به گزارش مشرق، علی مهرابی مجری طرح احداث جایگاههای سیانجی صبح امروز در یک نشست خبری از پایان عملیات احداث 22 جایگاه سوخت سی ان جی خبر داد.
به گفته این مقام مسئول برخی از این جایگاهها قبلا به بهرهبرداری رسیده و برخی نیز امروز به بهرهبرداری میرسند.
مهرابی ظرفیت کل این تعداد جایگاه را 37 هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: این جایگاه ها دارای 146 نازل سوختگیری هستند.
مهرابی تصریح کرد: 22 جایگاه یاد شده در استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران، سمنان، فارس، گیلان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد احداث میشوند و به این ترتیب تعداد جایگاههای سی ان جی در کشور از مجموع 2360 به 2382 جایگاه خواهد رسید.
مهرابی اظهار کرد: از 22 جایگاه جدیدالاحداث 5 جایگاه 100در صد توسط بخش خصوصی ، 7 جایگاه دولتی و 10 جایگاه ابنیه و انشعابات مربوط به بخش خصوصی و بقیه تجهیزات دولتی است.
وی با اشاره به آمادگی برای توسعه جایگاههای سی ان جی توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: افرادی که زمین دارند میتوانند برای احداث جایگاه تقاضا بدهند و ما نیز به مدت 7 سال به این افراد کارمزد ویژه اختصاص میدهیم که رقم آن 140 تومان به ازای هر مترمکعب در تهران و در شهرهای کوچک به ازای هر مترمکعب 120 تومان خواهد بود.
مهرابی همچنین گفت: در هر جایگاه بطور مستقیم برای 10 نفر اشتغالزایی میشود که با آغاز به کار 22 جایگاه جدید 220 نفر وارد کار میشوند.
وی درباره افزایش کارمزد جایگاهداران بیان کرد: ما افزایشهای کارمزد را پیگیری میکنیم و در این رابطه مذاکراتی نیز با شورای اقتصاد و وزیر نفت انجام شده و تا پایان سال خبرهای خوبی را اعلام میکنیم به طوریکه کارمزدها به اندازه نرخ تورم افزایش مییابد.
مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی درباره برندسازی جایگاهها نیز گفت: برندها در هر 2 بخش سوخت مایع و سی ان جی کار میکنند.
وی افزود: تاکنون هیچ شرکت خارجی درخواست احداث جایگاه در ایران را نداده است اما برخی برندها نماینده شرکتهای خارجی هستند که به صورت غیرمستقیم با ما همکاری کردهاند.
مهرابی درباره گازسوز کردن خودروها نیز اظهار داشت: تاکنون فولکس واگن از ما تقاضای گاز داشته اما ما امیدمان به خودروساز داخلی بود که بتوانند خودروهای پایه گازسوز را در داخل کشور با طی مسافت حداقل 300 کیلومتر در ساعت تولید کنند و در این رابطه وزیر نفت نیز به وزارت صنعت، نامه نوشته که امیدواریم به نتیجه برسد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر کمپرسورهای کشور در طی 24 ساعت 7.9 ساعت کار میکنند و اگر تقاضا باشد جایگاههای جدید احداث خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما پتانسیل اینکه 50 درصد سوخت حمل و نقل کشور از سی ان جی تامین شود را داریم.
مهرابی افزود: اکنون 21 میلیون مترمکعب از گاز سی ان جی در جایگاهها استفاده میشود که این رقم تا 30 میلیون مترمکعب قابل افزایش است و ما امکان پاسخگویی به این میزان تقاضا را خواهیم داشت.
وی درباره احداث جایگاههای عرضه ال پی جی در کشور تصریح کرد: فعلا ساخت این نوع جایگاهها در دستور کار نیست ضمن اینکه باید گفت مراکزی که اقدام به عرضه کپسول ال پی جی به صورت غیرقانونی میکنند بسیار خطرناک است.
به گفته مدیرطرح جایگاه های سی ان جی در حال حاضر سیاستگذاری بر استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین بنزین است.
وی ادامه داد: سیلندر هاب سی ان جی دارای استانداردهای بالایی است که به خودی خود نیز خطرناک نیست مگر اینکه دستکاری شود باید برای استفاده از این سوخت به جایگاههای مجاز مراجعه شود.
