کد خبر 656034
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور با اشاره به پیشرفت ابرپروژه آزادراه تهران- شمال گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزاد راه تهران - شمال به ۷۱.۸ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سعید محمدزاده گفت: توان فنی-مهندسی در کنار توان مدیریتی عامل برنامه محوری و تسریع در ابر پروژه‌ها است که این امر در پروژه‌های بزرگی چون آزادراه تهران- شمال از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که مصرف روزانه هزار تن سیمان، ۲۸ هزار تن میلگرد در طول احداث این آزادراه و ۳ هزار و ۸۰ نفر نیروی انسانی فعال نیازمند مدیریت کارآمد و قوی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژه‌ها بیان داشت: در پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران- شمال رعایت شاخص‌های مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیط زیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.

وی برای ابر پروژه‌ها را وابسته به شاخص‌های مطرح شده دانست و عنوان کرد:  هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه به عنوان یک پایه مهم از پروژه تلقی می‌شود و پیوستگی آنها با یکدیگر و نظام‌مند بودن آن در ساختار پروژه می‌تواند ابرپروژه را در چارچوب اهداف و برنامه‌های زمان‌بندی شده پیش ببرد.

محمدزاده با تاکید بر زمان در ابرپروژه‌ها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژه‌ها باید تمام شاخص‌های مطرح شده رعایت شود تا پروژه طبق زمان‌بندی با رعایت استانداردهای لازم از لحاظ کمی و کیفی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به عنوان نمونه از آزاد راه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف می‌شود و تاکنون ۲۸ هزار تن میلگرد به کار گرفته شده است و با توجه به تاکید فراوان بر تسریع عملیات اجرایی حدود ۳ هزار و ۸۰ نفر در ۱۲۶ جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت در پروژه را به ویژه در آزادراه تهران- شمال حایز اهمیت دانست و افزود:  به طور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشین آلات و نیازهای جبهه‌های کاری شرایط بسیار پیچیده‌ای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را در حال حاضر ۷۱/۸ درصد دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در ۱۱۳ جبهه کاری در این ۳۲ کیلومتر فعال هستند و ۷۷۸ دستگاه ماشین آلات در این منطقه به کار گرفته شده است.

گفتنی است پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طور میانگین در طول ۱۸ سال گذشته ماهیانه حدود ۰/۱۷ درصد بوده که این رقم در حال حاضر به ۲/۹ درصد رسیده و تعداد ماشین‌آلات از ۱۰۵ دستگاه به ۷۷۸ دستگاه رسیده است. تعداد قالب‌های لاینینگ نیز از ۳ دستگاه در دولت یازدهم به ۲۵ دستگاه ارتقا یافته است که این سازماندهی و تجهیزات  برای اولین بار در تاریخ راهسازی صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس