برخلاف اعلام سرمربی تیم ملی که معتقد است برخی ژیمناست های مهاجرت کرده به پایان عمر قهرمانی خود رسیده اند، تعدادی از این ورزشکاران قصد دارند در مسابقات لیگ های خارجی رقابت کنند.

به گزارش مشرق، خبر مهاجرت ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی همیشه تلخ بوده است. حتی حضور ورزشکاران ایرانی با پرچم مقدس کشورمان در تیم ها و کشورهای خارجی به این نکته تاکید می کند که ما نتوانستیم شرایط مطلوب را برای این استعدادهای وطنی فراهم کنیم تا در کشور خودمان فعالیت کنند. بسیاری از آنها برخلاف میل باطنی و تنها به دلیل بی مهری ها و تنگی عرصه به ناچار برای ادامه کار و فعالیت راهی کشورهای دیگر شده اند و اگر روزی شرایط رشته هایشان در ایران مطلوب شود به میهن بازمی گردند.

نمونه این موضوع را می توان در فدراسیون ژیمناستیک دید. ژیمناستیک ایران به ویژه در چند سال اخیر سهم زیادی از قهرمانان ورزشی خود را با پدیده نامیمون مهاجرت از دست داده است. نمونه آن مهتاب یادگاری، امین ارباب، مژگان تاجیک، رمضانپور و ...

این ورزشکاران نه پناهنده شدند و نه به اسم کشور دیگری مسابقه داده اند. آنها تنها از وضعیتی دشوار و خاموش برای ادامه فعالیت خود در رشته محبوبشان راهی کشورهای خارجی شدند و همچنان نیم نگاهی هم به میهن دارند تا به محض بهبود نسبی شرایط فدراسیون ژیمناستیک ایران به کشور بازگردند.

پس از انعکاس اخبار مهاجرت ژیمناستهای ایرانی به خارج از کشور مسئولان فدراسیون از جمله سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری اعلام کردند که عمر قهرمانی مهاجران به پایان رسیده و آنها اغلب برای مربیگری به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند.

به همین بهانه با علی اروجی داور و مربی بین المللی و مدرس فدراسیون جهانی ژیمناستیک که به همراه رضا فرخیان به کشور اتریش مهاجرت کرده است گفتگو کردیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا شما با این ادعای فدراسیون موافق هستید یا نه گفت: تنها من بودم که به عنوان مربی در ایران فعالیت داشتم و حالا از کشور مهاجرت کرده ام. سایر ورزشکاران این رشته هنوز فرصت زیادی تا پایان عمر قهرمانی خود دارند. بعنوان مثال رضا فرخیان ماه گذشته میلادی قهرمان لیگ باشگاه های اتریش شد و در حال حاضر نیز مشغول تمرین است. این ادعاها صحت ندارد و صرفا برای توجیه کم کاری و کوتاهی فدراسیون است. قطعا افرادی که در فدراسیون در کنار سرپرست فدراسیون هستند نیز به وی اطلاعات غلط می دهند.
 
 علاوه بر فرخیان، امین ارباب قهرمان رشته ایروبیک کشور نیز به آمریکا مهاجرت کرده است. وی نیز در خصوص فعالیت خود و بحث عمر قهرمانی گفت: در حال حاضر در ایالت جرجیای آمریکا در یک سالن بزرگ ژیمناستیک به همراه خانم یادگاری مربیگری می کنم اما از نظر بدنی نیز با جدیت تمرین دارم و می خواهم اگر امکانش باشد در لیگ این کشور مسابقه بدهم.

در کنار وی سایر ورزشکاران مهاجر نیز اگرچه برای امرار معاش خود به مربیگری در کشورهای خارجی می پردازند اما همگی فاصله طولانی با پایان دوره قهرمانی خود دارند مگر اینکه فدراسیون ژیمناستیک بخواهد  این عمر را به دلخواه خود کم کند. اسبقیان سرپرست فعلی فدراسیون ژیمناستیک یکی از مدیران توانمند ورزش کشور است که سابقه سالها فعالیت در بخش های مختلف را داشته است اما به نظر می رسد افرادی به وی مشاوره می دهند که سعی در پوشاندن حقیقت و نشان دادن واقعیت ها به شیوه ای دیگر دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس