![](/Images/News/Smal_Pic/23-6-1389/IMAGE634201090691448750.jpg)
شرکت اسپلش در هر هفته نيم ساعت برنامه براي صداي آمريکا تهيه خواهد کرد. بدين ترتيب ميليونها بيننده در خاورميانه، آسيا و آفريقا از طريق شبکه خبري تحت حمايت مالي دولت آمريکا به اخبار جديدترين ماجراجوييهاي بريتني اسپيرز، پاريس هيلتون و کيم کارداشيان دسترسي خواهند داشت.
اين برنامه تلويزيوني قبلا به صورت آنلاين منتشر ميشد و بنا بر گزارش شرکت اسپلش در حدود 300 ميلون نفر در سال اين برنامه را دانلود ميکردند.
گري مورگان ، مدير عامل شرکت اسپلش، ميگويد: "ما از عقد اين قرارداد مهم با صداي آمريکا، يکي از معتبرترين شبکههاي خبري جهان، خرسند هستيم و اميدواريم که يک همکاري موفقيتآميز و بلندمدت با اين سازمان برجسته رسانهاي داشته باشيم. مطمئن هستيم که مخاطبين صداي آمريکا از اخبار وسيعي که در مورد ستارگان تلويزيوني ارائه خواهيم کرد راضي خواهند شد."
صداي آمريکا اعلام کرده که هر هفته براي در حدود 125 ميليون نفر، 1500 ساعت برنامه خبري، اطلاعاتي، آموزشي و فرهنگي پخش ميکند.
روزنامه "نيويورک پست" نيز در مطلبي با عنوان "دولت آمريکا وارد بازار اخبار و شايعات ستارگان تلويزيوني شد" مينويسد: سازمان خبررساني صداي آمريکا که با پول مالياتدهندگان اداره ميشود قراردادي با شرکت خبري "اسپلش" امضاء نمود. قرار است اين سازمان پاپارازي مستقر در لوسآنجلس در مورد افرادي چون ليندسي لوهان و کيم کارداشيان اخبار و فيلمهاي ويدئويي آماده کرده و در اختيار بينندگان شبکه خبري صداي آمريکا در خاورميانه، آسيا و آفريقا قرار دهد.
استيو رديچ ، ويراستار اجرايي صداي آمريکا ميگويد: "هاليوود، افراد مشهور اين صنعت و رسانههاي آمريکايي جزو بزرگترين صادرات محسوب ميشوند. صداي آمريکا وظيفه دارد در مورد اين افراد گزارش تهيه کرده و منتشر نمايد."
بر اساس قرارداد منعقده، دولت آمريکا بابت نه قسمت يک دقيقهاي و يک برنامه نيم ساعته در هر هفته، ساليانه 80400 دلار به شرکت اسپلش پرداخت خواهد نمود.
در زبان انگليسي سلبريتي celebrity به افراد مشهور گفته مي شود و "مانکن ديپلماسي""diplomacy celebrity" بخشي از ديپلماسي عمومي آمريکا است که ايالات متحده در نظر دارد با کمک آن به تصرف قلبها و ذهن ها بپردازد.