرسنل و حتی آذوقه کشتیها و میلیونها دلار ضرر مربوط به سالهای گذشته مواجه بودیم اما با تلاش و اقدامات آقای صفایی بسیاری از این مشکلات حل شد به طوری که علاوه بر کاهش هزینهها، تامین کالاهای مورد نیاز از داخل و جبران ضررهای سال گذشته درآمد خوبی طی چهار سال گذشته عاید شرکت شد.
وی با بیان اینکه دوران تحریم برای شرکت ملی نفتکش ایران به مراتب دشوارتر از سالهای جنگ بوده است، افزود: با وجود اینکه ما در دوران تحریم در اوج مشکلات بودیم اما سالهای تحریم بهترین سالهای ما بود و توانستیم با سیاستهای مدیریتی اتخاذ شده از این شرایط سخت سربلند بیرون آییم.
علی اکبر صفایی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران ضمن تقدیر از تلاش و همراهی تمام مدیران و کارکنان این شرکت در چهار سال گذشته، موفقیتهای شرکت ملی نفتکش را مرهون تلاش هیات مدیره، مدیران و کارکنان تلاشگر این شرکت دانست.
وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش ایران در سالهای 2009 تا 2012 با زیان انباشتهای مواجه بود که با اقدامات انجام شده این زیان در سالهای بعد به سود تبدیل شد.
وی بیان کرد: یکی از مواردی که مربوط به گذشته بود اما پیگیری آن در این دوره اجرایی شد موضوع کشتیهای نفتکش بود که این کشتیها با کمک هیات مدیره و دستگاههای قضایی و زیر نظر دستگاه های نظارتی به ناوگان شرکت بازگشت.
صفایی با بیان اینکه این موضوع به شکل مطرح شده در برخی رسانه ها نبود، ادامه داد: در این ارتباط با درایت هیات محترم مدیره در راستای حفظ منافع و اموال شرکت که همواره در خارج از مرزها در معرض تهدید است سکوت اختیار شد. با اقدامات دستگاه قضایی موضوع باز پسگیری مابقی مطالبات شرکت به مرحله و نتایج مطلوبی رسیده است.
صفایی با بیان اینکه این موضوع هیچ ارتباطی به کارکنان صدیق شرکت ملی نفتکش ایران ندارد و مربوط به دوره گذشته است، گفت: تصمیمات گذشته در زمان خودش قابل ارزیابی است.
وی با اشاره به پیاده سازی مدیریت مشارکتی و هدفمند در شرکت ملی نفتکش ایران گفت: در ساختار شرکت اصلاحاتی شده است و شرکتهای جدید به منظور تکمیل زنجیره حمل و نقل ایجاد شد که هم در دوران تحریم و هم در پساتحریم ارزش آفرین و مدیر پرور بوده است.
مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه با بیان اینکه اقدامات مختلفی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این شرکت انجام شد، گفت: به جرات می توان از شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نام برد به طوری که علاوه بر حفظ ناوگان در دوان تحریم، توانست به بزرگترین کشتیرانی نفتی جهان تبدیل شود و کار حمل نفت صادراتی کشور را بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون لحظهای توقف انجام دهد و نیاز داخل را تامین کند.
وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز افزود: تحریم علیه شرکت ملی نفتکش ایران وجود ندارد و این شرکت بدون تحریم است و ناوگان این شرکت در بازارهای بینالمللی حضور دارد.
سیروس کیان ارثی، مدیرعامل جدید شرکت ملی نفتکش نیز اظهار کرد: دست همه همکاران و مدیران این شرکت را به گرمی میفشارم و امیدوارم با همکاری و همدلی و پشتکار تمامی همکاران این شرکت بتوانیم اقدامات لازم را برای توسعه این مجموعه بزرگ فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولیت سنگینی روی دوش من است، اعلام کرد: این مسیر، مسیر بسیار سختی است که با راهنماییهای اساتید باید طی شود بنابراین امیدوارم با همدلی و همفکری بزرگان و اساتید محترم این مجموعه بتوانیم این شرکت را که ثمره 60 سال کار و تلاش بزرگان قبل و جدید بوده است به پویایی برسانیم و همچنان که اکنون چابک است بتوانیم این راه را ادامه دهیم.
وی افزود: به حق این دوران از دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق نیز سختتر بود که ایشان به کمک دیگر همکاران توانستند بر این مسیر ناهموار و سخت و دشوار فائق آیند.
نعمتالله ایزدی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید این شرکت، اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر بهرهمندی از ناوگان مقتدر دارای نیروی انسانی کارآمد به عنوان سرمایه ارزشمند است که باید آن را پاس داشت و از آن به طور بهینه استفاده کرد.