به گفته این مقام مسئول برخی از این جایگاهها قبلا به بهرهبرداری رسیده و برخی نیز امروز به بهرهبرداری میرسند.
مهرابی ظرفیت کل این تعداد جایگاه را 37 هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: این جایگاه ها دارای 146 نازل سوختگیری هستند.
مهرابی تصریح کرد: 22 جایگاه یاد شده در استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران، سمنان، فارس، گیلان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد احداث میشوند و به این ترتیب تعداد جایگاههای سی ان جی در کشور از مجموع 2360 به 2382 جایگاه خواهد رسید.
مهرابی اظهار کرد: از 22 جایگاه جدیدالاحداث 5 جایگاه 100در صد توسط بخش خصوصی ، 7 جایگاه دولتی و 10 جایگاه ابنیه و انشعابات مربوط به بخش خصوصی و بقیه تجهیزات دولتی است.
وی با اشاره به آمادگی برای توسعه جایگاههای سی ان جی توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: افرادی که زمین دارند میتوانند برای احداث جایگاه تقاضا بدهند و ما نیز به مدت 7 سال به این افراد کارمزد ویژه اختصاص میدهیم که رقم آن 140 تومان به ازای هر مترمکعب در تهران و در شهرهای کوچک به ازای هر مترمکعب 120 تومان خواهد بود.
مهرابی همچنین گفت: در هر جایگاه بطور مستقیم برای 10 نفر اشتغالزایی میشود که با آغاز به کار 22 جایگاه جدید 220 نفر وارد کار میشوند.
وی درباره افزایش کارمزد جایگاهداران بیان کرد: ما افزایشهای کارمزد را پیگیری میکنیم و در این رابطه مذاکراتی نیز با شورای اقتصاد و وزیر نفت انجام شده و تا پایان سال خبرهای خوبی را اعلام میکنیم به طوریکه کارمزدها به اندازه نرخ تورم افزایش مییابد.
مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی درباره برندسازی جایگاهها نیز گفت: برندها در هر 2 بخش سوخت مایع و سی ان جی کار میکنند.
وی افزود: تاکنون هیچ شرکت خارجی درخواست احداث جایگاه در ایران را نداده است اما برخی برندها نماینده شرکتهای خارجی هستند که به صورت غیرمستقیم با ما همکاری کردهاند.
مهرابی درباره گازسوز کردن خودروها نیز اظهار داشت: تاکنون فولکس واگن از ما تقاضای گاز داشته اما ما امیدمان به خودروساز داخلی بود که بتوانند خودروهای پایه گازسوز را در داخل کشور با طی مسافت حداقل 300 کیلومتر در ساعت تولید کنند و در این رابطه وزیر نفت نیز به وزارت صنعت، نامه نوشته که امیدواریم به نتیجه برسد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر کمپرسورهای کشور در طی 24 ساعت 7.9 ساعت کار میکنند و اگر تقاضا باشد جایگاههای جدید احداث خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما پتانسیل اینکه 50 درصد سوخت حمل و نقل کشور از سی ان جی تامین شود را داریم.
مهرابی افزود: اکنون 21 میلیون مترمکعب از گاز سی ان جی در جایگاهها استفاده میشود که این رقم تا 30 میلیون مترمکعب قابل افزایش است و ما امکان پاسخگویی به این میزان تقاضا را خواهیم داشت.
وی درباره احداث جایگاههای عرضه ال پی جی در کشور تصریح کرد: فعلا ساخت این نوع جایگاهها در دستور کار نیست ضمن اینکه باید گفت مراکزی که اقدام به عرضه کپسول ال پی جی به صورت غیرقانونی میکنند بسیار خطرناک است.
به گفته مدیرطرح جایگاه های سی ان جی در حال حاضر سیاستگذاری بر استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین بنزین است.
وی ادامه داد: سیلندر هاب سی ان جی دارای استانداردهای بالایی است که به خودی خود نیز خطرناک نیست مگر اینکه دستکاری شود باید برای استفاده از این سوخت به جایگاههای مجاز مراجعه شود.