محمدشروین اسبقیان گفت: نمی‌شود مانع این مهاجرت‌ها شد، مانند دانشجویی که در ایران تحصیل می‌کند و یا دانشجوی دیگری که در سایر کشورها به تحصیل می‌پردازند.

به گزارش مشرق، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در مورد کادر فنی تیم‌های ملی اظهار کرد: تشکیلاتی را تحت عنوان سازمان‌ تیم‌های ملی راه‌اندازی و مدیر تیم‌های ملی برای آن انتخاب خواهیم کرد. در مورد سرمربی بزرگسالان، سرمربی جوانان و نوجوانان در هیات رییسه صحبت‌های اولیه انجام شده است و به امید خدا بعد از اربعین به طور رسمی تشکیلات و چارت تیم ملی را اعلام خواهیم کرد.

اسبقیان در مورد مهاجرت ژیمناست‌ها به خارج از کشور گفت: این افراد بیشتر به دنبال بحث مربیگری و اشتغال می‌روند. نمی‌شود از همه آن‌ها به عنوان مربی در اینجا استفاده کنیم. در فوتبال بازیکنان در خارج از کشور قرارداد می‌بندند و مربیگری می‌کنند، این‌ها مغایرتی ندارد برابر مقررات رفتند و این‌ موارد اکثرا زمانی است که دوره قهرمانی آن‌ها تمام می‌شود. به هر حال نمی‌شود مانع این مهاجرت‌ها شد، مانند دانشجویی که در ایران تحصیل می‌کند و یا دانشجوی دیگری که در سایر کشورها به تحصیل می‌پردازند. طبیعی است که دیگر کشورها حقوق بهتری بدهند و ژیمناست‌ها می‌روند و مغایرتی نیز ندارد، برای ایران باعث افتخار است که مربیان ما در سایر کشورها نیز مربیگری کنند. ما بنا داریم در کشور برای مربیان جوان و ورزشکاران‌مان ایجاد انگیزه کنیم.

او با بیان اینکه با تمام قدرت و قوت پیش می‌رویم، اضافه کرد: با مسئولیتی که اکنون ما به عهده گرفته‌ایم، تلاش می‌کنیم تا به بچه‌ها انگیزه دهیم.  در این مدتی که بودیم کارهای مثبتی انجام شده، برگزاری مسابقه‌هایی که تعطیل شده بود، برگزاری اردوها، مجامع، جشنواره‌ها در دستور کار قرار گرفته است و تمام این‌ها با قوت و قدرت پیش می‌رود.

وی در مورد مسابقات  انتخابی تیم ملی جوانان و پاداش‌های در نظر گرفته شده نیز تصریح کرد: مرحله نخست اردوی تیم ملی جوانان روز گذشته با گرفتن آزمون نهایی به اتمام رسید. برگزیدگان انتخاب شدند و به بهترین نفرات (نفرات اول) پاداش نقدی پرداخت خواهد شد که این پاداش نقدی طی امروز و یا فردا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در مورد پاداش قهرمانان آسیایی ژیمناستیک نیز گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و دستور ویژه وزیر محترم ورزش و جوانان مقرر شده است تا پایان سال جاری، قهرمانان سال 94 که در رشته‌های مختلف رتبه و مدال کسب کرده‌اند، تجلیل شوند. این موضوع در روز گذشته طی جلسه‌ای در اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها قطعی شد و نام قهرمانان ژیمناستیک، کادر فنی که در مسابقه‌ها موفق به کسب مدال شده بودند، مشخص شد که با حضور مقام عالی وزارت ورزش، تجلیل خواهند شد.

او در مورد اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک خاطر نشان کرد: فدراسیون ژیمناستیک اساسنامه‌ای داشت و ما آن اساسنامه را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و آن‌ها در حال بررسی هستند. زمانی که اعلام کنند  انتخابات برگزار خواهد شد. می‌خواهیم در نهایت برابر با قوانین و استانداردهای جهانی و همچنین مقررات داخلی، آن اساسنامه تدوین شود تا هم قوانین بین‌المللی و هم قوانین داخلی کشور، قوانین مذهبی، دینی و حکومتی مراعات شود. هر زمان که فدراسیون بین‌المللی آن اساسنامه را تایید کند، وزارت ورزش تاریخ انتخابات را اعلام خواهد کرد.

اسبقیان در ادامه صحبت‌های خود به تفاهمنامه‌ی میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگی با انجمن ژیمناستیک آموزشگاه‌های کشور برگزار شد و تفاهم نامه نیز بین وزیر ورزش و وزیر آموزش و پرورش امضا شده بود که در آن باید رییس آن انجمن برای حضور در جلسات انتخاب می‌شد. بعد از حضور بنده در فدراسیون، آقایی به عنوان رییس این انجمن و مشاور اجرایی و مدیر امور استان‌ها انتخاب شد که این وظایف را انجام خواهد داد. این تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش به نفع ژیمناستیک کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: نباید از آموزش و پرورش غافل شد. با حمایت آموزش و پرورش چه از نظر فنی و چه از نظر افزایش ورزشکار می‌توانیم در این رشته موفق شویم.  ما تلاش می‌کنیم در سال آینده مسابقه‌هایی که در رده‌های سنی نونهالان برگزار خواهد شد با هماهنگی آموزش و پرورش و تحت یک مدیریت مشترک بین فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش   صورت بگیرد.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به این موضوع که باید تعداد ژیمناست‌ها افزایش پیدا کند، افزود: باید تعداد ژیمناست‌ها را در سطح کشور افزایش دهیم. این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شده هر استانی که تعداد ورزشکاران سازمان یافته‌اش نسبت به سال گذشته بیشتر شود، تشویق و اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد تذکرات داده شود تا بتوان در این رشته ورزشکاران بیشتری را داشته باشیم.

اسبقیان همچنین در مورد تاسیس آکادمی بین‌المللی ژیمناستیک گفت: پیگیری‌هایی با مشورت دکتر سجادی داشتیم تا بتوانیم به تاسیس آکادمی بین‌المللی ژیمناستیک اقدام کنیم که تاسیس این محل برای توسعه این رشته بسیار تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم بتوانیم برای توسعه این رشته در سال 96 این مجموعه را با حضور آقای واتاناپه رییس فدراسیون جهانی افتتاح کنیم. او قول حضور در این افتتاحیه را در اجلاس توکیو به ما داده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس