به گزارش مشرق، امیر عابدینی در خصوص «اشتباهات سریالی فدراسیون فوتبال در فسخ قرارداد جیووا» اظهار داشت: در این خصوص صحبت نمیکنم، چون میخواستم ماجرای جیووا را پیگیری کنم که آقای کفاشیان و برخی دوستان اعلام کردند خودمان این موضوع را پیگیری میکنیم. من هم گفتم بهتر است خودشان جلو بروند و با بخش حقوقی پیگیر این ماجرا باشند.
سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که اشتباهاتی در فسخ قرارداد با جیووا رخ داده و اگر او مسئول این کار بود از چه روشی قرار بود استفاده کند، گفت: من روشهای خودم را دارم و با بخش حقوقیام هماهنگ بودم تا این کار را انجام دهد. با این حال یک جلسه با کفاشیان برگزار کردیم که دیدم بهتر است بنده عهدهدار این کار نشوم. کفاشیان در حال حاضر پیگیر این ماجراست.
وی در خصوص اینکه چرا مهدی تاج نامه فسخ قرارداد به شرکت جیووا را 11 شهریورماه ارسال کرده است در حالی که 11 مردادماه این مسئله در برنامه تلویزیونی اعلام عمومی شد و پس از آن 8 شهریور از پیراهن آدیداس رونمایی شده بود، گفت: من در این بین حقی به شرکت جیووا نمیدهم، به این دلیل که نامهنگاریها از قبل صورت گرفته بود. محمدرضا ساکت در نامهای به شرکت جیووا خواسته بود که برای تیم ملی البسه تهیه شود که آنها پاسخ دادند لباسها را به ایتالیا و اردوی تیم ملی میفرستند تا این لباسها از این طریق به ایران بیاید. با این حال این اتفاق رخ نداد و عملاً ما لباس جیووا نداشتیم که بپوشیم و به همین دلیل لباس آدیداس تهیه کردیم. لباسهای دیگری هم که شرکت جیووا برای تیمهای دیگر فرستاده بود به دلیل ایرادهایی که داشت، همه وصله و پینه شد. این حرفها نیست که ما غیرقانونی قرارداد را فسخ کردیم. جدا از این مسئله که مردم از برند جیووا خوششان نیامده بود و این لباسها کیفیت نداشت، مسئله مهمتر این بود که لباسی برای پوشیدن نداشتیم.
عابدینی در پاسخ به این سؤال که لباسهای آدیداس از چه طریقی تهیه شده و آیا مذاکرهای از سوی شخصی در فدراسیون با این شرکت صورت گرفته است، گفت: خیر، ما برای پوشیدن لباسهای آدیداس، اقدام به خرید لباس کردیم. در حال حاضر گروه ما در حال مذاکره با این شرکت است. متأسفانه در فدراسیون فوتبال چندگانگی وجود داشت که هرکسی به خودش اجازه میداد وارد مذاکره و خرید لباس شود. پس از آن تاج قبول کرد که این کار فقط از یک کانال که سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال است صورت بگیرد تا اصحاب صنعت هم بدانند با چه کسی طرف حساب هستند. وقتی هم قرار باشد قراردادی امضا شود باید مسئول حقوقی که حقوق بینالملل بداند حضور داشته باشد تا مفاد قرارداد دچار مشکل نشود.
وی با اشاره به همکاری تیم ملی فوتبال با آدیداس و احتمال عقد قرارداد اظهار داشت: تا بازیهای بعد از عید تیم ملی، لباس آدیداس داریم و برای بعد از آن هم باید با عقد قرارداد حساب شده کار را پیش ببریم. بالاخره این برند پیراهنی دارد که مورد قبول استاندارد جهانی است. ما هم برند ملیمان را که تیم ملی است، در اختیار آنها و البته در رقابت قرار میدهیم. اکنون مردم، اعضای تیم ملی و همه از آدیداس خوششان آمده و این در حالی است که ما هنوز بهترین کیفیت این شرکت را نگرفتهایم.
سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال افزود: برای عقد قرارداد و اسپانسری البسه تیم ملی باید رقم و عدد حساب شدهای در نظر بگیریم که یک چیز بدهیم و یک چیز بگیریم، نه اینکه فقط ما پول بدهیم و لباس بگیریم. آن وقت تیم ملی با لیگ یک چه فرقی دارد؟ برند تیم ملی قیمت سنگینی دارد که شرکتی که میخواهد اسپانسر شود باید این قیمت را پرداخت کند و البته ما هم باید دستمان باز باشد تا رقابت را وسط گود بیاوریم. اگر قرار باشد فقط آدیداس را داشته باشیم که آنها به راحتی قیمت را بالا میبرند، اما هر شرکتی که استاندارد جهانی را داشته باشند وارد گود خواهند شد تا رقابتی صورت بگیرد.
عابدینی در خصوص اینکه آیا نتایج تیم ملی و نزدیک شدن ایران به جام جهانی در مذاکرات تأثیر داشته یا نه، گفت: ابتدا یک مسئله اینکه الان نباید جشن صعود بگیریم. باید باور کنیم که راه سختی داریم، اما با این حال کادرفنی تیم ملی خوب کار کرده است. اکنون هم راه سخت و البته قابل دسترسی به جام جهانی داریم و مطمئناً وقتی تیم به جام جهانی راه پیدا کند، علاقه برندها برای اسپانسری تیم ملی بیشتر خواهد شد.
سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که اشتباهاتی در فسخ قرارداد با جیووا رخ داده و اگر او مسئول این کار بود از چه روشی قرار بود استفاده کند، گفت: من روشهای خودم را دارم و با بخش حقوقیام هماهنگ بودم تا این کار را انجام دهد. با این حال یک جلسه با کفاشیان برگزار کردیم که دیدم بهتر است بنده عهدهدار این کار نشوم. کفاشیان در حال حاضر پیگیر این ماجراست.
وی در خصوص اینکه چرا مهدی تاج نامه فسخ قرارداد به شرکت جیووا را 11 شهریورماه ارسال کرده است در حالی که 11 مردادماه این مسئله در برنامه تلویزیونی اعلام عمومی شد و پس از آن 8 شهریور از پیراهن آدیداس رونمایی شده بود، گفت: من در این بین حقی به شرکت جیووا نمیدهم، به این دلیل که نامهنگاریها از قبل صورت گرفته بود. محمدرضا ساکت در نامهای به شرکت جیووا خواسته بود که برای تیم ملی البسه تهیه شود که آنها پاسخ دادند لباسها را به ایتالیا و اردوی تیم ملی میفرستند تا این لباسها از این طریق به ایران بیاید. با این حال این اتفاق رخ نداد و عملاً ما لباس جیووا نداشتیم که بپوشیم و به همین دلیل لباس آدیداس تهیه کردیم. لباسهای دیگری هم که شرکت جیووا برای تیمهای دیگر فرستاده بود به دلیل ایرادهایی که داشت، همه وصله و پینه شد. این حرفها نیست که ما غیرقانونی قرارداد را فسخ کردیم. جدا از این مسئله که مردم از برند جیووا خوششان نیامده بود و این لباسها کیفیت نداشت، مسئله مهمتر این بود که لباسی برای پوشیدن نداشتیم.
عابدینی در پاسخ به این سؤال که لباسهای آدیداس از چه طریقی تهیه شده و آیا مذاکرهای از سوی شخصی در فدراسیون با این شرکت صورت گرفته است، گفت: خیر، ما برای پوشیدن لباسهای آدیداس، اقدام به خرید لباس کردیم. در حال حاضر گروه ما در حال مذاکره با این شرکت است. متأسفانه در فدراسیون فوتبال چندگانگی وجود داشت که هرکسی به خودش اجازه میداد وارد مذاکره و خرید لباس شود. پس از آن تاج قبول کرد که این کار فقط از یک کانال که سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال است صورت بگیرد تا اصحاب صنعت هم بدانند با چه کسی طرف حساب هستند. وقتی هم قرار باشد قراردادی امضا شود باید مسئول حقوقی که حقوق بینالملل بداند حضور داشته باشد تا مفاد قرارداد دچار مشکل نشود.
وی با اشاره به همکاری تیم ملی فوتبال با آدیداس و احتمال عقد قرارداد اظهار داشت: تا بازیهای بعد از عید تیم ملی، لباس آدیداس داریم و برای بعد از آن هم باید با عقد قرارداد حساب شده کار را پیش ببریم. بالاخره این برند پیراهنی دارد که مورد قبول استاندارد جهانی است. ما هم برند ملیمان را که تیم ملی است، در اختیار آنها و البته در رقابت قرار میدهیم. اکنون مردم، اعضای تیم ملی و همه از آدیداس خوششان آمده و این در حالی است که ما هنوز بهترین کیفیت این شرکت را نگرفتهایم.
سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال افزود: برای عقد قرارداد و اسپانسری البسه تیم ملی باید رقم و عدد حساب شدهای در نظر بگیریم که یک چیز بدهیم و یک چیز بگیریم، نه اینکه فقط ما پول بدهیم و لباس بگیریم. آن وقت تیم ملی با لیگ یک چه فرقی دارد؟ برند تیم ملی قیمت سنگینی دارد که شرکتی که میخواهد اسپانسر شود باید این قیمت را پرداخت کند و البته ما هم باید دستمان باز باشد تا رقابت را وسط گود بیاوریم. اگر قرار باشد فقط آدیداس را داشته باشیم که آنها به راحتی قیمت را بالا میبرند، اما هر شرکتی که استاندارد جهانی را داشته باشند وارد گود خواهند شد تا رقابتی صورت بگیرد.
عابدینی در خصوص اینکه آیا نتایج تیم ملی و نزدیک شدن ایران به جام جهانی در مذاکرات تأثیر داشته یا نه، گفت: ابتدا یک مسئله اینکه الان نباید جشن صعود بگیریم. باید باور کنیم که راه سختی داریم، اما با این حال کادرفنی تیم ملی خوب کار کرده است. اکنون هم راه سخت و البته قابل دسترسی به جام جهانی داریم و مطمئناً وقتی تیم به جام جهانی راه پیدا کند، علاقه برندها برای اسپانسری تیم ملی بیشتر خواهد شد.