وی افزود: خوشبختانه شرکت ملی نفتکش ایران در دوره مدیریت آقای صفایی توانست تلاطمهای دوران تحریم را پشت سر بگذارد و سودهی مناسبی را برای شرکت و کشور ایجاد کند.
جبل عاملی مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران نیز یادآور شد:تا پیش از سال 92 با مشکلات متعددی در بخشهای مختلف فنی، آموزش، پرسنل و حتی آذوقه کشتیها و میلیونها دلار ضرر مربوط به سالهای گذشته مواجه بودیم اما با تلاش و اقدامات آقای صفایی بسیاری از این مشکلات حل شد به طوری که علاوه بر کاهش هزینهها، تامین کالاهای مورد نیاز از داخل و جبران ضررهای سال گذشته درآمد خوبی طی چهار سال گذشته عاید شرکت شد.
وی با بیان اینکه دوران تحریم برای شرکت ملی نفتکش ایران به مراتب دشوارتر از سالهای جنگ بوده است، افزود: با وجود اینکه ما در دوران تحریم در اوج مشکلات بودیم اما سالهای تحریم بهترین سالهای ما بود و توانستیم با سیاستهای مدیریتی اتخاذ شده از این شرایط سخت سربلند بیرون آییم.
علی اکبر صفایی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران ضمن تقدیر از تلاش و همراهی تمام مدیران و کارکنان این شرکت در چهار سال گذشته، موفقیتهای شرکت ملی نفتکش را مرهون تلاش هیات مدیره، مدیران و کارکنان تلاشگر این شرکت دانست.
وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش ایران در سالهای 2009 تا 2012 با زیان انباشتهای مواجه بود که با اقدامات انجام شده این زیان در سالهای بعد به سود تبدیل شد.
وی بیان کرد: یکی از مواردی که مربوط به گذشته بود اما پیگیری آن در این دوره اجرایی شد موضوع کشتیهای نفتکش بود که این کشتیها با کمک هیات مدیره و دستگاههای قضایی و زیر نظر دستگاه های نظارتی به ناوگان شرکت بازگشت.
صفایی با بیان اینکه این موضوع به شکل مطرح شده در برخی رسانه ها نبود، ادامه داد: در این ارتباط با درایت هیات محترم مدیره در راستای حفظ منافع و اموال شرکت که همواره در خارج از مرزها در معرض تهدید است سکوت اختیار شد. با اقدامات دستگاه قضایی موضوع باز پسگیری مابقی مطالبات شرکت به مرحله و نتایج مطلوبی رسیده است.
صفایی با بیان اینکه این موضوع هیچ ارتباطی به کارکنان صدیق شرکت ملی نفتکش ایران ندارد و مربوط به دوره گذشته است، گفت: تصمیمات گذشته در زمان خودش قابل ارزیابی است.
وی با اشاره به پیاده سازی مدیریت مشارکتی و هدفمند در شرکت ملی نفتکش ایران گفت: در ساختار شرکت اصلاحاتی شده است و شرکتهای جدید به منظور تکمیل زنجیره حمل و نقل ایجاد شد که هم در دوران تحریم و هم در پساتحریم ارزش آفرین و مدیر پرور بوده است.
مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه با بیان اینکه اقدامات مختلفی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این شرکت انجام شد، گفت: به جرات می توان از شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نام برد به طوری که علاوه بر حفظ ناوگان در دوان تحریم، توانست به بزرگترین کشتیرانی نفتی جهان تبدیل شود و کار حمل نفت صادراتی کشور را بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون لحظهای توقف انجام دهد و نیاز داخل را تامین کند.
وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز افزود: تحریم علیه شرکت ملی نفتکش ایران وجود ندارد و این شرکت بدون تحریم است و ناوگان این شرکت در بازارهای بینالمللی حضور دارد.
سیروس کیان ارثی، مدیرعامل جدید شرکت ملی نفتکش نیز اظهار کرد: دست همه همکاران و مدیران این شرکت را به گرمی میفشارم و امیدوارم با همکاری و همدلی و پشتکار تمامی همکاران این شرکت بتوانیم اقدامات لازم را برای توسعه این مجموعه بزرگ فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولیت سنگینی روی دوش من است، اعلام کرد: این مسیر، مسیر بسیار سختی است که با راهنماییهای اساتید باید طی شود بنابراین امیدوارم با همدلی و همفکری بزرگان و اساتید محترم این مجموعه بتوانیم این شرکت را که ثمره 60 سال کار و تلاش بزرگان قبل و جدید بوده است به پویایی برسانیم و همچنان که اکنون چابک است بتوانیم این راه را ادامه دهیم.
وی افزود: به حق این دوران از دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق نیز سختتر بود که ایشان به کمک دیگر همکاران توانستند بر این مسیر ناهموار و سخت و دشوار فائق آیند.