کد خبر 652262
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

دروازه‌بان کهنه کار باشگاه یوونتوس، تا رسیدن به رکورد بازی های مهاجم افسانه‌ای «جالوروسی» فاصله چندانی ندارد.

به گزارش مشرق، «جان لوئیجی بوفون» دروازه بان ۳۸ ساله تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس، روز یکشنبه در دیدار تیمش مقابل کیه وو، ششصدمین بازی خود را در سری آ ایتالیا تجربه می کند.

وی در حال حاضر از نظر تعداد بازی در سری آ، در جایگاه چهارم قرار دارد. «پائولو مالدینی» با ۶۴۷ بازی، «خاویر زانتی» با ۶۱۵ بازی و «فرانچسکو توتی» با ۶۰۷ بازی در این فهرست بالاتر از او قرار دارند که در این بین تنها کاپیتان رم است که با ۴۰ سال سن هنوز برای این تیم به میدان می رود.

البته آمار بازی های بوفون می توانست بیش از این باشد، زیرا وی در فصل ۷-۲۰۰۶ به دلیل اتهامات وارد شده به باشگاه یوونتوس موسوم به «کالچوپولی» با این تیم به سری ب ایتالیا رفت.

بوفون نخستین بازی خود را در سن ۱۷ سالگی و با پیراهن پارما مقابل میلان انجام داد که آن دیدار در تاریخ ۱۹ نوامبر سال ۱۹۹۵ برگزار شد و با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. وی پس از آن در سال ۲۰۰۱ به یوونتوس ایتالیا پیوست، جایی که در آن موفق شد تا هفت بار قهرمان سری آ شود.

تساوی یک بر یک هفته گذشته یوونتوس مقابل لیون، صدمین نمایش اروپایی بوفون در لیگ قهرمانان اروپا بود.

مرد ایتالیایی که یکبار در سال ۲۰۰۶ به همراه تیم ملی ایتالیا فاتح جام جهانی شده است، پیش از این اعلام کرد که در جام جهانی ۲۰۱۸ زمانیکه ۴۰ ساله می شود، از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس